  • 1. Data: 2004-08-22 15:51:16
    Temat: Pytanie o sprzedaż piwa
    Od: "jacek" <j...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Chcialbym prosic o porade. Czy istnieje gdzieś przepis, zapis który zezwala
    "ominąć" zgodę wspólnoty mieszkaniowej na sprzedaż piwa? Tylko piwa.
    Jesli lokal należy do administracji domów komunalnych, jeśli administracja
    ta wyda zezwolenie na otwarcie lokalu z piwem, czy wspólnota mieszkaniowa
    moze mi w jakis sposób zabronić sprzedazy piwa?
    Lokal miesci sie na jednej z ulic Warszawy w śródmieściu, przy której są
    juz knajpki, restauracje itp.

    Serdecznie pozdr.

    jacek

  • 2. Data: 2004-08-25 11:01:21
    Temat: Re: Pytanie o sprzedaż piwa
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ta wyda zezwolenie na otwarcie lokalu z piwem, czy wspólnota mieszkaniowa
    > moze mi w jakis sposób zabronić sprzedazy piwa?

    Lokal nie może należeć do administracji domów komunalnych, lecz do
    właściciela nieruchomości. ADK spełnia zapewne rolę zarządcy, który
    administruje nieruchjomością w imieniu wspólnoty i może - w jej imieniu -
    zawrzeć umowę ktorą wynajmie lokal, również z przeznaczeniem na sprzedaż
    piwa.
    Nie przeszkadza to wspólnocie zmienić decyzję zarządcy - w drodze uchwały
    właścicieli większości udziałów w nieruchomości (udział większościowy może
    też mieć gmina jeśli nie wykupiono min. 50% lokali).
    Nawet jednak gdyby większość popierała sprzedaż piwa istnieje możliwość
    dochodzenia nawet przez jednego współwłaściciela zmiany uchwały pozwalającej
    na takie przeznaczenie lokalu. Jest to jednak już droga sądowa ze wszystkimi
    jej uciążliwościami.
    Tak wygląda to na gruncie umowy z właścicielem lokalu, nie piszę tu (bo nie
    interesuję się tym) o ewentualnych koncesjach i zgodach na sprzedaż alkoholu
    wogóle.
    pzdr