  • 1. Data: 2004-11-24 10:01:22
    Temat: Re: Pracodawca proponuje mi zmiane calego etatu na czesc
    Od: Arek <a...@e...net>

    wojcio rzecze:
    > Pracodawca proponuje mi zmiane calego etatu na czesc. Jeśli nie zgodzę się
    > najprawdopodobniej strace prace.
    > Jakie sa mopje prawa, obowiązki . Podpisac aneks ??

    A na ile etatu rzeczywiście będziesz pracował?

    Jeżeli na tyle co podpiszesz to Twój wybór - albo się godzisz na taką
    pracę albo tracisz - prawdopodobnie - pracę.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 2. Data: 2004-11-24 10:36:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:co1mmj$bbc$1@news.onet.pl wojcio
    <w...@p...onet.pl> pisze:

    > Moje pyatnie dotyczy takich aspektów jak:
    > - mam umowę na czas nieokreślony 3 miesieczne wypowiedzenie, /co tym
    > przypdaku jak podpisze aneks/
    Otrzymujesz trzymiesięczne wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy
    zawierające propozycję nowych warunków zatrudnienia (tzw. wypowiedzenie
    zmieniające). Przed upływem połowy okresu wypowiedzenia możesz odmówić (na
    piśmie) przyjęcia nowych warunków. Jeśli tego nie zrobisz - uznaje się, że
    przyjąłeś nowe warunki.
    Natomiast w przypadku odmowy wypowiedzenie zmieniające staje się zwykłym
    wypowiedzeniem umowy o pracę i z upływem całości okresu wypowiedzenia umowa
    ulega rozwiązaniu. Zobacz KP art. 42 i art. 43

    > - co z ewnetualną odprawą itp.?
    Brak podstaw do odprawy.

    Jotte

  • 3. Data: 2004-11-24 10:48:20
    Od: Marek mszyma Szymański <n...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Jotte" <....pl> napisał
    > Brak podstaw do odprawy.
    Jeżeli te zmiany oznaczają redukcje zatrudnienia w firmie
    (np w okresie kilku ostatnich/przyszłych miesięcy
    to odprawy mogą być.
    Ale jeśli etat zostaje,
    a zwłaszcza jak przyjdzie na Twoje miejsce ktoś nowy,
    to faktycznie o odprawie nie ma co myśleć.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 4. Data: 2004-11-24 10:48:46
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 24 lis o godzinie 11:36, na pl.soc.prawo, Jotte napisał(a):

    > Brak podstaw do odprawy.

    A co w przypadku rozwiązania umowy o pracę na czas nieokreślony z winy
    pracodawcy? Też nie przysługuje odprawa?

    --
    Herbi
    24-11-2004 11:48:45

  • 5. Data: 2004-11-24 10:56:57
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 24 lis o godzinie 11:48, na pl.soc.prawo, Marek mszyma Szymański
    napisał(a):

> [...]
    > Ale jeśli etat zostaje,
    > a zwłaszcza jak przyjdzie na Twoje miejsce ktoś nowy,
    > to faktycznie o odprawie nie ma co myśleć.

    To kapitalny sposób na wysiubanie pracowników których się chce zwolnić!!
    Po prostu, pracodawca przedstawia warunki płacowe których nie przyjmie ów
    pracownik, po czym wypowiedzenie staje się skuteczne, nie płaci im odprawy
    .... może nawet przyjmie jakiegoś emeryta z kopalni - ot tak tylko dla tego
    by uniknąć wypłacenia odprawy .....
    Bo, w oparciu o Twoja tezę, nie są to redukcje zatrudnienia tylko ...
    cięcia finansowe ;)

    --
    Herbi
    24-11-2004 11:56:54

  • 6. Data: 2004-11-24 10:57:40
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Pracodawca proponuje mi zmiane calego etatu na czesc. Jeśli nie zgodzę się
    najprawdopodobniej strace prace.

    Jakie sa mopje prawa, obowiązki . Podpisac aneks ??

    Proszę o wszelkie rady

  • 8. Data: 2004-11-24 11:40:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:i5u71spq7qck.dlg@onet.pl Herbi <x...@a...pl> pisze:

    > A co w przypadku rozwiązania umowy o pracę na czas nieokreślony z winy
    > pracodawcy? Też nie przysługuje odprawa?

    To określa Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach
    rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    pracowników.
    Tekst jednolity np. tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/Print/prawo/doc/zwo0501
    .html