  • 1. Data: 2002-03-05 10:47:41
    Temat: Operator telefonii komorkowej i firma sciagajaca dlug
    Od: "Jazon Nozaj" <p...@j...usun.to>

    Witam. Mam pytanie.

    Czy operator telefonii komorkowej z ktorym podpisano umowe na korzystanie
    z uslug, przy niezaplaconym rachunku moze przekazac sciagniecie dlugu
    firmie zajmujacej sie odzyskiwaniem dlugu ? Jak z punktu widzenia prawa
    takie dzialanie jest zgodne (przekazanie chociazby danych osobowych).

    Co nalezy rozumiec przez ponizsze sformulowanie w tekscie otrzymanym z firmy
    odzyskujacej dlug i jakie moga byc konsekwencje takiego dzialania:

    "... i dalszym braku zaplaty dlugu rozpoczniemy bez ponownego zawiadamiania
    egzekucje dlugu ze wszystkimi tej egzekucji konsekwencjami"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    oraz

    "Mamy nadzieje ze zdajecie sobie Panstwo sprawe ze skutkow dzialan
    egzekucyjnych dla Panstwa i Panstwa rodziny..."

    Taki tekst moglby byc odebrany jako grozba. Czy faktycznie taka firma moze
    podjac sie dzialan innych niz skierowanie sprawy do sadu ? Np. naslac jakis
    zbirow ;)

    Dzieki za informacje

  • 2. Data: 2002-03-05 11:41:15
    Od: "T." <n...@w...pl>

    witam. tez dostałem takie pismo i tez mi sie to nie podoba. moze takich osob
    jest wiecej, razem moglibysmy cos zdziałac
    Użytkownik "Jazon Nozaj" <p...@j...usun.to> napisał w
    wiadomości news:a627mu$973$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-03-05 12:02:11
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Możliwe jest to tylko wtedy, gdy w umowie zawarto klauzulę ze wskazaniem
    konkretnj agencji windykacyjnej.

    > firmy

    > zawiadamiania

    To, że obecne pismo jest wezwanie do zapłaty a w przypadku braku
    uregulowanie należności zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne.
    Agencje te jednak działają bardzo nieprofesjonalnie - wystarczy się spytać o
    pełnomocnictwo - powinno być do pisma doręczone, bo niby skąd mam wiedzieć
    że działąją za wiedzą i zgodą wierzyciela? Zazwyczaj takiego pełnomocnictwa
    brak. Poza tym często brakuje podpisu - partacze wyręczają się pieczątkami
    lub faksymilami - pismo bez podpisu nie ma żadenj mocy prawnej.

    To straszak, możesz im napisać że prosisz o naświetlenie tego problemu :o)

    > jakis

    Jeśli chodzi o prawo to nie może, ale w praktyce często po prostu nękają
    ludzi - wydzwaniają, czasem nachodzą. Jednak takie działania bez zgody
    klienta na przekazanie swoich danych osobowych są bezprawne, a bez
    wylegitymowania się ważnym pełnomocnictwem niewiele mogą wskórać.
    Firmom tym daleko do profesjonalizmu - główną ich metodą jest upiredliwość.
    Znam jednak kilka spraw gdy musiały płacić za naruszenie dóbr osobistych.

    I jeszcze raz powtórzę: primo - pełnomocnictwo, secundo: zgoda w umowie na
    przekazanie danych _konkretnemu_ podmiotowi.

    Pozdrawiam,

    Marcin.

  • 4. Data: 2002-03-05 21:54:33
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    witam

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    > I jeszcze raz powtórzę: primo - pełnomocnictwo, secundo: zgoda w umowie na
    > przekazanie danych _konkretnemu_ podmiotowi.

    a co jesli nastapila cesja wierzytelnosci?

    Rolek

  • 5. Data: 2002-04-16 07:53:07
    Od: l/e/h <l...@...pl>

    "Jazon Nozaj" <p...@j...usun.to> skribis:

    >"... i dalszym braku zaplaty dlugu rozpoczniemy bez ponownego zawiadamiania
    >egzekucje dlugu ze wszystkimi tej egzekucji konsekwencjami"

    to znaczy ze zetna ci glowe :)

    Pozdrawiam, Leh
    --
    1942 - niemiecka okupacja, zydzi w gettach i obozach
    2002 - zydowska okupacja, palestynczycy w gettach i obozach