  • 1. Data: 2004-08-13 21:01:00
    Temat: Prawo do zasiłku i max. okres rejestracji w PUP
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Szanowni Państwo.

    Pracownik zatrudniony na 1/2 etatu.
    Okres pracy 1,5 roku.
    Pracodawca ze względu na redukcję likwiduje etat.
    Nie ma szans na szybkie znalezienie równie dobrze płatnej pracy.
    Jedyne tymczasowe rozwiązanie - zasiłek dla bezrobotnych, w tym czasie
    poczukiwanie nowego Pracodawcy.

    Pracodawca wypłacił odszkodowanie za wypowiedzenie zgodnie z warunkami
    zawartymi w Kodeskie Pracy, należny ekwiwalent za urlop (umowa zawarta była
    na czas nieograniczony) również uregulowany.

    W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć w jakim okresie pracownik
    musi zgłosić się do PUP, aby nie stracić prawa do zasiłku po ustaniu okresu
    zatrudnienia.

    Dochodzą mnie zasłyszane informacje, że PUP po przekroczeniu 7 dni od dnia
    ustania stosunku pracy zbywa danego zainteresowanego z kwitkiem.
    Inni natomiast twierdzą, co jest zgodne z wytycznymi UP, że jeśli jest to
    pierwsze prawo do zasiłku okres ten nie może przekroczyć 6 miesięcy od
    dnia, w którym ustał stosunek pracy.

    Ważne jest, że pracownik po raz pierwszy rejestruje się w PUP.

    Czy można dopuścić, że pracownik na własną rękę poszukuje pracy przez dajmy
    na to 2 kolejne miesiące od momentu ustania poprzedniego stosunku pracy i w
    sytuacji kiedy nie odnajdzie się w nowej, trudnej rzeczywistości skorzysta
    z pomocy PUP i po zarejestrowaniu się straci uprzednio nabyte prawo do
    zasiłku za zbyt długi okres braku zgłoszenia ?

    Licze na odpowiedzi zgodne z literą prawa, w wykładni jak i zastosowaniu.
    Ewentualne paragrafy mile widziane.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 2. Data: 2004-08-14 07:38:10
    Temat: Re: Prawo do zasiłku i max. okres rejestracji w PUP
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    jesli w ciagu ost 18 mies jest 365 dni pracy ale z conajmniej minimalnym
    wynagrodzeniem
    to zasilek bedzie sie nalezal, jezeli zas na owe 1/2 etatu bylo
    wynagrodzneie minimalne to nie ma co rozmawiac o zasilku

    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr17091885&ver=-1&jedn=-1

    Jean

  • 3. Data: 2004-08-15 19:50:51
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Sat, 14 Aug 2004 09:38:10 +0200, na pl.soc.prawo, Jean napisał(a):

> [...]
    > to zasilek bedzie sie nalezal, jezeli zas na owe 1/2 etatu bylo
    > wynagrodzneie minimalne to nie ma co rozmawiac o zasilku

    Dziękuję za informacje.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --