  • 11. Data: 2005-01-20 12:34:30
    Temat: Re: Publikacja głupot
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "proxy boy" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:csmspi$pm1$1@korweta.task.gda.pl...

    > zrob strone na temat grzybow jadalnych i opisz potrawy
    > z muchomorow to sie dowiesz :D a jesli masz nadal watpliwosci
    > to idz z tym pytaniem na pl.soc.polityka ...

    wprowadza pan szanownych czytelnikow soc.prawo w blad
    na soc.polityka nie udziela sie odpowiedzi na pytania a wylacznie wyglasza
    oswiadczenia, nawet czasami polityczne...

    pozdro
    rym

  • 12. Data: 2005-01-20 13:23:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <csmo6p$8u2$3@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > wiadomo, wolność słowa itepe, ale tak się zastanawiam czy prawo zupełnie nie
    > chroni ludzi przed publikacją głupot. Załóżmy że napiszę na swojej WWW
    > informacje o tym, że kangury to są małe szare zwierzątka żyjące na
    > antarktydzie. Czy to nie podpada pod jakieś wprowadzanie czytelników w
    > błąd? Czy też mogę publikować dowolne brednie, a czytenik sam ma się
    > martwić czy to prawda?

    A jak sobie to wyobrażasz praktycznie? Znasz jakieś kryterium prawdy
    obiektywnej? :)

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2005-01-20 13:35:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 20 stycznia 2005 14:23, gdy Marcin Debowski napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A jak sobie to wyobrażasz praktycznie? Znasz jakieś kryterium prawdy
    > obiektywnej? :)

    Mógłby powstać Urząd Ochrony Prawdy, który konsultowałby dane stwierdzenia z
    właściwymi naukowcami. Np. tekst o trujących grzybkach z lekarzami itp.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2005-01-20 13:52:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <csoc57$arg$2@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > Mógłby powstać Urząd Ochrony Prawdy, który konsultowałby dane stwierdzenia z
    > właściwymi naukowcami. Np. tekst o trujących grzybkach z lekarzami itp.

    Tzn ten urząd musiałby stanowić wykładnie prawdy obiektywnej w dziedzinie
    wszystkiego co się rusza i nie rusza i musiałby to zrobić a priori, lub w
    rozsądnym czasie. Przy nieskończonej ilości spraw, jak wyobrażasz sobie to
    praktycznie? :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2005-01-20 14:17:57
    Od: poreba <d...@p...com>

    "rympal" <§r...@w...pl§> popełnił 20 sty 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > wprowadza pan szanownych czytelnikow soc.prawo w blad
    > na soc.polityka nie udziela sie odpowiedzi na pytania a wylacznie
    > wyglasza oswiadczenia, nawet czasami polityczne...
    Ba! Cały podwątek odnosi się do tego jak to sobie w życiu poradzić
    z otaczającym nas zalewem kłamstw, połprawd i bzdur.
    Czyli gadacie sobie jak tu nie dać się pobić/okraść/oszukać/

    A Tristan pyta czy można bezkarnie wmawiać ludziom na ww,
    że Ziemia jest płaska
    = czy legalne jest bicie/kradzież/oszustwo

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-01-20 17:57:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 20 stycznia 2005 14:52, gdy Marcin Debowski napisał(a)
> [...]

    > rozsądnym czasie. Przy nieskończonej ilości spraw, jak wyobrażasz sobie to

    No wiesz, kwestia rozmachu danego urzedu oraz liczby spraw. Nie wiem czy
    będzie to nieskończona...

    Generalnie przecież w prawie jest coś takiego jak krzywoprzysięstwo. Skoro
    da się rozstrzygnąć, że ktoś kłamał przed sądem, to analogicznie można
    rozstrzygać czy ktoś nakłamał na WWW czy w ulotce.

  • 17. Data: 2005-01-20 18:21:16
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 18:57:47 +0100, Tristan Alder napisał(a):

    > Generalnie przecież w prawie jest coś takiego jak krzywoprzysięstwo. Skoro
    > da się rozstrzygnąć, że ktoś kłamał przed sądem, to analogicznie można
    > rozstrzygać czy ktoś nakłamał na WWW czy w ulotce.

    No niby tak ale weź po uwage ,że kiedyś ludzie uważali ,że ziemia lezy na
    trzech słoniach i niektórzy dalej tak uważają - więc mam pytanie: czy
    według nich kłamią w sprawie tych słoni czy nie ?
    Bardzo znany satyryk Dałuszeicz/przepraszam jeżeli żle napisałem nazwisko/
    powidział tak:
    "Prawda jest jak dupa ,każy ma swoją"
    JanuszHr

  • 18. Data: 2005-01-21 04:28:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <csorgl$a87$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
> [...]
    > coś na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > No wiesz, kwestia rozmachu danego urzedu oraz liczby spraw. Nie wiem czy

    Będzie i to w 2ch wymiarach, bo dochodzi jeszcze wymiar aktualizacji
    twierdzeń które w danym momencie uznawane są za prawdziwe, a za jakiś czas
    już nie będą.

    > Generalnie przecież w prawie jest coś takiego jak krzywoprzysięstwo. Skoro
    > da się rozstrzygnąć, że ktoś kłamał przed sądem, to analogicznie można
    > rozstrzygać czy ktoś nakłamał na WWW czy w ulotce.

    Czasem się da czasem się nie da - podejrzewam, że wiekszość tego typu
    spraw wychodzi przy okazji innych, a nie jest sama w sobie izolowaną
    sprawą. A ile osób kłamie na codzień i wprowadza innych w błąd? Nikt by
    tego nie przerobił. Nikt o zdrowych zmysłach nie napisałby też niczego co
    mogłoby dla kogoś okazać sie szkodliwe choćby potencjalnie bo pomylić się
    zawsze można.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2005-01-21 08:30:53
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > płaska
    > = czy legalne jest bicie/kradzież/oszustwo

    oj, nie wiem
    bo czy pisanie z ksiazek o marsjanach nie jest w tej sytuacji klamaniem?

    rym

  • 20. Data: 2005-01-21 09:36:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > oj, nie wiem
    > bo czy pisanie z ksiazek o marsjanach nie jest w tej sytuacji klamaniem?

    jak potrafisz udowodnic ze kosmitow nie ma to jest.

    P.