  • 1. Data: 2010-08-17 08:37:50
    Temat: Oświadczenie woli drogą elektroniczną
    Od: jQ <j...@g...com>

    Kilka miesięcy temu głosowana była w mojej wspólnocie mieszkaniowej
    uchwała o zmianie zarządu. Zgłosiło się 3 kandydatów, w tym ja. Kilka
    dni po uzyskaniu ostatniego głosu decydującego o przegłosowaniu
    uchwały, jeden kandydatów przekazał mi informację, że składa
    rezygnację. Twierdzi, że wysłał mi ją również mailem, ale póki co nie
    odnalazłem go.
    Udało mi się go wówczas przekonać, by jednak nie rezygnował i
    ustaliliśmy, że za 2 tygodnie, gdy ja i on wrócimy z urlopu (mieliśmy
    zaplanowane w tym samym dokładnie czasie) ogłaszamy uchwałę i
    zaczynamy działać. Po powrocie z urlopu przekazał mi informację, że ma
    problemy osobiste i nie będzie angażował się jednak w działalność
    zarządu. Trzeci kandydat do zarządu kompletnie zamilkł, zerwał
    kontakt.
    Ogłosiłem podjęcie uchwały, rozniosłem informację do wszystkich
    członków wspólnoty. Wysłałem też maila do administratora z informacją
    o zmianie zarządu i nowym jego składzie. Wówczas drugi z kandydatów,
    ten który twierdzi, że składał rezygnację, wysłał do administracji
    maila, z kopią do mnie, że on składał jakiś czas temu rezygnację i
    prosi, by nie uznawać go za członka zarządu.
    Wysłałem do niego kilkukrotnie prośbę o przekazanie zarządowi
    rezygnację na piśmie, z aktualną datą i własnoręcznym podpisem. Nie
    zareagował.
    Czy wobec powyższego, mogę uznać jego pierwszego maila, oraz
    potwierdzenie woli w mailu do administracji, jako skuteczne złożenie
    rezygnacji z funkcji członka zarządu? Mój adwokat twierdzi, ze tak.