    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Ciąża z zonatym mezczyzna
    Date: Sat, 21 Dec 2002 23:06:30 +0100

    Użytkownik Anna <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:au2kij$ofk$...@n...tpi.pl...
    > witajcie,
    > mam pytanie jestem w 3 miesiacu ciazy z mezczyzna ktory jest zonaty. Jaka
    > jest moja i dziecka sytuacja prawna. Jakie sa prawa mojego dziecka w
    okresie
    > ciazy i po niej.

    art.141 - 144 k.r.o
    Mężczyzna ten ma obowiązek przyczynić się w rozmiarze odpowiadającym
    okolicznościom do pokrycia wydatków związanych z ciążą i porodem oraz
    kosztów 3 miesięcznego utrzymania matki w okresie matki w okresie porodu
    oraz na 3miesiace po porodzie .Jeżeli wskutek ciazy lub porodu matka
    poniosła inne konieczne wydatki albo szczególne straty majątkowe,może
    również żądzać ,ażeby ojciej pokrył odpowiednio część tych wydatków lub
    strat /art.141k.r.o/ oczywiście bierze sie pod uwage również możliwości
    zarobkowe i majątkowe stron. Sąd oceni sytuacje stron ,niekiedy ocena taka
    może doprowadzić do stwierdzenia ,że ojciec jest obowiązany pokryć w całości
    poniesione koszty.Roszczenia matki określone w art. 141 k.r.o przedawniają
    się z upływem 3 lat. Tak więc z powyższym matka winna złożyć pozew / 3egz.
    tj.2 do sądu 1 na potwierdzenie złożenia wraz z doł. zaswiadczeniem o
    dochodach,jeżeli takowe są./
    Pozew kieruje się do sądu rodzinnego dla miejsca zam. matki lub pozwanego.W
    treści pozwu nalezy: podac dokładne adresy stron, żadaną kwota i
    określenie roszczenia /tu wyliczenie kosztów/ oraz uzasadnienie.W
    uzasadnieniu dokładnie opisać sytuacje.

    Sandra