  • 1. Data: 2006-03-23 20:40:13
    Temat: Proszę o doradę VAT -trochę trudne
    Od: "Jacek Tusuński " <s...@g...pl>

    Witam

    Mieszkam w domu jednorodzinnym z mamą . Mama ma 80 lat i jest na
    emeryturze , .
    Mama mieszka w tym domu od urodzenia ale nie ma własności na to mieszkanie .
    Od 1970 roku płaci wszelkie podatki ,

    Obecnie stara się o zwrot vatu w związku z remontem mieszkania

    Jednak aby otrzymała zwrot tego podatku urząd skarbowy twierdzi ze taki
    zwrot może nastąpić tylko wtedy gdy ma się własność domu , a tego moja mama
    nie ma
    Pytanie czy to jest prawda ,i czy to można ominąć

    Jeśli nie da się ominąć tego prawa to trzeba podobno przeprowadzić
    notarialnie własność domu , podobno musi być sprawa w sądzie

    Spadkobiercy zrzekli się pisemnie praw do spadku i dziedziczenia domu ( coś
    w tym celu )

    Proszę o zaznajomienie mnie z tą sprawą

    Czy osoba czyli moja mam może upoważnić kogoś do rezpręzotowania jej w tym
    postępowaniu , czy to może być notariusz lub na przykład ja
    Jakie są koszty postępowania , ile to będzie trwało . I jak do tego podejść