  • 1. Data: 2011-08-17 16:03:16
    Temat: Jak wyegzekwować zapis uchwały dotyczący sprzedaży mieszkań komunalnych?
    Od: zbyszek <z...@e...tld>

    Uchwała Rady Miasta brzmi:
    Zbycie nieruchomości mieszkalnych stanowiących własność gminy następuje w
    terminie 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku o nabycie lokalu
    mieszkalnego przez osobę uprawnioną.

    Jeśli prawidłowo rozumiem powyższy zapis to znaczy, że jeśli złożyłem
    wniosek o wykup mieszkania to urząd musi w przeciągu maksymalnie 6
    miesięcy mieszkanie mi sprzedać.
    Wszystkie formalności załatwione, a czekam już prawie 24 miesiące. Czy
    oznacza to, że urząd łamie prawo? Jak mogę przymusić urzędników do
    wywiązania się z postanowień uchwały. Czy jedyną forma "nacisku" jest
    skarga na bezczynność organu?

    Co można zrobić jeśli urzędnicy stawiają zapory, które nie mają żadnego
    odzwierciedlenia w uchwałach. np.: żądają aby przy wykupie z danej
    kamienicy było co najmniej 30% chętnych. Pytałem urzędnika powiedział, że
    to ich wewnętrzne ustalenie i nie ma odzwierciedlenia w prawie.

  • 2. Data: 2011-08-18 06:47:31
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 16:03:16 +0000 (UTC), zbyszek napisał(a):

> [...]
    > kamienicy było co najmniej 30% chętnych. Pytałem urzędnika powiedział, że
    > to ich wewnętrzne ustalenie i nie ma odzwierciedlenia w prawie.

    Dał Ci to na piśmie?
    Hehehe - co za degrengolada toczy ten kraj :/
    Może jeszcze taki ^^$&%*&%% powie Ci że on sobie "ustalił" iż aby wykupić
    mieszkanie trzeba mu zrobić 3 razy obciąg z połykiem :/
    Kto takich &$^%&$* zatrudnia?