  • 1. Data: 2006-06-22 14:45:25
    Temat: Pytanie o Enea
    Od: "Regis" <k...@p...fm>

    Witam.

    Mam następujące pytanie.

    W zeszłym roku został podciągnięty prąd pod jedną z działek.

    Rozpoczęła się tam budowa. Enea zaproponowała wykupienie "prądu budowlanego"
    ok 90 zł na 2 miesiące.

    Osoba zakładająca powiedziała ze nie jest to konieczne. (prąd był pobierany
    z mojej posesji).

    Kilka dni temu dostałem pismo i nakaz zapłacenia kary w wysokości 1 tyś zł.
    Powodem tego jest że nie podpisałem umowy z Enea i nie mam licznika.

    Oczywiście jest taki punkt w umowie, który mówi o tym że należy podpisać
    umowę do miesiąca od podłączenia prądu (skrzynka) - moje niedopatrzenie.

    Jest napisane także że muszę negocjować z nimi umowę!!

    Mam następujące pytanie:

    1) czy jest możliwość odwołania się od kary?

    2) czy Enea stosuje prawa monopolistyczne?

    3) ja ma wyglądać "negocjowanie" umowy z Enea?

    Pozdrawiam!

    Szymon Koronowski

  • 2. Data: 2006-06-22 14:52:54
    Temat: Re: Pytanie o Enea
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Oczywi?cie jest taki punkt w umowie, który mówi o tym że należy podpisać
    > umowę do miesi?ca od podł?czenia pr?du (skrzynka) - moje niedopatrzenie.

    Czekaj ... jest punkt w umowie, o tym ze nalezy podpisac umowe ? Cos tu sie
    nie zgadza.

    W ogole to nie napisales jasno ... chodzi o to, ze masz na działce prąd i
    korzystasz z niego bez licznika i bez umowy ?

    Na jakiej podstawie wiec Enea wyliczyła karę ? Bo jak dla mnie, to po
    prostu jest kradziez i powinni to zglosic jako przestępstwo.

    A moze oni przysłali ci wezwanie do zapłącenia jakiegos ryczałtu i
    jednoczesnie do podpisania umowy i załozenia licznika ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-06-22 15:50:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 cze o godzinie 16:52, na pl.soc.prawo, KrzysiekPP napisał(a):

    > Czekaj ... jest punkt w umowie, o tym ze nalezy podpisac umowe ? Cos tu sie
    > nie zgadza.

    Nie - no oczywiście że nie ;)
    W Warunkach Technicznych Przyłączenia (w chwili obecnej: na czas budowy)
    jest wzmianka iż dostawa nastąpi po spełnieniu kilku warunków, m.in. po
    podpisaniu Umowy o Sprzedaż Energii Elektrycznej.

    > W ogole to nie napisales jasno ... chodzi o to, ze masz na działce prąd i
    > korzystasz z niego bez licznika i bez umowy ?

    Ja zrozumiałem go że pobiera od sąsiada energię na swój plac budowy. Ale
    mogę się mylić - bo faktycznie - nie jest to jasno opisane ;)

    > Na jakiej podstawie wiec Enea wyliczyła karę ? Bo jak dla mnie, to po
    > prostu jest kradziez i powinni to zglosic jako przestępstwo.

    To wtedy ten 1tys to pryszcz ;)

    > A moze oni przysłali ci wezwanie do zapłącenia jakiegos ryczałtu i
    > jednoczesnie do podpisania umowy i załozenia licznika ?

    Nie ma opłaty przyłączeniowej przy "placach budowy" albo zasilaniu
    tymczasowym - opłata ta pobierana jest dopiero dla zasilania docelowego.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 4. Data: 2006-06-22 17:48:45
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Ja zrozumiałem go że pobiera od sąsiada energię na swój plac budowy. Ale
    > mogę się mylić - bo faktycznie - nie jest to jasno opisane ;)

    Jak przeczytalem drugi raz to wydaje mi sie, ze ktos inny pociagnal
    sobie na lewo prąd z słupa znajdujacego sie na jego działce, a Enea
    przyczepiła się do niego :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-06-22 21:17:39
    Od: "Regis" <k...@p...fm>

    Przepraszam, faktycznie nie jasno napisałem!

    budowa, stała się osobną działką! prąd ciągne z działki obok! to jest moja
    działka, na której mieszkam.

    Nie podłaczyłem prądu ze skrzynki, którą postawiła mi Enea, ponieważ
    stwierdziłem ze za drogo i wykorzystam prąd "swój"

    Niestety postawienie tej skrzynki z z prądem przez Enea = się przyłaczenie
    prądu "budowlanego" czego ja nie uczyniłem. Licznik będzie dopiero założony
    gdy będzie się mozna zameldować.
    Po miesiącu od niepodłączenia tego prądu Enea zaczęła mi naliczać kare w
    wysokości ok 2 zł dziennie.

    Pozdrawiam
    Szymon Koronowski

    Ps. przepraszam za literówki ale klawiatura umiera :)

  • 6. Data: 2006-06-22 21:26:27
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Po miesi?cu od niepodł?czenia tego pr?du Enea zaczęła mi naliczać kare w
    > wysoko?ci ok 2 zł dziennie.

    Skoro korzystales z prądu "swojego", ktory miales legalnie na działce
    obok, to skąd Enea ma podstawe do naliczania ? Musiales chyba cos
    cokolwiek podpisac ?

    Tak wiec Enea chce od ciebie 2 zł dziennie za samą skrzynke, czyli cos
    około 60 zł za miesiac ?

    A skad sie wzial ten 1000 zł, o ktorym pisales w pierwszym poscie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-06-22 21:48:07
    Od: "Regis" <k...@p...fm>

    > A skad sie wzial ten 1000 zł, o ktorym pisales w pierwszym poscie ?

    ten 1000 zł to jest kara za to ze nie założyłem prądu :budowlanego"

    To jest moja wina, ale w umowie jest pk. od chwili podłączenia skrzynki
    klient ma miesiąc na negocjowanie umowy! - podłaczenie prądu!
    Ja tego nie zrobiłe, więc naliczali kare.

    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2006-06-23 00:39:58
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > klient ma miesiąc na negocjowanie umowy! - podłaczenie prądu!
    > Ja tego nie zrobiłe, więc naliczali kare.

    Obie dzialki sa Twoje? Twoj prad? Udostepniasz sobie sam za wlasnym
    pozwoleniem? No to niech spadaja na drzewo. Ty placisz im za ten prad i nie
    jest to zadne "lewe" podlaczenie, tylko kurna normalne uzytkowanie energii
    elektrycznej i niech z Twojego licznika na pierwszej dzialce zobacza sobie
    ile zuzyles. A kary miej w d.... Masz prawo robic co chcesz ze swoim
    gniazdkiem (dopoki nie mieszasz w to Talibow :>).

    Pozdrawiam,

    Tiger