  • 1. Data: 2004-06-17 11:41:42
    Temat: Nieuczciwy kupujący na Allegro
    Od: Grzegorz Polakow <p...@o...wytnijto.pl>

    Witam.

    Mam taką sprawę: moja dziewczyna wystawiła na licytację kilka przedmiotów.
    Znalazł się na nie chętny, wygrał licytację kilku z nich (na sumę 210zł).
    Moja kobieta w dobrej wierze (facet miał kupę pozytywnych komentarzy)
    wysłała mu wygrane przedmioty jeszcze zanim otrzymała za nie pieniądze. No
    i tu się zaczynają schody - nie dostała pieniędzy. Od ponad miesiąca na
    ponaglenia mailowe kupujący odpowiada, że wyśle przekaz jeszcze
    dzisiaj/jutro/w tym tygodniu (niepotrzebne skreślić). Na ponaglenia
    telefoniczne odpowiada tak samo - historie w stylu "jestem chory, nie mogę
    wstawać z łóżka, ale żona wyśle przelew jeszcze jutro" itp. Minął miesiąc a
    kasy jak nie ma tak nie ma. Co teraz zrobić?

    Z mojej nikłej znajomości prawa ;-) wynika, że trzeba wyznaczyć ostateczny
    termin spłaty a po jego przekroczeniu wnieść pozew cywilny. Jak to wszystko
    wygląda od strony technicznej? Czy pismo z terminem spłaty wystarczy wysłac
    jako list polecony? Czy do kwoty doliczyć odsetki karne (w jakiej
    wysokości)? Jak ja potem udowodnię, że w tym liście było ponaglenie a nie
    pozdrowienia z wakacji? Czy wydruk stron z licytacjami, maili
    potwierdzających zakup i wymiany korespondencji stanowi wystarczający dowód
    zawarcia umowy? Mamy też pocztowe potwierdzenie odbioru paczki przez
    kupującego. Jeśli facet nie zapłaci w wyznaczonym terminie, to jak wygląda
    wniesienie pozwu? W którym sądzie (miejsca zamieszkania sprzedającej i
    kupującego są *znacznie* oddalone) go złożyć? Z tego co wiem trzeba wpłacić
    jakiś procent kwoty o którą się sądzi. Czy można z tego zostać zwolnionym
    (moja dziewczyna nie ma pracy, każdy grosz dla niej się liczy, stąd zresztą
    sprzedaż przedmiotów)? Jakie dokumenty trzeba przygotować?

    I jeszcze pytania ogólniejsze - jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy? I
    czy warto sądzić się o taką kwotę?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam gorąco.

  • 2. Data: 2004-06-17 11:53:15
    Temat: Re: Nieuczciwy kupujący na Allegro
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

> [...]
    > wysłała mu wygrane przedmioty jeszcze zanim otrzymała za nie pieniądze. No
    > i tu się zaczynają schody - nie dostała pieniędzy.

    sorry ale dziewczyna jest chyba blondynka .
    jak mozna zaufac facetowi którego sie nie zna itp. pozytywy o niczym nie
    swiadcza ,zawsze moze byc ten pierwszy raz dla oszusta.
    nie wiem jak to wyglada od strony prawnej ale jak dla mnie na takie zakupy
    nie ma zadnego prawnego nakzau zaplaty itp .nie ma umowy itp .
    nie wy pierwsi i nie ostatni ,znam (niestety)laske ktora sie tym szczyci ze
    oszukuje ludzi na wieksze pieniadze i co chcwila zmienia nicki na allegro.
    p.

  • 3. Data: 2004-06-17 12:02:45
    Od: Grzegorz Polakow <p...@o...wytnijto.pl>

    On Thu, 17 Jun 2004 13:53:15 +0200, pamana wrote:
    > nie wiem jak to wyglada od strony prawnej

    No właśnie. Bez komentarza.

  • 4. Data: 2004-06-17 13:21:17
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    nie robcie z tej grupy takiego gowna jakim jest alt.pl.allegro, tam z atkimi
    pytaniami.

    P.

  • 5. Data: 2004-06-17 13:23:02
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : sorry ale dziewczyna jest chyba blondynka .
    : jak mozna zaufac facetowi którego sie nie zna itp. pozytywy o niczym nie
    : swiadcza ,zawsze moze byc ten pierwszy raz dla oszusta.

    ludzie z grupy alt.pl.allegro o tym nie wiedza, dla nich osoba ktora
    zarobila (sa rozne sposoby:) 100 czy 200 pozytywów jest zajebiscie uczciwym
    czlowiekiem.
    Allegro wode im z mozgów porobilo.

    P.

  • 6. Data: 2004-06-17 13:57:11
    Od: Grzegorz Polakow <p...@o...wytnijto.pl>

    On Thu, 17 Jun 2004 15:21:17 +0200, Przemyslaw Rokicki wrote:

    > nie robcie z tej grupy takiego gowna jakim jest alt.pl.allegro, tam z atkimi
    > pytaniami.
    >
    > P.

    Gdybyś przeczytał dokładnie moją wiadomość, zauważyłbyś, że moje pytania
    odnoszą się do warunków jakie spełnić trzeba przy wniesieniu pozwu i
    udowodnieniu powstałego długu. Fakt, iż umowa zawarta została za
    pośrednictwem Allegro nie jest według mnie wystarczającym powodem aby o
    sprawy związane z prawem pytać gdzieś indziej niż na pl.soc.prawo.

    Zaczynam się juz oswajać z myślą, że nie dostanę żadnej konkretnej
    odpowiedzi, a jedynie parę obelg w stosunku do mojej dziewczyny i przy
    okazji kilka bluzgów na mnie. Ot, życie.

  • 7. Data: 2004-06-18 20:29:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Polakow" <p...@o...wytnijto.pl> napisał w
    wiadomości news:gwst25mswr15.1fghfqzntxn79$.dlg@40tude.net...

    Proces cywilny nie jest najlepszym rozwiązaniem. 210 zł to mała kwota, a
    tak w gruncie rzeczy nie macie potwierdzenie wierzytelności. W tej
    sytuacji ja bym gościowi wystawił negatyw i czekał co dalej. powiadomił
    Allegro. Sąd, to ostateczność.