  • 1. Data: 2008-03-12 10:50:04
    Temat: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Ostanio z racji jakiejs tam awarii oddalem jeden z moich aparatow
    fotograficznych do serwisu i procz samej awarii opisalem inne problemy,
    ktore wystepowaly (na skutek zuzycia).

    Serwis naprawe wycenil, jednak sprawa stanela w miejscu, gdy okazalo sie,
    ze jednej czesci nie maja i poki jej nie dostana nie sa w stanie nic
    zrobic.
    Spytalem czy poradziliby sobie gdybym rzeczona czesc (oryginalna) im
    dostarczyl - odpowiedz byla przeczaca. Oni naprawiaja tylko swoimi
    czesciami i moimi widocznie gardza ;-)

    Jak to jest? Maja prawo odmowic takiej naprawy?
    Rozumiem, ze chcialbym obnizyc koszty, ale to nie ma nic do rzeczy - poki
    co fizycznie nie sa w stanie kiwnac palcem, poki jakims cudem ta czesc sie
    u nich nie zmaterializuje, lub ja jej nie dostarcze.

    W serwisach samochodowych nie ma tego typu problemu - nie ma przeszkod by
    jakies elementy dostarczyc serwisowi, nie ma przeszkod by negocjowac cene
    czy zakres wykonywanych robot.

    Ps. I tak obecnie rzeczpnej czesci nie mam jak dostarczyc, ale nie
    usmiecha mi sie czekac zalozmy 2 miesiecy, az ona laskawie przyjdzie...
    Ps2. Sa jakies sposoby by zmusic serwis, aby ten dokonal naprawdy w
    krotszym terminie? Obecna sytuacja jest patowa i tak naprawde nie wiadomo
    kiedy cos sie ruszy.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl

  • 2. Data: 2008-03-12 17:01:04
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > czesciami i moimi widocznie gardza ;-)
    >
    > Jak to jest? Maja prawo odmowic takiej naprawy?

    To naprawa gwarancyjna, lub chociaż w części gwarancyjna? Jeśli tak, to
    jest problem formalny z ustanowieniem gwarancji na wykonaną naprawę.

    Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez
    centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie
    w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-03-12 22:33:12
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > To naprawa gwarancyjna, lub chociaż w części gwarancyjna? Jeśli tak, to
    > jest problem formalny z ustanowieniem gwarancji na wykonaną naprawę.

    Nope - gwarancja skonczyla sie juz jakis czas temu - usluga w pelni
    odplatna.

    > Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez
    > centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie
    > w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach.

    Sęk w tym ze ta czesc kosztuje 30pln... Tylko ze nie potrafia jej
    sprowadzic :-/

  • 4. Data: 2008-03-12 22:42:52
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Sęk w tym ze ta czesc kosztuje 30pln... Tylko ze nie potrafia jej
    > sprowadzic :-/

    Ale zasady to zasady. Precedensy są z reguły zbyt kosztowne, aby je
    ryzykować w imię kilku(nastu) złotych zysku w tą, czy w tamtą stronę.

  • 5. Data: 2008-03-12 23:55:21
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Ale zasady to zasady. Precedensy są z reguły zbyt kosztowne, aby je
    > ryzykować w imię kilku(nastu) złotych zysku w tą, czy w tamtą stronę.

    Rozumiem, ze nie robia mi psikusa, tylko kieruja sie jakimis swoimi
    przepisami.
    Pytanie jak to sie ma do obowiazujacego u nas prawa, czy moga odmowic
    skoro sami nie sa w stanie czesci sprowadzic, wiec de facto naprawy
    wykonac nie moga?
    W ten sposob nie okreslono gornej granicy kiedy sprzet zostanie naprawiony
    wobec czego teoretycznie moge czekac do zimy...