  • 21. Data: 2021-02-23 14:06:19
    Temat: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Feb 2021 13:41:43 +0100, J.F. napisał(a):

    > Orlenu ? :-)

    Nie tylko.

    "Największymi reklamodawcami spośród SSP są Totalizator Sportowy (3,6 mln
    zł), Orlen (3,6 mln), PKO BP (1,7 mln), KGHM Polska Miedź (1,4 mln) oraz
    PGNiG (1,2 mln).
    ,,Gazetę Polską Codziennie" w największym stopniu wsparły Orlen (1,9 mln),
    PKO BP (1,4 mln), Lotos (1,3 mln) i Totalizator Sportowy (1,3 mln)."

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/210497
    9,1,panstwo-dotuje-miliardy-na-reklamy-w-prorzadowyc
    h-mediach.read

    Z tego żyją, bo suweren czyta Fakt i Expresiaka, więc ze sprzedaży
    gadzinówek trudno się utrzymać.

    ,,Gazeta Polska Codziennie", ze średnią sprzedażą wydania papierowego na
    poziomie 10 tys. egzemplarzy, otrzymała ponad 8,4 mln zł. Choć to ,,Gazeta
    Wyborcza" ma najwięcej czytelników i wydawałoby się, że reklama tu
    umieszona dotrze do szerszego grona odbiorców, to zarobiła na tych
    reklamach zaledwie 74 tys. zł."

    "Co ciekawe, ,,Sieci" w końcu 2020 r. sprzedawały mniej niż połowę tego co
    sześć lat temu, za to jego reklamowe przychody z SSP wzrosły ponad
    17-krotnie."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2021-02-23 14:20:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Orlenu ? :-)

    Ogolnie z reklam spolek skarbu panstwa.
    https://antyweb.pl/raport-uw-spolki-skarbu-panstwa-r
    eklamuja-sie-
    glownie-w-mediach-sprzyjajacych-wladzy/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 23. Data: 2021-02-23 18:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]

    >mln
    >zł), Orlen (3,6 mln), PKO BP (1,7 mln), KGHM Polska Miedź (1,4 mln)

    No - ze TS zyje z reklam, to ogolnie wiadomo. Ale czy nie w telewizji
    glownie ?

> [...]

    >na
    >poziomie 10 tys. egzemplarzy, otrzymała ponad 8,4 mln zł.

    Niezla dotacja.

    >Choć to ,,Gazeta Wyborcza" ma najwięcej czytelników i wydawałoby się,
    >że reklama tu umieszona dotrze do szerszego grona odbiorców, to
    >zarobiła na tych
    >reklamach zaledwie 74 tys. zł."

    Ale wiesz - duzo czytelnikow, to i reklama droga, a niekoniecznie tak
    samo oplacalna.

    Tylko ... PKO BP to moze ma jakis sens sie reklamowac.
    Orlen i Lotos ... sredni. PGNiG ... no - to moze miec sens, ale nie
    musi.
    A co reklamuje KGHM ?

    >"Co ciekawe, ,,Sieci" w końcu 2020 r. sprzedawały mniej niż połowę
    >tego co
    >sześć lat temu, za to jego reklamowe przychody z SSP wzrosły ponad
    >17-krotnie."

    Chyba tak ogolnie naklady gazet spadaja, a czytelnicy przechodza do
    internetu.
    Ja gazety od paru lat nie kupilem.

    Ale ... a jak to wygladalo za rzadow Tuska ?

    J.

  • 24. Data: 2021-02-23 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Tylko ... PKO BP to moze ma jakis sens sie reklamowac.
    > Orlen i Lotos ... sredni. PGNiG ... no - to moze miec sens, ale

    A co reklamuja w prasie zakłady produkujące bron dla armii?
    Naiwny jestes?

    > Chyba tak ogolnie naklady gazet spadaja, a czytelnicy przechodza
    > do internetu.
    > Ja gazety od paru lat nie kupilem.

    Co ma wnosic ta uwaga?

    > Ale ... a jak to wygladalo za rzadow Tuska ?

    Sprawdzisz?
    Czy tylko bedziesz pytał?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 25. Data: 2021-02-23 19:24:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >A co reklamuja w prasie zakłady produkujące bron dla armii?
    >Naiwny jestes?

    Chodzilo mi tylko o to, ze moze byc uzasadnione wydanie 8 mln na
    reklamy w gazecie o nakladzie 10 tys, niz 90 mln na reklamy w gazecie
    o nakladzie 100 tys.

    Ba - moze byc nawet bardziej uzasadnione wydanie 50mln w tej wiekszej
    gazecie, jesli trafia do lepszego czytelnika - tzn czytelnik jest
    statystycznie bardziej potencjalnym klientem.

    Aczkolwiek 8 mln na taki naklad wydaje mi sie juz dosc abstrakcyjne...

    A zaklady produkujace bron dla armii ... od nastawienia
    obywatela-podatnika moze ich przyszlosc zalezec, wiec niech sie
    reklamuja jakie to one swietne czolgi robia :-)

    >Co ma wnosic ta uwaga?

    Ze dzielenie kwoty przez naklad niekoniecznie ma sens.

    >Sprawdzisz?
    >Czy tylko bedziesz pytał?

    Nie sprawdze, bo jak, moze dalbym rade odszukac jakies upublicznione
    dane.

    Ale jak sie sugeruje, ze wladza finasuje przychylne media ... to moze
    warto by sprawdzic, czy poprzednia nie robila tak samo :-)

    rok 2016
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w
    ydatki-na-reklame-w-telewizji-ministerstwa,57,0,2140
    473.html

    "Według raportu przygotowanego przez Kantar Media, spółki Skarbu
    Państwa i ministerstwa na reklamę w takich stacjach jak TVN, TVN24,
    Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2, TVP Info wydały w sumie 54,8 mln
    złotych. To o 12 procent mniej w stosunku do pierwszego półrocza 2015
    roku.

    Zmniejszenie wydatków reklamowych nie dotyczy jednak wszystkich
    stacji. Według wspomnianego raportu kwota na reklamę zwiększyła się w
    przypadku TVP1 i Polsatu, ale znacznie mniej od tych podmiotów
    otrzymały telewizje Polsat News, TVN24 i TVN.

    W TVP1 wykupione przez Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa reklamy
    kosztowały 19,3 mln złotych, a w Polsacie 14,9 mln złotych. Były one
    zatem wyższe odpowiednio o 4,4 procent i 11,9 procent."

    No i tak:
    -jak "panstwowe" spolki reklamuja sie wiecej w "panstwowej" telewizji
    .. to zle, czy dobrze ?

    -jak widac Polsat News stracil, ale Polsat zyskal ... wiec czy to
    czegos dowodzi ?

    "W przypadku Polsat News wydatki na reklamę spadły o 60,9 procent do
    poziomu 482 tys. złotych. Analogiczna tendencja dotyczy TVN24 i TVN,
    gdzie zmniejszyły się one o odpowiednio 53,2 procent do 1,58 mln
    złotych i o 43,1 procent do 4,7 mln złotych. Mniej wydano również na
    reklamy w TVP2 i TVP Info."

    J.

  • 26. Data: 2021-02-23 19:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Sprawdzisz?
    >Czy tylko bedziesz pytał?

    https://klubjagiellonski.pl/2015/12/01/media-na-pans
    twowym-garnuszku-analiza-wydatkow-instytucji-publicz
    nych-na-reklamy/

    Taa .. to jak z tym dotowaniem przychylnych mediow ?

    J.

  • 27. Data: 2021-02-24 10:47:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Feb 2021 18:00:04 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale wiesz - duzo czytelnikow, to i reklama droga, a niekoniecznie tak
    > samo oplacalna.

    Najbardziej efektywne reklamy są w gazetach, których nikt nie czyta,
    oczywiście dla ich wydawców, bo można zaoszczędzić na papierze.

    > A co reklamuje KGHM ?

    Trzeba zapytać Sakiewicza i Karnowskich, choć Ącki i Filipiek powinni
    wiedzieć, co piszczy w prasie wyklętej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2021-02-24 11:04:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Najbardziej efektywne reklamy są w gazetach, których nikt nie czyta,
    > oczywiście dla ich wydawców, bo można zaoszczędzić na papierze.
    > [...]

    On raczej miał na myśli zamiast reklamy do wszystkich jak leci reklamę
    skierowaną na wybrane grupy docelowe. Niby po kiego wuja GW ma
    dodatki lokalne?

    Dla mnie majstersztykiem takiej reklamy były reklamy zachęcające
    " *tylko* do udziału w wyborach" ale skierowane na "wybrane" grupy
    docelowe [ np. młodszych wyborców ].

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2021-02-24 12:11:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Feb 2021 19:28:15 +0100, J.F. napisał(a):

    > https://klubjagiellonski.pl/2015/12/01/media-na-pans
    twowym-garnuszku-analiza-wydatkow-instytucji-publicz
    nych-na-reklamy/

    > Taa .. to jak z tym dotowaniem przychylnych mediow ?

    Te o większej oglądalności i zasięgu dostawały więcej, a media bardziej
    niszowe mniej. Które z liczb mają mną wstrząsnąć?

    Czytałeś pierwsze zdanie?
    "Wbrew powszechnej opinii prawicowych dziennikarzy, to nie media liberalne
    są głównym beneficjentem środków wydawanych przez instytucje publiczne na
    reklamy."

    Dalej:
    "Skorzystała z nich nawet fundacja ,,Lux Veritatis", czyli nadawca Telewizji
    Trwam i Radia Maryja, która zgarnęła blisko 400 tys. zł na popularyzację
    programów unijnych."
    Dla porównania, GW w czasach ciemnej zmiany dostała łącznie 74 tys. zł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2021-02-24 12:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]

    >bardziej
    >niszowe mniej. Które z liczb mają mną wstrząsnąć?

    Laczne? Po co ministertwa cos reklamuja?

    No dobra - czasem chyba cos musza oglosic, przypomniec, zareklamowac

> [...]
    >liberalne
    >są głównym beneficjentem środków wydawanych przez instytucje

    Hm - taka teza, ale liczb popierajacych to cos nie widze.

> [...]
    >Telewizji
    >Trwam i Radia Maryja, która zgarnęła blisko 400 tys. zł na

    Ta ...
    -rzad/fundusze unijne slusznie robia, ze sie promuja w roznych
    mediach?
    -pecunia non olet?
    -czy moze jednak Fundusze unijne sa miłe Bogu i ich reklamowanie nie
    jest grzechem ? :-)

    Zaraz ... Trwam i RM emituja jakies reklamy ? Chyba nie ... no ale
    "popularyzacja" to niekoniecznie reklama ..

    >Dla porównania, GW w czasach ciemnej zmiany dostała łącznie 74 tys.
    >zł.

    Widac zle popularyzuje :-)

    Tak czy inaczej - panstwo i SSP wczesniej dawaly "dobrym", a teraz jak
    placą, to "zlym" :-)

    J.