  • 11. Data: 2009-01-09 12:36:01
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania ciągu pieszo-rowerowego?
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 08:47:50 +0100, zly napisał(a):

    > Jezeli linia jest pionowa, to po jednej stronie masz droge dla rowerow na
    > ktorej nie moze byc pieszego, po drugiej chodnik na ktorym nie moze byc
    > roweru (sa dwie wersje tego znaku, wskazujace co jest na ktorej czesci.)

    Z tymi wersjami to różnie bywa. Na moim starym osiedlu jest "na odwrót".
    Znak pokazuje ścieżkę rowerową po lewej a jest po prawej... i mam się
    stosować do znaków poziomych (rowerki na kostce brukowej) czy tego
    pionowego?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 12. Data: 2009-01-09 12:59:40
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Jezeli linia jest pionowa, to po jednej stronie masz droge dla rowerow na
    > ktorej nie moze byc pieszego, po drugiej chodnik

    I tu bym polemizowal. Wg mnie to nie jest 'chodnik', tylko 'droga dla
    pieszych'. Kluczowe rozróżnienie z punktu widzenia autora wątku. Wg mnie nie
    ma on obowiazku odsniezania drogi dla pieszych, natomiast jak najbardziej
    chodnik - przylegajacy do posesji.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 13. Data: 2009-01-09 13:37:04
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 13:59:40 +0100, Le5zek napisał(a):

    > I tu bym polemizowal. Wg mnie to nie jest 'chodnik', tylko 'droga dla
    > pieszych'. Kluczowe rozróżnienie z punktu widzenia autora wątku.

    Wg. PORD jest to chodnik:
    # chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;

    Nie ma zdefiniowanego czegos takiego jak 'droga dla pieszych', to tylko
    okreslenie
    --
    marcin

  • 14. Data: 2009-01-10 08:25:49
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Wg. PORD jest to chodnik:
    > # chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;
    >
    > Nie ma zdefiniowanego czegos takiego jak 'droga dla pieszych',

    Znak C-16 definiuje wprost drogę dla pieszych. Przy czym ta droga
    niekoniecznie musi przylegac do jezdni. Najczęściej jest to droga samoistna.
    Nie jest zatem chodnikiem.
    Przeczytaj sobie to:
    http://www.znaki.pl/DziennikUstawNr220/Znaki_nakazu.
    pdf str. 8

    Zwlaszcza ten akapit: "Znaku tego nie umieszcza się na CHODNIKACH i innych
    drogach, których przeznaczenie dla pieszych jest oczywiste".

    Czujesz już różnicę między chodnikiem a drogą dla pieszych i ich odmienny
    status prawny?

  • 15. Data: 2009-01-10 12:45:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Le5zek wrote:

    > Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał
    >
    > Znak C-16 definiuje wprost drogę dla pieszych.

    Tak się zastanawiam - czy nie ma przypadkiem konfliktu nazw,
    czyli kilku (nierównoważnych) określeń "drogi dla pieszych".
    Trzeba by wtedy ustalić, która definicja byłaby właściwa
    dla danego przepisu.

    Przypomnę że np. "działalność gospodarcza" ma coś siedem różnych
    (pokrywających się tylko w różnym stopniu) definicji *ustawowych*.

    > Zwlaszcza ten akapit: "Znaku tego nie umieszcza się na CHODNIKACH i innych
    > drogach, których przeznaczenie dla pieszych jest oczywiste".

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-01-10 15:47:43
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Tak się zastanawiam - czy nie ma przypadkiem konfliktu nazw,
    > czyli kilku (nierównoważnych) określeń "drogi dla pieszych".

    Mysle, ze nie ma konfliktu. W PoRD wystepuja oba okreslenia - droga dla
    pieszych i chodnik. Przy czym pojęcia nie są tożsame. Np. po chodniku może
    odbywac sie w pewnych warunkach ruch rowerowy. Na drodze dla pieszych
    oznakowanej 'czystym C-16' (bez łamania z C-13) ruch rowerów jest
    bezwzględnie zakazany.

  • 17. Data: 2009-01-10 17:59:40
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 16:47:43 +0100, Le5zek napisał(a):

    > Mysle, ze nie ma konfliktu. W PoRD wystepuja oba okreslenia - droga dla
    > pieszych i chodnik.

    Tak, ale zdefinowane jest tylko jedno

    > Przy czym pojęcia nie są tożsame.

    Moeze jednak. Droga dla pieszych i chodnik (czesc drogi przeznaczona dla
    pieszych). Jedyne co mi przychodzi na mysl, w tym momencie w kwestii roznic
    to ta droga na pieszych oznakowana wtedy kiedy nie jest czescia 'pelnej
    drogi' czyli chodnika, jezdni, pasa zieleni etc, tylko gdzis w srodku
    czegos.

    W sumie pord to jeden wielki bubel wiec chyba nie za bardzo jest sens sie
    spierac ;)

    --
    marcin