  • 1. Data: 2005-07-11 15:46:25
    Temat: Podział działki
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Witam
    Proszę o poradę w następującym przypadku: jest czworo rodzeństwa i dwie
    leżące obok siebie działki. Każdemu z nich przysługuje po 1/4 z każdej
    działki, docelowo mają być cztery działki. Dwójka z rodzeństwa zrzekła
    się swoich części działek na rzecz brata, natomiast siostra chce
    otrzymać jedną całą (już po podziale na cztery) działkę, czyli jej brat
    ma mieć w sumie trzy działki, ona otrzyma jedną, żeby jeszcze bardziej
    zamieszać to jedną z działek brata (mój teść) mam otrzymać ja. I teraz
    proszę napiszcie jak to zrobić szybko, tanio i w jakiej kolejności?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-07-11 16:13:53
    Temat: Re: Podział działki
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2005 17:46:25 +0200, Marcin Gibas <m...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >zamieszać to jedną z działek brata (mój teść) mam otrzymać ja. I teraz
    >proszę napiszcie jak to zrobić szybko, tanio i w jakiej kolejności?

    przez notariusza lub wersja tańsza jezeli wszyscy sa zgodni przez sąd ;)
    Poland is Mexico in Europe
    SPRAWDŹ USTAWIENIA Outlook Express
    http://tinyurl.com/36r6y

  • 3. Data: 2005-07-11 16:18:00
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    PiotrekS napisał(a):
    > przez notariusza lub wersja tańsza jezeli wszyscy sa zgodni przez sąd ;)

    A dokładniej? Bo co do zgodności to żaden problem, jest tak jak
    opisalem.Ale jeszcze jedno, skoro są dwie działki a mają być cztery to
    chyba najpierw trzeba z tych dwóch zrobić cztery,czyli dwa razy trzeba
    by było załatwiać?
    Pozdrwiam
    Marcin

  • 4. Data: 2005-07-11 17:24:55
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2005 18:18:00 +0200, Marcin Gibas <m...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >opisalem.Ale jeszcze jedno, skoro są dwie działki a mają być cztery to
    >chyba najpierw trzeba z tych dwóch zrobić cztery,czyli dwa razy trzeba

    Zapomniałem dodać aby skorzystać z wersji tańszej jeden z właścicieli (np
    rodzic, dziadkowie itp musi nie żyć) smutne ale prawda. Dokładnie tego nie
    wiem, ale da się to zrobić, musisz tylko udać się do sądu rejonowego wydz.
    cywilny właściwy dla miejsca zamieszkania spadkodawcy, jezeli taki był.

  • 5. Data: 2005-07-11 17:36:18
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    PiotrekS napisał(a):
> [...]
    > cywilny właściwy dla miejsca zamieszkania spadkodawcy, jezeli taki był.
    Tak się składa że teścia oboje rodzice nie żyją i nie zdążyli uregulować
    tych spraw, dlatego każdemu z rodzeństwa przypada część działki. Teść
    był też u notariusza, który stwierdził że najpierw Ci co chcą się zrzec
    swoich części muszą to wyraźić na piśmie (już to zrobili), następnie
    działki należy podzielić na cztery, potem trzy przepisać na teścia i
    jedną na siostrę, a na sam koniec jedną z działek teścia na mnie.
    Oczywiście notariusz zapewnił że może się tym wszystkim zająć i
    zaśpiewał 3000zł.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2005-07-11 21:02:29
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2005 19:36:18 +0200, Marcin Gibas <m...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >jedną na siostrę, a na sam koniec jedną z działek teścia na mnie.
    >Oczywiście notariusz zapewnił że może się tym wszystkim zająć i

    Prościej byłoby iść do sądu do wydziału cywilnego skoro nie macie pieniędzy
    , trwałoby dłużej to ale trochę taniej a jest możliwość zwolnienia od
    kosztów sadowych / założyć sprawę o podział majątku wspólnego i dział
    spadku- wpis w sprawie ustalany jest od wartości majątku spadkowego /
    oczywiście po założeniu sprawy o stwierdzenie nabycia spadku - kosztuje 20
    zł / w której to sprawie sad ustali krąg spadkobierców i części w jakich
    będziecie dziedziczyć, bo bez tej sprawy nie ruszycie ani u notariusza ani w
    sadzie a potem będziecie dzielić działki, możecie się zrzec swoich udziałów,
    jeżeli nie macie dzieci (bo tak wasze dzieci wejdą do spadku) sąd powoła
    biegłego który dokonana podziału geodezyjnego, a u notariusza musicie sami
    to zrobić prywatnie ,ale to są już dalsze sprawy. Wszelkie informacje w
    wydziale cywilnym sadu rejonowego.

  • 7. Data: 2005-07-12 12:12:26
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    OK. Dzięki, spróbuję się czegoś dowiedzieć w sądzie.
    Pozdrawiam
    Marcin