  • 1. Data: 2004-11-26 14:25:10
    Temat: Operator Telekomunikacyjny
    Od: maz <m...@o...pl>

    Mam taki problem. Chce założyć jako firma (DG) sieć komputerową w bloku,
    którym zarządza spółdzielnia mieszkaniowa. Spółdzielnia nie jest
    przychylna takiej inwestycji. Wiązałoby się to bowiem z położeniem nowej
    instalacji kablowej w budynkach. Poszukałem troche w internecie i
    znalazłem podobne przypadki. Ponoć można z tym walczyć powołując się na
    nowe Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U.04.171.1800). Pytanie tylko takie co
    trzeba zrobić by w myśl tej ustawy być traktowanym jako "Operator
    publicznej sieci telekomunikacyjnej" (Art.140). Jakie formalności trzeba
    wykonać by firma się kwalifikowała jako w/w operator?

    tekst zaczerpnięty z teleprawo.pl mówi:
    ===========
    Nieaktualny już Art.97 - poprzedniej ustawy PT to przykład
    "konstytucyjnego naruszenia równości podmiotów względem prawa"
    identyczny z wymienianym przez sejmową komisję śledczą w odniesieniu do
    projektowanych zmian w ustawie o radiofonii i telewizji. Wg. nowej
    ustawy każdy ISP eksploatujący swą sieć przewodową lub radiową powinien
    moim zdaniem otrzymać w zaświadczeniu status operatora.

    Art.140 nowej ustawy zobowiązuje właściciela lub użytkownika wieczystego
    nieruchomości do umożliwienia operatorom dostępu do budynku w drodze
    umowy zawartej w terminie 30 dni. Korzystanie z nieruchomości jest
    bezpłatne jeżeli instalacja służy właścicielowi lub użytkownikowi
    nieruchomości, na ich wniosek.

    W wypadku odmowy zawarcia umowy, właściciel narusza Art.140, ust.1
    ustawy i operator ma prawo żądać ingerencji lokalnego OOURTiP, który po
    zbadaniu sprawy powinien wydać stosowne postanowienie. W wypadku
    dalszego trwania właściciela w uporze sprawa trafia do Prezesa URTiP, a
    ten wydając decyzję może przystąpić do sporu na prawach strony pomagając
    operatorowi w dalszych działaniach.

    Dalsze działania sprowadzają się do złożenia u Starosty wniosku o
    wydanie decyzji ograniczającej właścicielowi sposoby korzystania z
    nieruchomości przez udzielenie operatorowi zezwolenia na zakładanie
    sieci telekomunikacyjnej, na podstawie art.124 ustawy z dnia 21 sierpnia
    1997r o gospodarce nieruchomościami. W wypadku posiadania decyzji
    Prezesa URTiP, nawet w wypadku braku jego uczestnictwa w sporze,
    perspektywa takiego rozwiązania powinna skutkować szybkim podpisaniem umowy.
    ==========

    Pomóżcie jak to zinterpretować.

  • 2. Data: 2004-11-26 16:22:36
    Temat: Re: Operator Telekomunikacyjny
    Od: "Cezar" <c...@n...media-net.pl>

    witam !

    Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej to nie to samo co prowadzić
    działalnosc telekomunikacyjna.
    Tylko operator publiczny posiada przywileje o których mowa w ustawie.

    ps. działalnosc operatorska wymaga licencji (płatnej). Jej cena jest
    uzalezniona od wielu czynników.

    cezar

  • 3. Data: 2004-11-26 17:08:26
    Od: andrzej <a...@p...onet.pl>

    maz wrote:

> [...]
    > Prezesa URTiP, nawet w wypadku braku jego uczestnictwa w sporze,
    > perspektywa takiego rozwiązania powinna skutkować szybkim podpisaniem

    z doswiadczenia napisze tak
    1 sposob - zglosic dzialanosc telekomunikacyjna, uzyskac odpowiedni wpis w
    dzilalnosci gospodarczej
    zarejestrowac dzialanosc w urzedzie regulacji telekomunikacji
    2 sposob - pewny i szybki - zaplacic "prowizje" osobie decydujacej w
    spoldzielni

    pozdrawiam

    andrzej

  • 4. Data: 2004-11-26 19:52:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Cezar napisał:
> [...]

    Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej.

    > ps. działalnosc operatorska wymaga licencji (płatnej). Jej cena jest

    To było dawno i nieprawda
    ;-)

    M.

  • 5. Data: 2004-11-26 19:55:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik maz napisał:

    > Jakie formalności trzeba
    > wykonać by firma się kwalifikowała jako w/w operator?

    Generalnie, jeżeli Twoja działalność obejmuje kilkudziesięciu - kilkuset
    użytkowników nie opłaca się. Padniesz chociażby na art 55

    > tekst zaczerpnięty z teleprawo.pl mówi:

    Pan Krzysztof różne bajki pisze...
    ;-)

    M.

  • 6. Data: 2004-11-27 11:45:48
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > którym zarządza spółdzielnia mieszkaniowa. Spółdzielnia nie jest
    > przychylna takiej inwestycji. Wiązałoby się to bowiem z położeniem nowej

    WiFi?
    moze będzie prościej i przede wszystkim taniej (w ogólnym rozrachunku)

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-11-27 15:19:47
    Od: "The Devil" <n...@w...pl>

    Użytkownik "maz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którym zarządza spółdzielnia mieszkaniowa. Spółdzielnia nie jest
    > przychylna takiej inwestycji. Wiązałoby się to bowiem z położeniem nowej

    kabli ???
    a kto dzis kable kladzie
    radiowka to zrob i nikogo o zdanie ne pytaj

    koszty nizsze lub podobne

  • 8. Data: 2004-11-28 01:53:43
    Od: "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl>

    The Devil napisał(a):

    > kabli ???
    > a kto dzis kable kladzie

    Ci co chca miec spokoj.

    > radiowka to zrob i nikogo o zdanie ne pytaj
    >
    > koszty nizsze lub podobne

    Hmm, mnie jakos "kable" taniej wychodza.

    --
    pozdrawiam,
    DW

    mailto: wesoly[a.t]klu..pl
    [przy odpisywaniu usun nadmiarowe kropki]

  • 9. Data: 2004-11-29 09:20:17
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > WiFi?
    > moze będzie prościej i przede wszystkim taniej (w ogólnym rozrachunku)
    >
    > p.
    > W,

    WiFi w żelbecie?
    Wolę położyc kable i mieć spokój.
    a taniej wcale nie będzie, chyba że ktoś jest amatorem stawiającym sieć
    wifi na AP typu dlink.

  • 10. Data: 2004-11-29 09:21:50
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik D.Wesolowski napisał:

    > Ci co chca miec spokoj.

    o właśnie, o to mi chodzi.

    > Hmm, mnie jakos "kable" taniej wychodza.

    dokładnie, profesjonalny sprzęt WiFi na żelbet to spora kasa. Do tego
    transfery takie sobie, i zrywane linki. Eh, mimo wszystko wolę kabel -
    jesli można.