  • 1. Data: 2005-08-22 13:09:43
    Temat: Opieka nad chorym ojcem
    Od: "Karolina M" <h...@g...pl>

    Witam wszystkich,
    Moj chlopak, ktory niedlugo bedzie pełnoletni ma chorego (psychicznie i
    fizycznie) ojca, ktory bardzo daje sie wyznaki. Moj chlopak chce po 18
    urodzinach wyprowadzic sie do dziadkow, ktorzy w duzej mierze go wychowywali.
    Reszta rodziny mieszkajacej z ojcem moze sie nim opiekowac. Czy jest przepis
    ktory mowi o tym ze moj chlopak musialby opiekowac sie ojcem i na sile z nim
    dalej mieszkac? Z gory dziekuje za wszyskie odpowiedzi na mojego posta!
    Karolina

  • 2. Data: 2005-08-22 15:22:32
    Temat: Re: Opieka nad chorym ojcem
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Karolina M napisał(a):

> [...]
    > ktory mowi o tym ze moj chlopak musialby opiekowac sie ojcem i na sile z nim

    A nie wystarczą dobre obyczaje? Wypadałoby się zaoopiekowac chorym
    ojcem. Pomyśl, że ten twój chłopak w przyszłości może tak samo postąpić
    z tobą, jak zachorujesz.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-23 18:35:45
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Mon, 22 Aug 2005 13:09:43 +0000 (UTC), "Karolina M"
    <h...@g...pl> wrote in article
    <deciqn$kit$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > ktory mowi o tym ze moj chlopak musialby opiekowac sie ojcem i na sile z nim

    Nie może istnieć przepis, który automatycznie zobowiązywałby jakieś
    grupy osób bez kwalifikacji medycznych do sprawowania osobistej opieki
    nad chorymi o niesprecyzowanych schorzeniach. W końcu nie każdy ma
    predyspozycje, możliwości i chęć, aby takiej opieki się podjąć - a
    nawet, gdy ma wiele chęci, może po prostu nie dać sobie rady, co
    zwłaszcza w przypadku niektórych chorób psychicznych może mieć opłakane
    skutki zarówno dla chorego i jego opiekuna, jak i dla osób postronnych,
    i w końcu dla mienia (gdy chory spowoduje pożar, wybuch gazu, itp.).

    Twój chłopak może/powinien liczyć się natomiast z koniecznością
    partycypowania w kosztach utrzymania ojca (bo zapewne jego renta jest
    tak samo głodowa, jak większość rent). Oczywiście dopiero od momentu,
    kiedy zacznie zarabiać.

    Najrozsądniej byłoby, gdyby zaczął po dobroci przekazywać rodzinie
    jakieś kwoty (niekoniecznie wielkie) z przeznaczeniem ,,na ojca''. Jak
    będzie płacił, niechby i 50 zł miesięcznie, będzie miał moralne prawo
    zabierać głos w naradach rodzinnych i np. optować za tym, aby umieścić
    ojca w zakładzie opieki. Nic nie piszesz o tym, czy chłopak ma młodsze
    rodzeństwo, ale jeśli tak, to pewnie i ono marzy o jak najszybszym
    opuszczeniu domu rodzinnego, który trudno zapewne nazwać bezpiecznym czy
    przytulnym. Zdecydowana postawa starszego brata mogłaby im pomóc.

    Pozdrawiam
    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 4. Data: 2005-08-24 06:40:16
    Od: "Karolina H" <h...@g...pl>

    Dziekuje Ci za tak treściwą odpowiedz!
    Mozesz sobie tylko wyobrazic jak jest to dla mnie wazne!

  • 6. Data: 2005-08-24 08:50:23
    Od: "Karolina M" <h...@g...pl>

    Mam jeszcze jedno male pytanie:
    Skad wzielas tego typu informacje?
    Pozdrawiam
    Karolina

  • 7. Data: 2005-08-24 18:02:29
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Wed, 24 Aug 2005 08:50:23 +0000 (UTC), "Karolina M"
    <h...@g...pl> wrote in article
    <dehccf$d5p$1@inews.gazeta.pl>:

    > Mam jeszcze jedno male pytanie:
    > Skad wzielas tego typu informacje?

    No niestety, z życia ;) A uważam, że podstawy prawa powinny być
    dzieciakom wpajane w szkołach, zamiast np. rozbierania na części poezji
    Morsztyna, Słowackiego itp. Skutki są takie, że 18-letni, niby dorosły
    chłopak nie jest świadomy, że prawo nie zajmuje się zmuszaniem ludzi do
    rzeczy, których nie da się wyegzekwować - takich jak miłość do członków
    rodziny. Albo sprawowanie nad nimi osobistej opieki.

    Natomiast prawo jak najbardziej zajmuje się zmuszaniem ludzi do płacenia
    za różne rzeczy i wytworzyło wiele procedur egzekwowania zobowiązań
    finansowych. W szczególności sąd może zasądzić alimenty od dorosłego
    dziecka na rzecz rodzica w potrzebie. Zajrzyj do archiwum grupy, było o
    tym wiele razy; pewnie i nazwy i numery aktów prawnych znajdziesz.

    Pozdrawiam
    Nina

  • 8. Data: 2005-08-25 19:20:24
    Od: "Karolina M" <h...@g...pl>