  • 1. Data: 2005-10-07 20:15:54
    Temat: Podatek od sprzedaży mieszkania-jak nie zapłacić ?
    Od: Yanoosh<J...@w...pl>

    sprawa nie jest banalna ;-)
    W 2001 roku nabyłem mieszkanie od developera. Aby nie zapłacić 10% podatku
    przy sprzedaży powinienem czekać z jego ze sprzedażą do końca 2006 r. Obecnie
    kupuję dom , który będzie w 100% finansowany kredytem(odbiór w połowie 2006 -
    wpłaty w transzach rozpoczynam wpłacać w 2005 r). Chciałbym jednak sprzedac
    mieszkanie mniej więcej w połowie 2006 r. Zakładając, iż srodki ze sprzedaży
    mieszknia przeznaczyłbym na spłatę kredytu, lub inne wydatki mieszkaniowe
    związane z nabywanym domem - podatek mnie opinie. Nie chcę jednak spłacać
    kredytu, a uzyskane ze sprzedaży środki prawie w całości zainwestować.
    Jak w takiej sytuacji ominąć fiskusa? Czy można z prawno-podatkowego punktu
    widzenia dokonać transakcji sprzedaży mieszkania w taki sposób, iż w roku 2006
    nowi właściciele zapłacą mi część należnej kwoty, a pozstałą na początku 2007 r. ?
    Wtedy tak naprawdę transakcja zostanie sfinalizowana ostatecznie i nastąpi
    przekaznaie własności do lokalu.
    Czy działając w ten sposób można zgodnie z prawem "przedłużyć" czas posiadania
    mieszkania do 5 lat i nie zapłacić podatku od sprzedaży ? Czy może bedę musiał
    zapłacić podatek tylko od tej częsci zapłaty, którą otrzymałbym od kupujących w
    2006 r. ? Co w przypadku gdy zapłata otrzymana w 2006 r. zostanie wydatkowna
    na urządzenie domu - czy w takiej sytuacji nie zapłacę podatku w ogóle ?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam
    Janusz

    -> http://usenet.pomocprawna.info