  • 1. Data: 2003-02-28 19:48:12
    Temat: Urlop po pierwszym a przed drugim
    Od: t...@o...pl

    Witam, mam mały kłopot z wyciągnięciem wniosków z paru przepisów.

    Otóż:

    Z końcem lutego 2003 pracownik po roku pracy nabył uprawnienia do "pierwszego"
    urlopu w pełnym wymiarze.
    Zgodnie z rozdziałem siódmym K.P. "Drugi" urlop powinien być takiemu
    pracownikowi naliczony 1 stycznia 2004.

    Czy dobrze wyciągnę wnioski:

    Pracownik ma prawo do 18 (w tym przypadku) dni urlopu wypoczynkowego, bo
    właśnie przepracował 12 miesięcy w swoim życiu. Kolejne dni uropu
    wypoczynkowego zostaną mu przyznane 1 stycznia 2004.

    Istota problemu dotyczy okresu Marzec - Grudzień. Czy za ten okres naliczam
    pracownikowi 10/12 pełnego wymiaru urlopu czyli 15 dni, czy za ten okres nic
    pracownikowi nie będzie przysługiwać i może jedynie wykorzystac urlop, do
    którego prawo nabył wcześniej (wspomniane 18 dni).

    Dziekuje
    Thomasson

  • 2. Data: 2003-02-28 22:35:00
    Temat: Re: Urlop po pierwszym a przed drugim
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 28 Feb 2003 20:48:12 +0100, t...@o...pl zakodował:

> [...]
    >pracownikowi nie będzie przysługiwać i może jedynie wykorzystac urlop, do
    >którego prawo nabył wcześniej (wspomniane 18 dni).

    Nic się nie należy. Dopiero od 1 stycznia pełny urlop (w razie
    rozstania proporcjonalnie do przepracowanych miesięcy w roku
    _kalendarzowym_ na który przysługuje urlop)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-02 13:06:21
    Od: t...@o...pl

    > Nic się nie należy. Dopiero od 1 stycznia pełny urlop (w razie
    > rozstania proporcjonalnie do przepracowanych miesięcy w roku
    > _kalendarzowym_ na który przysługuje urlop)

    Proszę o bardziej opisowe rozwinięcie wątku w nawiasie,
    przyznam, że mnie to zaintresowało.

    Czy tam chodzi o rozstanie w okresie marzec - grudzień 2003?
    Jeżeli tak, to w stosunku do wymiaru urlopu przysługującego w którym momencie
    będę tą proporcję wyliczał?

    Chyba, że chodzi już o 2004 a tam sprawa jest już jasna.

    Dziekuję
    Thomasson

  • 4. Data: 2003-03-02 14:39:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 2 Mar 2003 14:06:21 +0100, t...@o...pl zakodował:

> [...]
    >będę tą proporcję wyliczał?
    >
    >Chyba, że chodzi już o 2004 a tam sprawa jest już jasna.

    Chodzi o każdy następny (poza pierwszym) urlop, do którego pracownik
    nabywa prawo przynajmniej częściowo z góry. Czyli będzie miało
    zastosowanie dopiero od 1 stycznia w roku, w którym pracownik nabywa
    prawo do drugiego urlopu (w tym przypadku 2004).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775