  • 1. Data: 2007-04-13 14:49:12
    Temat: Pirat - wersja instalacyjna na dysku.
    Od: Robert L <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak wygląda pod kątem prawnym posiadanie przez delikwenta wersji
    instalacyjnej (ale bez zainstalowania) komercyjnego programu?

    Innymi słowy na dysku program jest ... ale nie da się z niego korzystać
    (trzeby by go wpierw zainstalować).

    Robert Latala, MD
    mailto:er2002@##WYKASUJ##poczta.onet.pl
    502 43 46 44 #gg145720

  • 2. Data: 2007-04-13 14:59:02
    Temat: Re: Pirat - wersja instalacyjna na dysku.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert L" <e...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    >instalacyjnej (ale bez zainstalowania) komercyjnego programu?
    >Innymi słowy na dysku program jest ... ale nie da się z niego korzystać

    Uzyskanie lub przyjęcie, przechowywanie... itd. rzeczy pochodzącej z
    przestępstwa podlega karze, to samo dotyczy programu komputerowego. Patrz
    kodeks karny, w rozdziale przestępstw przeciwko mieniu. Jeśli został
    nielegalnie skopiowany, powielelony to karalne...Tak więc nie ma to
    znaczenia, czy
    zainstalowany.

  • 3. Data: 2007-04-13 16:21:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert L napisał:
> [...]
    > instalacyjnej (ale bez zainstalowania) komercyjnego programu?
    >
    > Innymi słowy na dysku program jest ... ale nie da się z niego korzystać

    A dlaczego mówisz, że to pirat?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-04-13 18:23:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert L wrote:
    > Witam
    > Jak wygląda pod kątem prawnym posiadanie przez delikwenta wersji
    > instalacyjnej (ale bez zainstalowania) komercyjnego programu?

    Karane jest uzyskanie od osoby nieuprawnionej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 5. Data: 2007-04-13 19:13:58
    Od: Robert L <e...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a):
    > A dlaczego mówisz, że to pirat?
    Bo uważam, ze jest ukradziony...
    A to czy jest zainstalowany czy nie nie ma znaczenia...

  • 6. Data: 2007-04-13 19:15:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert L napisał:
    > Bo uważam, ze jest ukradziony...

    Tzn.? Kto, komu i co ukradł?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2007-04-13 19:27:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arek <a...@e...net> w

    > Tzn.? Kto, komu i co ukradł?

    Kosmici, cytowanemu, rozum...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-04-13 20:57:59
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 13-04-2007 o 16:59:02 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > Uzyskanie lub przyj?cie, przechowywanie... itd. rzeczy pochodz?cej z
    > przest?pstwa podlega karze, to samo dotyczy programu komputerowego. Patrz
    > kodeks karny, w rozdziale przest?pstw przeciwko mieniu. Je?li zosta?
    > nielegalnie skopiowany, powielelony to karalne...Tak wi?c nie ma to
    > znaczenia, czy
    > zainstalowany.

    A ja to rozwine do jeszcze jednej kwestii. Na dysku jest instalka programu
    typu trial lub shareware. Wszystko ze strony producenta. Obok tego
    dzialajacy numer seryjny z 'innego' zrodla (albo w wersji testowej, albo
    jako generator) lub crack. Co na to prawo?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-04-13 21:02:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jasko Bartnik napisał:
> [...]
    > tego dzialajacy numer seryjny z 'innego' zrodla (albo w wersji testowej,
    > albo jako generator) lub crack. Co na to prawo?

    Jestes czysty.
    Dlatego tez na poczatku watku zapytalem dlaczego ktos uwaza, ze uzywa
    PIRATA. ?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 10. Data: 2007-04-14 06:49:56
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Karane jest uzyskanie od osoby nieuprawnionej.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Kubiak
    > (jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres
    > z nagłówka)

    Np w Rosji nielegalne jest posiadanie samego cracka