  • 1. Data: 2004-06-02 16:13:47
    Temat: Ognisko - impreza - piwo
    Od: Gregory <k...@g...w.swiecie.invalid>

    Witam

    Jest las państwowy, jest leśniczówka i jest wyznaczone miejsce na ognisko w
    miejscu dostępnym dla wszystkich spacerowiczów.
    Organizujemy spotkanie znajomych przy ognisku, jest zgoda leśniczego, będą
    kiełbaski, mięso, piwo.
    Czy to, że spotkanie będzie w miejscu ogólnodostęnym może nas narazić na
    nieprzyjemności ze strony mandatu od policji za spożywanie alkoholu [piwo] w
    miejscu publicznym?

    --
    ___ ____ ____ ___ _____ ____ _ _
    / __)( _ \( ___)/ __)( _ )( _ \( \/ )

  • 2. Data: 2004-06-02 17:58:55
    Temat: Re: Ognisko - impreza - piwo
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Czy to, że spotkanie będzie w miejscu ogólnodostęnym może nas narazić na
    > nieprzyjemności ze strony mandatu od policji za spożywanie alkoholu [piwo]
    > miejscu publicznym?

    nie ma zakazu spozywania alkoholu w miejscu publicznym.ustawa o wychowaniu w
    trzezwosci takiego miejsca nie wymienia./sformulowania nie uzywa/

    pozdr

    P@wel

  • 3. Data: 2004-06-02 20:12:51
    Od: "Soldier" <s...@p...onet.pl>

    P@wel <b...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    : nie ma zakazu spozywania alkoholu w miejscu publicznym.ustawa o
    : wychowaniu w trzezwosci takiego miejsca nie wymienia./sformulowania
    : nie uzywa/

    Art. 11. Ustawy
    2a. "Zabrania sie spozywania napojow alkoholowych na ulicach, placach i
    w parkach, z wyjatkiem miejsc przeznaczonych do ich spozywania na
    miejscu, w punktach sprzedazy tych napojow".( O ile pamietam z Karnego
    A.Marek uznawal wlasnie ulice, place i parki za miejsca publiczne; poza
    tym: "Miejsce publiczne jest miejscem dostępnym dla bliżej
    nieokreślonej, większej liczby osób - jest to miejsce ogólnie dostępne".
    Ustawa nie mowi wprawdzie stricte o "miejscu publicznym" ale wydaje mi
    sie, ze to kwestia dyskusyjna jak szeroko bedziemy interetowac znaczenie
    publicznosci danego miejsca.

    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.
    we...are...holding onto nothing."

  • 4. Data: 2004-06-03 02:28:32
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejscu, w punktach sprzedazy tych napojow".( O ile pamietam z Karnego
    > A.Marek uznawal wlasnie ulice, place i parki za miejsca publiczne;

    oczywiscie, ze tak, ulice, p;ace, parki - to miejsca publiczne. ale istawa
    wymienia wlasnie tylko ulice, place parki - a nie szeroko rozumiane miejsca
    publiczne.

    pozdr
    P@wel

  • 5. Data: 2004-06-03 06:22:38
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > oczywiscie, ze tak, ulice, p;ace, parki - to miejsca publiczne. ale istawa
    > wymienia wlasnie tylko ulice, place parki - a nie szeroko rozumiane
    miejsca
    > publiczne.

    Ustawa powinna definiowac pojecia ulicy, placu, parku.
    Bo np. czy miejsce kolo lesniczowki, ogolnodostepne,
    jest placem czy nie jest?
    Czy droga lesna jest ulica czy nie jest?

    A tak swoja szosa - ustawa dopuszcza spozywanie
    alkoholu w bramie, w tunelu, na stadionie,
    w pociagu, autobusie, kinie, teatrze, kosciele,
    w morzu, jeziorze i wielu innych.
    Szkoda ze chlopcy nie popracowali nad ustawa.

    Zreszta co komu szkodzi picie? Mi przeszkadza
    chuliganstwo na ulicach, ale nie picie.
    Ale latwiej jest walczyc z piciem (nie
    kazdy pijacy musi byc agresywny)
    niz z chuliganstwem (tu juz mozna dostac guza).

  • 6. Data: 2004-06-03 06:49:33
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > A tak swoja szosa - ustawa dopuszcza spozywanie
    > alkoholu w bramie, w tunelu, na stadionie,
    > w pociagu, autobusie, kinie, teatrze, kosciele,
    > w morzu, jeziorze i wielu innych.

    no, nie całkiem tak;
    nie wolno też w środkach i obiektach komunikacji
    publicznej, w miejscach i w czasie masowych zgromadzeń,
    szkołach, koszarach i coś tam jeszcze;

    > Zreszta co komu szkodzi picie? Mi przeszkadza
    > chuliganstwo na ulicach, ale nie picie.

    oczywiście, ale łatwiej zakazać;
    zresztą - mieszkam w mieście ok. 700tys-
    spokojnie pije się tam na ulicach, placach i w parkach,
    i to nie dalej niż 500 - 700 m od komisariatu policji;

    pzdr
    g.

    PS
    choć ustawa owwtipa nie definiuje ulicy,
    to mam jednak przypuszczenia graniczące
    z pewnośćą, iż w lesie pić można ustawy nie łamiąc
    (chyba, że rada gminy wprowadzi taki zakaz w danym lesie);

  • 7. Data: 2004-06-03 07:17:35
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Bo np. czy miejsce kolo lesniczowki, ogolnodostepne,
    > jest placem czy nie jest?

    jeszcze jedno pytanie tego typu:
    Czy park narodowy jest "parkiem" w rozumieniu
    ustawy o wych. w trz. etc.?
    W poprzedniej ustawie o ochronie przyrody był zakaz
    picia alkoholu w parku narodowym poza wyznaczonymi
    miejscami (IMO- w żadnym pn-ie takich miejsc nie wyznaczono);
    od 1 maja jest nowa uoop, tam już zakazu picia nie ma.

    pzdr
    g.

  • 8. Data: 2004-06-03 07:54:15
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

> [...]

    g.

    PS
    choć ustawa owwtipa nie definiuje ulicy,
    z pewnością, iż w lesie pić można ustawy nie łamiąc
    (chyba, że rada gminy wprowadzi taki zakaz w danym lesie);

  • 9. Data: 2004-06-03 12:15:06
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > , ulice, p;ace, parki - to miejsca publiczne. ale istawa
    > wymienia wlasnie tylko ulice, place parki - a nie szeroko rozumiane
    miejsca
    > publiczne.

    oczywiście;
    zresztą, gdyby istniał jakiś generalny
    zakaz picia w miejscach publicznych, to po cóż byłby
    potrzebny taki fragment:
    "W innych nie wymienionych miejscach, obiektach lub na określonych obszarach
    gminy, ze względu na ich charakter, rada gminy może wprowadzić czasowy lub
    stały zakaz sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia napojów
    alkoholowych"

    pzdr
    g.

  • 10. Data: 2004-06-03 12:42:27
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    WOJSAL wrote:
    > Ustawa powinna definiowac pojecia ulicy, placu, parku.

    W jaki sposób? Chcesz żeby ustawy definowały każde pojęcie jakim sie
    posługują?

    KG