  • 1. Data: 2004-08-12 06:06:09
    Temat: Opłata za parking
    Od: Kula <a...@n...topole.waw.pl>

    Witam

    W Warszawie pod Promenadą jest duży parking, ostatnio jakaś firma postawiła
    parkometry i domaga się opłaty. Parkometry nie są wieczorem dobrze
    widocznem, a informacja o opłacie za parking znajduje się przy szlabanie
    zamykającym wjazd na drugą część parkingu, co mnie osobiście zmyliło. W
    związku z tym nie zorientowałem się, że parking jest teraz płatny i po
    powrocie z kina zastałem wezwanie do zapłaty 50PLN oraz (UWAGA) nalepkę na
    klamce: "UWAGA !!! założona blokada koła". (co prawda blokady nie było...)

    Mam w związku z tym pytanie:
    - czy firma prywatna nadzorująca parking ma prawo zakładać blokady i
    naklejać mi coś na samochód ?
    - czy podstawna prawna umieszczona na wezwaniu do zapłaty ("Regulamin
    parkingu") jest wystarczająca do dochodzenia roszczeń przez firmę
    - czy każdy może sobie postawić gdziekolwiek parkometr i chcieć opłaty nie
    umieszczając wystarczającej informacji]
    - czy brak wyraźnych oznaczeń, groźba założenia blokady itd. wystarczy do
    wygrania sprawy przed sądem ?

    z góry dziękują za dyskusję
    Kula