  • 1. Data: 2004-08-12 07:42:10
    Temat: Odwolanie od FOTOradaru
    Od: "Info" <i...@a...net.pl>

    Witam,

    Pewnie bylo to juz walkowane ze sto razy ale nie moge sie w archiwum
    przedrzec przez setki ogloszen gdzie stoja nowe fotoradary itp wiec
    zapytamjeszcze raz tutaj...

    Dostalem wezwanie z powodu przekroczenia predkosci zarejestrowanego
    fotoradarem.
    Wezwany zglosilem sie, okazano mi fotografie na ktorej bezsprzecznie jest
    auto zarejestrowane na moja osobe. Fotka piekna i wyrazna. Niestety tego
    samego nie da sie juz powiedziec o kierowcy. Na powiekszeniu jakie jest
    doklejane do akt widac tylko jakas biala plame, glowa odwrocona do
    fotoradaru uchem, na oczach okulary sloneczne. Konia z rzedem temu kto
    rozpozna w tej sylwetce kogokolwiek....

    Oczywiscie Panowie ze Strazy Miejskiej (bo ta zajmuje sie kierowcami
    miejscowymi jak rozumiem) przeszkoleni panowie natychmiast usiluja brac
    kierowcow na huki, strasza sadami w przypadku odmowienia przyjecia mandatu,
    na wyrazona przeze mnie watpliwosc co do osoby ktora siedzi za kierownica
    odpowiadaja, ze jak poslemy to na Policje to juz oni wyciagna z tego zdjecia
    ideal... O ile znam sie na DTP z okreslonej ilosci informacji zawartej w
    pixlaxh przy danej rozdzielczosci nie da sie zrobic "wiecej" informacji, a
    wszelkie podciaganie kresek bedzie juz drobna manipulacja. Pal licho. Moim
    zdaniem osoby siedzacej za kolkiem nie da sie w sposob nie budzacy
    watpliwsci zidentyfikowac.

    Oczywiscie panowie ze strazy podparli sie natychmiast paragrafem bodaj 78
    Kodeksu o Ruchu Drogowym nakladajac na mnie obowiazek wskazania kto w danym
    dniu kierowal pojazdem. Dura lex sed lex mowi sie ale...

    Chcialem zapytac jakie sa w tym momencie mozliwosci manewru. Czy proste
    wskazanie mieszkanca wysp HulaGula wystarczy? Czy musze znac/podawac jego
    adres? Czy musze posiadac jego oswiadczenie, ze w danym dniu kierowal
    pokazdem? Czy dodatkowe zapewnienie sobie alibii, ze np w tym dniu
    przebywalem w innej miejscowosci i nie uzywalem auta ma jakis sens?
    Czy tez wrecz przeciwnie, nie ma zadnej mozliwosci unikniecia mandatu nie
    wskazujac konkretnej osoby z imienia, nazwiska oraz adresu?

    Jakie sa wasze doswiadczenia w tej mierze? Czy ktos juz przeszedl taka
    dziwna sciezke obejscia tego mandatu? Przekroczenie w moim wypadku to ponad
    40km/h, a 500zl i punkty piechota nie chodzi...

    Z gory dziekuje za kazda wskazowke!

    Poz,

    S.

  • 2. Data: 2004-08-12 14:55:39
    Temat: Re: Odwolanie od FOTOradaru
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    Czy proste
    > wskazanie mieszkanca wysp HulaGula wystarczy? Czy musze

    Jeśłi jesteś przesłuchiwany w charakterze podejrzanego to nic nie
    mussz mówić. Możesz odmówić składania wyjaśnień.
    Jeśłi w charaktere świadka to musisz zeznawać prawdę, chyba że to
    naraziłoby CIebie lub osobe CI najbliższą na odpowiedzialność za
    przestępstwo

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-12 17:27:07
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dredd<...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jeśłi w charaktere świadka to musisz zeznawać prawdę, chyba że to
    > naraziłoby CIebie lub osobe CI najbliższą na odpowiedzialność za

    ..lub wykroczenie :-)

    RG

  • 4. Data: 2004-08-12 19:01:42
    Od: Dredd<...@...pl>

    > ...lub wykroczenie :-)

    Zdaje się że od niedawna już tylko przestępstwo (i przestępstwo
    skarbowe) :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-12 19:36:47
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dredd<...@...pl> napisał(a):

    > Zdaje się że od niedawna już tylko przestępstwo (i przestępstwo
    > skarbowe) :)

    Ale przed kilkoma dniami dyskutowaliśmy tu o analogicznym przepisie w
    kpow. :)

    RG

  • 6. Data: 2004-08-12 19:43:50
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ale przed kilkoma dniami dyskutowaliśmy tu o analogicznym
    przepisie w
    > kpow. :)

    Ale zdaje się że to była dyskusyjna analogia :)
    Na marginesie przyznam że ja sam nie mam do końca wyrobionego
    poglądu co do oceny tej analogii

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-08-12 19:51:35
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dredd<...@...pl> napisał(a):

    > Ale zdaje się że to była dyskusyjna analogia :)
    > Na marginesie przyznam że ja sam nie mam do końca wyrobionego
    > poglądu co do oceny tej analogii

    Skoro przepis stosuje się _odpowiednio_ to jak inaczej można to rozumieć?
    Szczerze mówiąc nie bardzo są jasne dla mnie zastrzeżenia dyskutantów...

    RG

  • 8. Data: 2004-08-12 20:06:26
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Skoro przepis stosuje się _odpowiednio_ to jak inaczej można to
    rozumieć?

    O ile się nie mylę to owe "odpowiednie stosowanie" dotyczy stosowania
    przepisu z k.p.k. i tkwi w kodeksie postęp. w spr.. o wykroczenia?
    Jeśłi tak to pozostaje kwestia czy w postępowaniu na podstawie k.p.k.
    można odmówić zeznań jeśli zeznawanie naraża na odpowiedzialność
    za wykroczenie (chyba nie skoro o tym w kpk nie ma mowy)
    (Sorry jeśłi powtarzam coś co było już przedmiotem dyskusji w innym
    wątku)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-08-12 20:14:39
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dredd<...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > można odmówić zeznań jeśli zeznawanie naraża na odpowiedzialność
    > za wykroczenie (chyba nie skoro o tym w kpk nie ma mowy)

    A to faktycznie zagadka :-)
    Rozumiem, że w postępowaniu w sprawie o wykroczenie można odmówić zeznań,
    jeżeli narażałoby to nas lub bliską nam osobe na odpowiedzialność za
    wykroczenie?
    RG

  • 10. Data: 2004-08-12 20:35:31
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    odmówić zeznań,
    > jeżeli narażałoby to nas lub bliską nam osobe na odpowiedzialność

    Osobiście nie rozumiem dlaczego jakiś czas temu z przepisu k.p.k. o
    prawie odmowy zeznań usunięto narażenie na odpowiedzialność za
    wykroczenie.
    Wypadałoby dotrzeć np. do uzasadnienia tej zmiany albo dobrego
    komentarza do k.p.k.
    Dziś trudno mi się jednoznacznie do tego odnieść, ale na pierwszy rzut
    oka zwydaje mi się, że prawo do odmowy składania zeznań jako
    wyjątek od zasady (czyli obowiązku zeznawania) nie powinno być
    wykładane rozszerzająco (czyli odpowiednie stosowanie omawianego
    przepisu k.p.k. na gruncie k.p.w. mogłoby oznaczać prawo odmowy
    składania zeznań tylko przy narażeniu na odpowiedzialność za
    przestępstwo - ale głowy za to nie dam bo jednak zastanawia owo
    słowo "odpowiednio" w treści art. 41 kpw.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info