  • 1. Data: 2007-07-28 16:48:37
    Temat: Odszkodowanie OC - VAT - droga sądowa
    Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl>

    W tym i w ubiegłym roku mój samochód ucierpiał łącznie w trzech kolizjach
    drogowych (za każdym razem byłem poszkodowanym).
    Ubezpieczyciele sprawców za każdym razem wypłacali kwotę netto (wg
    rozliczenia kosztorysowego).
    Dwukrotnie wysłałem firmom ubezpieczeniowym wezwanie do wypłacenia kwoty
    brutto - otrzymałem odmowne odpowiedzi.
    Chcę wystąpić na drogę sądową w celu uzyskania dopłaty 22% od kwoty netto
    (podatek VAT). Rozważam wystąpienie do sądu o wystawienie nakazu zapłaty w
    trybie upominawczym. W jaki sposób uzyskać taki nakaz zapłaty? Mam
    wypełnić normalny formularz-pozew czy na innym druku się wnosi o taki
    nakaz?
    Kwota sporu to w każdym z trzech przypadków kilkaset złotych.

  • 2. Data: 2007-07-28 21:12:19
    Temat: Re: Odszkodowanie OC - VAT - droga sądowa
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    Maciej pisze:
> [...]
    > nakaz?
    > Kwota sporu to w każdym z trzech przypadków kilkaset złotych.

    Jesteś płatnikiem VAT ? auto jest na firmę ?

  • 3. Data: 2007-07-29 10:02:39
    Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś płatnikiem VAT ? auto jest na firmę ?

    Nie jestem płatnikiem VAT. Auto nie jest na firmę.
    Nie prowadzę działalności gospodarczej.

  • 4. Data: 2007-07-29 19:20:17
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Maciej napisał:
> [...]
    > nakaz?
    > Kwota sporu to w każdym z trzech przypadków kilkaset złotych.

    http://www.knf.gov.pl/_gAllery/26/83/26838/Notatka_V
    AT_wersja_na_www_PD.pdf

    Jest tam kontakt, może ci pomogą.

    pozdr