  • 1. Data: 2008-08-27 14:50:47
    Temat: Ponownie gwarancja
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam!
    Od pewnego czasu tocze spor ze sprzedawaca sprzetu na allegro.
    Kupilem tam laptopa uzywanego od osoby prywatnej.
    Poniewaz sprzet byl niezgodny z opisem sprawa trafila na police gdzie
    zakonczyla sie informacja od prokuratury ze calos nie wyczerpuje
    znimion przestepstwa.
    Laptop sie zepsul nie z mojej winy (najpewniej martyca) po ponad 2 tyg
    od zakupu, dostarczenie mialo miejsce 24 czerwca.
    Wyczytalem ze sprzedajacy jest zobowiazany na udzielenie gwarancj na
    sprzedany towar zgodnie z dyrektywa unijna.
    Problem jest taki iz nadawca wyslanego towaru jest firma nie sam
    sprzedajacy ;/

    Kontaktowalem sie u rzedem ochrony konsumentow na razie czekam na
    odpowiedz.
    Czy moze ktos z obecnych uzytkownikow orientuje sie jak wyglada
    postepowanie w tej sprawie.
    Dodam iz dostalem maila od sprzedajacego w ktorym oswiadacza, ze wysle
    kuriwera i odda sprzet do naprawy jednak do dzisiaj nic takiego sie
    nie stalo.

    Prosze o jakies konkretne informacje i porady.
    Dziekuje z gory i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-27 15:02:00
    Temat: Re: Ponownie gwarancja
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 07:50:47 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Wyczytalem ze sprzedajacy jest zobowiazany na udzielenie gwarancj na
    > sprzedany towar zgodnie z dyrektywa unijna.

    Nie istnieje coś takiego!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-08-27 15:33:50
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Uzytkownik "Adam" napisal w wiadomosci :
    Wyczytalem ze sprzedajacy jest zobowiazany na udzielenie gwarancj na
    sprzedany towar zgodnie z dyrektywa unijna

    daj linka gdzie to wyczytales bo ja pierwszy raz slysze o czym takim zeby
    osoba prywatna byla zobowiazana przepisami dac gwarancje na uzywany sprzet.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-27 18:08:23
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Sie, 16:50, Adam <a...@g...com> wrote:
> [...]

    > sprzedajacy ;/

    > Prosze o jakies konkretne informacje  i porady.

    To kupiles od prywatnej a nadawca jest firma? DG czy czy po prostu w
    firimie w ktorej pracuje maja dobra cene na przesylki?
    Osoba prywatna nie ma obowiazku udzielac gwarancji na uzywany towar.
    I w ktory mijescu towar byl niezgodny z opisem? Bylo z nim cos nie tak
    jak go dostales czy ta usterka ktora powstala w 2 tygodnie po zakupie
    o ktorej sprzedajacy mogl nie wiedziec?

  • 5. Data: 2008-08-28 01:26:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.08.2008 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > To kupiles od prywatnej a nadawca jest firma? DG czy czy po prostu w
    > firimie w ktorej pracuje maja dobra cene na przesylki?
    > Osoba prywatna nie ma obowiazku udzielac gwarancji na uzywany towar.

    Firma ma?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-08-28 01:34:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.08.2008 Adam <a...@g...com> napisał/a:
    > Wyczytalem ze sprzedajacy jest zobowiazany na udzielenie gwarancj na
    > sprzedany towar zgodnie z dyrektywa unijna.
    > Problem jest taki iz nadawca wyslanego towaru jest firma nie sam
    > sprzedajacy ;/

    Ważne kto sprzedał a nie kto nadał. Jeśli osoba fizyczna to obowiązuje
    rękojmia (chyba, że wyłączono). Jeśli firma, to niezgodność z umową.
    Resztę dogooglaj.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-08-28 07:52:57
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 28 Sie, 03:26, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Firma ma?
    >
    > --
    > Marcin

    Patrz pierwsze pytanie. Sam pracuje w firmie ktora ma umowe z DHL i
    wynegocjowane tansze przesylki niz gdybym nadal sam. Dlatego tez
    czasami jako nadawca na paczce jest nazwa firmy.

  • 8. Data: 2008-08-28 09:51:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sie, 20:08, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > I w ktory mijescu towar byl niezgodny z opisem? Bylo z nim cos nie tak
    > jak go dostales czy ta usterka ktora powstala w 2 tygodnie po zakupie

    Tak wlasnie na aukcji bylo wystawione przez odobe prywatna a nadawca
    paczki jest firma.
    nie zgadzal sie dysk twardy oraz karta graficzna.
    No i co dla mnie bylo najwazniejsze nie mial gwarancji producenta o
    ktorej uzytkownik zapewnial ze jest jeszcze 4 miesiace.
    Usterka to padnieta matryca lub jakies polaczenie karta graficzna-
    matryca, lub sama karta graficzna.
    Laptop na bank byl juz raz naprawiany gdyz przy zakupie posiadal
    czerwona obudowe teraz ma czarna, wiec juz raz coz z matryca mogla nie
    grac.
    takze cos na ten temat uzytkownik mogl wiedziec