  • 1. Data: 2010-08-17 14:56:18
    Temat: Postępowanie upominawcze
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    Szanowni forumowicze, czy można skutecznie uzyskać prawomocny nakaz zapłaty w
    stosunku do kogoś jeżeli zna się tylko imię i nazwisko osoby i jej adres
    zamieszkania, nie zameldowania. Sąd takie rzeczy bada?Co w takiej sytuacji, gdy
    osoba pozwana nic nie wie o nakazie, nie może złożyć sprzeciwu. Pozbawienie
    klauzuli wykonalności? powództwo przeciwegzekucyjne? jest możliwe? Proszę o
    pomoc i w miarę odpowiedzi na temat.

  • 2. Data: 2010-08-17 15:02:07
    Temat: Re: Postępowanie upominawcze
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Franek pisze:

    > Szanowni forumowicze, czy można skutecznie uzyskać prawomocny nakaz zapłaty w
    > stosunku do kogoś jeżeli zna się tylko imię i nazwisko osoby i jej adres
    > zamieszkania, nie zameldowania.

    W pozwie właśnie wskazuje się adres zamieszkania a nie adres
    zameldowania (art.126 §2 kpc).

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-08-17 15:10:22
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    > W pozwie właśnie wskazuje się adres zamieszkania a nie adres
    > zameldowania (art.126 §2 kpc).
    A no faktycznie. A jak się obronić przed takim zjawiskiem, jeżeli ktoś zmienił
    miejsce zamieszkania i nic nie wie o ewentualnym pozwie?

  • 4. Data: 2010-08-17 15:22:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Franek pisze:
    > A no faktycznie. A jak się obronić przed takim zjawiskiem, jeżeli ktoś zmienił
    > miejsce zamieszkania i nic nie wie o ewentualnym pozwie?

    Tak jak pisałeś - zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności, ale to
    jest droga przez mękę, jak się ma na karku komornika, nie życzę tego
    najgorszemu wrogowi :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-08-17 15:23:46
    Od: w...@g...pl

    > Tak jak pisałeś - zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności, ale to
    > jest droga przez mękę, jak się ma na karku komornika, nie życzę tego
    > najgorszemu wrogowi :)
    No a jak z doręczeniem nakazu zapłaty jak ta osoba jest pozbawiona możliwości
    obrony, nie mieszka tu a jest zameldowana w innym miejscu?

  • 6. Data: 2010-08-17 15:29:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    w...@g...pl pisze:
    > No a jak z doręczeniem nakazu zapłaty jak ta osoba jest pozbawiona możliwości
    > obrony, nie mieszka tu a jest zameldowana w innym miejscu?

    Jest tak, że sąd daje wiarę powodowi i jeśli nakaz wróci jako "nie
    podjęto w terminie", to uzna za doręczony. Jedynie jak poczta zwróci
    jako "nie mieszka", "nie żyje" itp. to sąd wówczas wykazuje inicjatywę i
    zobowiązuje powoda do wskazania prawidłowego adresu.

    Fakt zameldowania w innym miejscu działa na jej korzyść, bo łatwiej
    wykaże, że tam nie mieszka. Gorzej, jeśli ktoś gdzieś jest zameldowany,
    a nie mieszka i listów nie odbiera.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-08-17 15:33:10
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

> [...]
    > Fakt zameldowania w innym miejscu działa na jej korzyść, bo łatwiej
    > wykaże, że tam nie mieszka. Gorzej, jeśli ktoś gdzieś jest zameldowany,
    Liwiuszu ale to jakaś masakra. Znajomy jest zameldowany w innym mieście,
    mieszkał w innym i na ten adres może się spodziewać czegoś od pewnego złośliwca.
    A od miesiąca mieszka już w innym miejscu i nie ma możliwości kontrolowania czy
    na stary adres zamieszkania coś przychodzi.

  • 8. Data: 2010-08-17 15:41:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Franek pisze:
> [...]
    > A od miesiąca mieszka już w innym miejscu i nie ma możliwości kontrolowania czy
    > na stary adres zamieszkania coś przychodzi.

    Podstawą jest meldowanie się tam, gdzie się mieszka. Bo inaczej
    wykazywanie potem, że się gdzieś nie mieszkało, mimo że się tam było
    zameldowanym, może być po prostu kopaniem się z koniem.

    A jeśli przemeldować się nie chce/nie można, to przynajmniej pilnować
    korespondencji. Zakładam, że pod adresem z meldunku jakaś rodzina
    mieszka, a nie obce osoby (bo to już by było niebezpieczne).

    Dziś w sekretariacie sądu spotkałem pewną panią, która przyszła
    oglądać akta sprawny z nakazu zapłaty z 2008r. Dowiedziała się teraz,
    gdy odwiedził ją komornik. Okazało się, że listy odbierała jej synowa i
    informacji nie przekazywała dalej...

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-08-17 15:50:54
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    Tam gdzie jest zameldowany mieszkają rodzice, ale tu gdzie mieszka jeszcze jest
    tylko do końca miesiąca. Mieszkanie najmował, a wynajmujący go nie zameldował.
    To pewnie jeszcze pozew dostanie w elektronicznym postępowaniu upominawczym bez
    załączników?

  • 10. Data: 2010-08-17 16:04:25
    Temat: Re: Postepowanie upominawcze
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-08-2010 o 17:50:54 Franek <w...@g...pl> napisał(a):

    > Tam gdzie jest zameldowany mieszkają rodzice, ale tu gdzie mieszka
    > jeszcze jest
    > tylko do końca miesiąca. Mieszkanie najmował, a wynajmujący go nie
    > zameldował.

    Zameldować miał się sam

    --
    Tomek