  • 1. Data: 2006-03-22 09:28:34
    Temat: Po nieuprawomocnionym postanowieniu Sądu - spadek - mam czekać??
    Od: <f...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Mam dwa małe pytanie:

    1 - Wydano postanowienie sądu w sprawie o nabycie spadku. Postanowienie
    uprawomocni się za trzy tygodnie - Czy spadkodawca (tylko jeden z godnie z
    art. 961 K.C.) już w odziedziczonym mieszkaniu może zamieszkać?? Czy musi
    czekać do uprawomocnienia postanowienia?? (pomijam kwestię związane z wpisami
    do księgi wieczystej itp. itd.)

    2 - Czy by wykonać zapis z testamentu wystarczy pismo, że jakąś tam rzecz
    przekazuje zapisobiercy X. a zapisobierca X kwituje odebranie tej rzeczy??

  • 2. Data: 2006-03-23 06:55:25
    Od: <f...@g...pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > przekazuje zapisobiercy X. a zapisobierca X kwituje odebranie tej rzeczy??

    Nie żartujcie...... Nikt nie zna odpowiedzi na moje pytania??

  • 3. Data: 2006-03-23 13:29:38
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    freemanek pisze:

    > wpisami

    Moze, gdyz odziedziczyl spadek juz z chwila smierci spadkodawcy. Inna sprawa
    jest sytuacja, gdy ktos kwestionuje jego prawa. Wtedy prawomocne
    stwierdzenie nabycia spadku jest wylacznym dowodem spadkobrania.

    Wystarczy, chyba ze do przeniesienia wlasnoci takiej rzeczy konieczne jest
    zachowanie formy szczegolnej - np. akt notarialny w przypadku
    nieruchomowsci.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 4. Data: 2006-03-24 12:08:40
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie może, gdyż powinien byc pochowany, inaczej nie tylko się rozłoży na dobre, ale i
    zacznie straszyć sąsiadów, no i
    kłopot z robactwem bedzie.
    JaC