  • 1. Data: 2010-03-17 14:43:25
    Temat: Ranking komorników
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    czy istnieje coś takiego jak ranking komorników w danym mieście?
    Chodzi oczywiście o skuteczność ściągania.
    pzdr

  • 2. Data: 2010-03-17 14:52:07
    Temat: Re: Ranking komorników
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysiek pisze:
    > czy istnieje coś takiego jak ranking komorników w danym mieście?
    > Chodzi oczywiście o skuteczność ściągania.

    Nie spotkałem się, chyba że jakieś pojedyncze opinie.

    Przydałby się jeszcze ranking wierzycieli - wiedzących, że komornik
    zrobi tylko to, co wskaże sam wierzyciel. I że skuteczność komornika w
    poszukiwaniu majątku - przy kilku tysiącach spraw rocznie - jest
    niewielka, z wyjątkiem dokonania zapytań w kilku urzędach.

    To na wierzycielu ciąży obowiązek wskazania majątku do egzekucji. Jak
    jest co zajmować, to większość komorników da sobie radę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-17 16:03:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To na wierzycielu ciąży obowiązek wskazania majątku do egzekucji. Jak
    > jest co zajmować, to większość komorników da sobie radę.

    do tego stopnia, ze jak wskarzesz mienie nie nalezace do dluznika to tez
    zajmie bo n ie chce mu sie np. sprawdzic czy samochod nalezy do dluznika czy
    nie

    Icek

  • 4. Data: 2010-03-17 16:06:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

    > do tego stopnia, ze jak wskarzesz mienie nie nalezace do dluznika to tez
    > zajmie bo n ie chce mu sie np. sprawdzic czy samochod nalezy do dluznika czy
    > nie

    Teoretycznie warunkiem do zajęcia jest nie własność, tylko "bycie we
    władaniu".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-03-17 16:37:54
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:06:14 +0100, Liwiusz napisał(a):
    /.../

    > Teoretycznie warunkiem do zajęcia jest nie własność, tylko "bycie we
    > władaniu".

    A jak nie jesteś?

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 6. Data: 2010-03-17 17:05:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:06:14 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > /.../
    >
    > A jak nie jesteś?

    kpc 845

    § 2. Zająć można ruchomości dłużnika będące bądź w jego władaniu, bądź
    we władaniu samego wierzyciela, który do nich skierował egzekucję.
    Ruchomości dłużnika będące we władaniu osoby trzeciej można zająć tylko
    wówczas, gdy osoba ta zgadza się na ich zajęcie albo przyznaje, że
    stanowią one własność dłużnika, oraz w wypadkach wskazanych w ustawie.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-03-19 06:42:29
    Od: rudy <w...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > wówczas, gdy osoba ta zgadza się na ich zajęcie albo przyznaje, że
    > stanowią one własność dłużnika, oraz w wypadkach wskazanych w ustawie.

    A co to jest owe władanie jak samochód stoi na parkingu, a kluczyki lezą
    na szafie ??

    --
    Wojciech Rudziński
    www.pralkoporadnik.pol.pl - wszystko o pralce AMICA

  • 8. Data: 2010-03-19 06:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rudy pisze:

    > A co to jest owe władanie jak samochód stoi na parkingu, a kluczyki lezą
    > na szafie ??

    W praktyce to jest tak, że jak komornik dowie się z CEPIKu, że
    dłużnik ma samochód, to rozgląda się za nim w okolicy miejsca
    zamieszkania. Czytałem również o przypadku zajęcia samochodu osoby
    trzeciej (zaparkowanego w ogródku dłużnika), który został zajęty tylko
    dlatego, że "był we władaniu".

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-03-22 08:06:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 07:53:56 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]

    Czyżby leasingodawcy powinni zacząć się bać o swoje mienie?
    Bo skoro twierdzisz, że komornik może zająć rzecz którą użytkuje/włada
    dłużnik, to takim czymś jest auto które dłużnik ma w leasingu :)))

    > Czytałem również o przypadku zajęcia samochodu osoby trzeciej
    >(zaparkowanego w ogródku dłużnika), który został zajęty tylko dlatego,
    > że "był we władaniu".

    Więc wynajmując u kogoś garaż w którym garażuje swój samochód, może się
    okazać że pewnego dnia zostanie on zajęty, bo właściciel garażu ma długi i
    egzekucję na karku?

  • 10. Data: 2010-03-22 08:53:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > okazać że pewnego dnia zostanie on zajęty, bo właściciel garażu ma długi i

    Czytałem - pamiętam jak dziś - że ten zajęty samochód został
    sprzedany, mimo że z dokumentów wynikało że właścicielem nie jest
    dłużnik. Tłumaczyli się tym, że skoro właściciel nie wystąpił z
    powództwem przeciwegzekucyjnym, to mieli prawo sprzedać. A właściciel
    wyjechał gdzieś za granicę i o niczym nie wiedział. Dziwna sprawa,
    pachnie szwindlem, niemniej jednak trzeba uważać.

    --
    Liwiusz