  • 11. Data: 2011-08-18 21:28:00
    Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.08.2011 23:05, gacek wrote:

    > Ja wiem że to jest daleko od zabrać stówkę staruszce czy kredki
    > dzieciom. I tak jak piszesz - prowadzenie działalności wiąże się z
    > ryzkiem. Ale prezentowanie się, że "bronię się przed oszustami z
    > nieuczciwego serwisu foto" wcale nie musi być uprawnione.

    Zakładając że opis jest zgodny z rzeczywistością, to sytuacja jest mniej
    więcej taka jak gdyby za kasą w hipermarkecie zatrzymała Cię ochrona bo
    "trzeba dopłacić dwie stówki bo na półkach były stare ceny a kasa też
    źle nabiła".

    Tomek

  • 12. Data: 2011-08-18 21:56:45
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-08-18 23:28, tomek wrote:

> [...]
    > więcej taka jak gdyby za kasą w hipermarkecie zatrzymała Cię ochrona bo
    > "trzeba dopłacić dwie stówki bo na półkach były stare ceny a kasa też

    Dwie stówki na starych cenach w markecie to chyba przekoloryzowanie.
    Serwis to jednak nieco inny profil działalności.

    Zwracam uwagę, że zależnie od sytuacji to jest gdzieś między 'wybroniłem
    się przed niuczciwym serwisem' a 'naciąłem przedsiębiorcę na stówkę i
    pół - barany złe etykietki ponaklejały'.

    A nie ukrywam, że osobiście też bym wolał 190 niż 340.

    gacek

  • 13. Data: 2011-08-18 21:57:23
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "gacek" <g...@w...pl> wrote in message news:j2juq2$sgq$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > prezentowanie się, że "bronię się przed oszustami z nieuczciwego serwisu foto"

    Jako osoba prowadząca własny biznes powiem tak, wstyd by mi było przed klientem
    przyznawać się że taki mam burdel w firmie a już na pewno bym nie śmiał domagać
    się dopłaty już po wydaniu sprzętu klientowi. Wg. mnie dobry wizerunek firmy
    jest wart sporo więcej niż te śmieszne 150zł. Zakładam oczywiście, że autorka
    postu opisała całą sytuację zgodnie z prawdą.

    Pzdr
    Piotrek

  • 14. Data: 2011-08-18 22:17:24
    Od: to <t...@x...abc>

    begin gacek

> [...]
    > ryzkiem. Ale prezentowanie się, że "bronię się przed oszustami z
    > nieuczciwego serwisu foto" wcale nie musi być uprawnione.

    Chyba żartujesz, umówił się na 190 zł, dostał towar kurierem za pobraniem
    190 zł, a teraz nagle ktoś mu mówi, że ma dopłacić prawie drugie tyle "bo
    coś tam". Ze strony serwisu zachowanie żenujące. O ile oczywiście opis
    jest zgodny z prawdą.

  • 15. Data: 2011-08-19 06:32:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    gacek pisze:

> [...]
    > ryzkiem. Ale prezentowanie się, że "bronię się przed oszustami z
    > nieuczciwego serwisu foto" wcale nie musi być uprawnione.

    A to czemu? Jeśli ktoś się umawia ze mną na wykonanie danej pracy za 200
    zł, a ostatniego dnia pracy przyjdzie i powiem, że mam mu dać stówę
    ekstra, bo nie spodziewał się, że to tak ciężka robota, to nie będzie
    wyłudzenie? Tu mamy dokładnie ten sam przypadek - Jeśli się umawia -
    wykonuje za tyle za ile się umawia - inaczej wziąłbym pracownika,
    któremu powiedzmy zapłaciłbym może 220 - ale ten od razu by podał taką
    cenę. Tu nie ma nic do rzeczy prowadzenie działalności.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2011-08-19 06:48:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Borki&Pepe wrote:

    > Co mogę w takich sytuacji jeszcze zrobić ? I czy prawo w tej sytuacji
    > jest po mojej stronie?

    Jeśli jest tak jak piszesz - to tak, jest po Twojej stronie.

    Olać naciągacza. W żadnym wypadku nie odsyłać aparatu żeby "wstawili
    stare części". Zepsują go.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2011-08-19 07:22:54
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2011 08:32:26 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > zł, a ostatniego dnia pracy przyjdzie i powiem, że mam mu dać stówę
    > ekstra, bo nie spodziewał się, że to tak ciężka robota, to nie będzie

    Jeśli jest to uzasadnione to oczywiście że nie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2011-08-19 07:26:01
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 22:42:37 +0200, gacek napisał(a):

    > Ale jeśli naprawa aparatu kosztowała te 340 zł (np. 200+godzina
    > pracy+marża), to ty korzystasz na czyimś błędzie i tyle.

    Przepraszam, ale to co piszesz jest tak zalosnie glupie ze az zal
    komentowac.
    Po to serwisy robia wycene, bardzo czesto platna zreszta, by ocenic koszty
    naprawy. I jesli cene nie jest uwarunkowana - np "moze okazac sie ze po
    wymianie tego czy tego, konieczne bedzie wymienienie jeszce tego, ale to
    mozna sprawdzic dopiero po zamontowaniu, co moze zwiekszyc koszt" a podana
    jest na sztywno, to jest ona obowiazujaca, a kazda zmiana ceny winna byc
    skonsultowana ze zlecajacym
    To jest umowa, i zlecajacego nie interesuje jakich kryteriow wyceny uzyl
    serwis - podano mu cene, na ktora zgodzily sie obie strony, zlecajaca
    dodatkowo twierdzi ze kilkakrotnie potwierdzala jeszcze ta cene, wiec zmiana
    ceny jest w takiej sytuacji bezprawna i o jakim bledzie tu mowa?
    Blad w wycenie - *wstrzymanie* naprawy do czasu potwierdzenia przez
    zlecajaca nowej ceny lub rezygnacji, a nie samowolne obciazanie klientki
    podwyzszona cena.

    > Nie zapłacisz więcej?
    > To nie to, że wybroniłaś się przed próbą oszustwa, tylko wykorzystałaś
    > czyjś błąd żeby wyciągnąć stówę.

    Tani populizm i demagogia.
    Biznes jest biznes. A za bledy sie placi. Swoje, a nie czyjes.

    --
    Mark

  • 19. Data: 2011-08-19 07:27:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Jeśli jest to uzasadnione to oczywiście że nie.

    Uzasadnione to może być przed zawarciem umowy. Po - już jest
    nieuzasadnione. Jeśli jakiś kosztów nie jest pewien, powinien podać w
    umowie widełki.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2011-08-19 08:27:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-18 21:56:45 +0000, gacek <g...@w...pl> said:

    > A nie ukrywam, że osobiście też bym wolał 190 niż 340.

    A nieosobiście ile?
    ;>>>

    --
    Bydlę