  • 1. Data: 2003-02-22 01:41:55
    Temat: Proszę o poradę.
    Od: "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl>

    Dziś w nocy ok. godziny 24 pojechalem na myjnie samochodową firmy Carman
    (czynna 24/h).
    W momencie gdy dojeżdzalem do wiaty zobaczyłem, że na całym terenie przed
    myjnia jest totalna szklanka i uderzylem w róg wiaty. Uszkodzenia wstępnie
    oceniłem na 1000 PLN jednak mam zamiar udać sie do rzeczoznawcy. Nie było
    absolutnie żadnego znaku ostrzegającego o śliskiej nawierzchni. Chcę wysłać
    firmie Carman Polska wezwanie do zapłaty wraz z wycena rzeczoznawcy oraz
    oświadczeniem świadka. Poradzcie mi proszę czy mam szanse wygrać sprawę ?

    --
    Krzysztof Knitter
    m...@g...univ.gda.pl

  • 2. Data: 2003-02-22 03:38:31
    Temat: Re: Proszę o poradę.
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Krzysztof Knitter wrote:
    [..]
    > firmie Carman Polska wezwanie do zapłaty wraz z wycena rzeczoznawcy oraz
    > oświadczeniem świadka. Poradzcie mi proszę czy mam szanse wygrać sprawę ?

    A nie są czasem ubezpieczeni?
    Wydaje mi się, że wszystkie myjnie wykupują OC.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-02-22 06:36:41
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Poradzcie mi proszę czy mam szanse wygrać sprawę ?

    pod warunkiem że udowodnisz, ze Ty sam choćby minimalnie nie przyczyniłeś
    się do wypadku.
    Kierowcy odpowiadają za wszystkie spowodowane szkody, chyba że:

    - _wyłączną_ winę ponosi ktoś inny
    - _wyłączną_ winę ponosi poszkodowany
    - zdarzenie nastąpiło wskutek siły wyższej

    pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-02-22 08:40:52
    Od: "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl>

    Elita.pl wrote:
    > Krzysztof Knitter wrote:
    > [..]
    >
    > A nie są czasem ubezpieczeni?
    > Wydaje mi się, że wszystkie myjnie wykupują OC.
    Dzis pojade i sie dowiem, mam nadzieje ze nie bedzie problemu.
    --
    Krzysztof Knitter
    m...@g...univ.gda.pl

  • 5. Data: 2003-02-22 08:42:17
    Od: "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl>

    Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    >
    > - _wyłączną_ winę ponosi ktoś inny
    > - _wyłączną_ winę ponosi poszkodowany
    > - zdarzenie nastąpiło wskutek siły wyższej

    Przejechalem "slizgajac sie" ok 10 metrow. Przy samym wjezdzie jest zakret
    180 stopni wiec rozwiniecie jakiej kolwiek predkosci pow 10 km/h jest
    niemozliwe.
    --
    Krzysztof Knitter
    m...@g...univ.gda.pl

  • 6. Data: 2003-02-22 08:48:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Przejechalem "slizgajac sie" ok 10 metrow. Przy samym wjezdzie jest zakret
    > 180 stopni wiec rozwiniecie jakiej kolwiek predkosci pow 10 km/h jest
    > niemozliwe.

    Ale kodeks drogowy powiada:

    Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością
    zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich
    ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności
    drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    Czyli może 6,7 km/h byłoby właściwsze od 10 km/h??
    Czy po uderzeniu w wiatę zgłosiłeś ten fakt właścicielowi lub admistatorowi
    myjni? Zgłosiłeś na policję?
    Czy wiata została uszkodzona?

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-02-22 10:47:05
    Od: "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl>

    Leszek wrote:
> [...]
    > Czy po uderzeniu w wiatę zgłosiłeś ten fakt właścicielowi lub
    > admistatorowi myjni? Zgłosiłeś na policję?

    Wiata nie zostala uszkodzona, powiadomilem dzis wlasciciela wiaty. Wczoraj
    bylo to niemozliwe poniewaz to myjnia samoobslugowa na monety.
    Policji nie powiadomilem. Napisalem ze max predkosc tam to 10km/h, mialem
    napewno mniej.
    W poniedzialek bede rozmawial z kierownikiem.

    --
    Krzysztof Knitter
    m...@g...univ.gda.pl

  • 8. Data: 2003-02-22 13:02:08
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Krzysztof Knitter napisał:
    > W poniedzialek bede rozmawial z kierownikiem.

    IMHO "umoczyłeś" przez własną nieuwage i brak umiejętności, a teraz
    chcesz wyciągać kase od firmy, moim zdaniem bezprawnie - wg
    przytoczonego artykułu to Twoja wina.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2003-02-22 13:17:32
    Od: "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl>

    scream wrote:

    > IMHO "umoczyłeś" przez własną nieuwage i brak umiejętności, a teraz
    > chcesz wyciągać kase od firmy, moim zdaniem bezprawnie - wg
    > przytoczonego artykułu to Twoja wina.
    Twoja wypowiedz jest oparta na domyslach i jest nie na miejscu w zwiazku z
    tym ze nie znasz sytuacji. Takie posty to zwykly spam.

    --
    Krzysztof Knitter
    m...@g...univ.gda.pl

  • 10. Data: 2003-02-22 14:32:42
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Krzysztof Knitter napisał:
    > Twoja wypowiedz jest oparta na domyslach i jest nie na miejscu w zwiazku z
    > tym ze nie znasz sytuacji. Takie posty to zwykly spam.

    przeczytaj sobie zatem definicje spamu

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl