  • 1. Data: 2010-12-30 22:15:09
    Temat: Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
    Od: "cdna" <c...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Czy podanie numeru komórkowego w sposób sugerujący, że jest to numer
    stacjonarny może budzić wątpliwości pod względem prawnym?

    Spotkałem się z sytuacją że numer komórkowy, np. +48 555 666 777 podano w
    formie +48 (55) 566 67 77. W mojej ocenie sugeruje to, że numer jest
    stacjonarny więc dzwonię z tepsy bo mam taniej a na koniec miesiąca
    przychodzi billing z ładną sumą bo w rzeczywistości był to np. Play, do
    którego jest wyjątkowo drogo.

    Czy prawo przewiduje coś w tym temacie?

  • 2. Data: 2010-12-30 22:25:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 30 Dec 2010 22:15:09 +0000, cdna wrote:

> [...]
    > stacjonarny więc dzwonię z tepsy bo mam taniej a na koniec miesiąca
    > przychodzi billing z ładną sumą bo w rzeczywistości był to np. Play, do

    A kto Tobie tak podał ten numer? Kolega, koleżanka, rodzina, pobliski
    hipermarket na ulotce?

    No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim
    zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy stacjonarny?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 3. Data: 2010-12-30 22:26:22
    Od: <s...@a...pl>

    > No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim
    > zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy stacjonarny?

    Zagraniczny! :)

  • 4. Data: 2010-12-30 22:35:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cdna" <c...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ifj09d$25m$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > stacjonarny więc dzwonię z tepsy bo mam taniej a na koniec miesiąca
    > przychodzi billing z ładną sumą bo w rzeczywistości był to np. Play, do

    Moim zdaniem bardzo to cieniutkie na oszustwo.

  • 5. Data: 2010-12-30 22:44:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-30 23:35, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "cdna" <c...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:ifj09d$25m$1@inews.gazeta.pl...

    > Moim zdaniem bardzo to cieniutkie na oszustwo.

    Już prędzej oszustwem byłoby podawanie numeru "(70)..."

    A tak to wygląda raczej na kompleksy typu "firma Tadzio chce wyglądać
    jak spółka akcyjna". Raczej śmieszne niż straszne.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-12-30 22:53:58
    Od: "cdna" <c...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Już prędzej oszustwem

    Jest dla mnie jasne, że to nie oszustwo ale takie naginanie rzeczywistości
    też zbyt uczciwe nie jest.

    > A tak to wygląda raczej na kompleksy typu "firma Tadzio chce wyglądać
    > jak spółka akcyjna". Raczej śmieszne niż straszne.

    To dokładnie taki przypadek.

  • 7. Data: 2010-12-30 23:03:22
    Od: "cdna" <c...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):
    > A kto Tobie tak podał ten numer? Kolega, koleżanka, rodzina, pobliski
    > hipermarket na ulotce?

    Jest na stronie i wizytówce firmy.

    > No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim
    > zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy
    stacjonarny?

    Tylko podanie jednym ciągiem to coś innego niż (50) 123 45 67 i 501 234 567.

    Czyli ogólny wniosek taki, że można naginać w ten sposób rzeczywistość?

  • 8. Data: 2010-12-30 23:07:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-31 00:03, cdna pisze:

    > Tylko podanie jednym ciągiem to coś innego niż (50) 123 45 67 i 501 234 567.

    Przecież to to samo co NIP pisany na dwa sposoby:
    333-333-22-22 lub 333-33-32-222

    A znaczy to samo, więc OCB?

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-12-30 23:15:47
    Od: "cdna" <c...@g...pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):
    > A znaczy to samo, więc OCB?

    O to, że zjadło 0,75zł/min do Play zamiast 0,00zł/min z pakietu.

    Ok, po odpowiedziach widzę, że nie ma bata na coś takiego więc może być EOT.

  • 10. Data: 2010-12-31 00:09:18
    Od: Adam B <d...@b...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Już prędzej oszustwem byłoby podawanie numeru "(70)..."

    Podanie numeru w ten sposób raczej nie.
    Podanie go bez informacji o kosztach połączenia premium już tak.