  • 31. Data: 2021-04-03 19:58:04
    Temat: Re: Nie siadaj na chodniku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2021 o 19:49, TomN pisze:

    > Taaa, i dlatego wyciąłeś, żeby nie było widać:
    > <https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/40/73/6038f98682a
    f1_o,size,933x0,q,70,h,1eab89.jpg>

    O co chodzi z tym wycinaniem?

    > I to są zakładnicy tych siedzących na chodniku?

    Tak. Czekają grzecznie jak tych kilku oszołomów skończy wyrażać swoje
    niezadowolenie. Przy czym jakby sobie siedzieli na chodniku tylko, to
    niech siedzą. Najwyżej ktoś z przechodni ich kopnie niechcący. Ale po
    ustawieniu radiowozów oraz tego ich "rzecznika prasowego" pośrodku kadru
    wnoszę, że siedza i na ulicy.

    > Ogarnij sie zomowcu
    > Bo chodnik szeroki, można sobie chodzić do woli -- no chyba, że też chciał
    > sie przypiąć do słupa od sygnalizacji, to wtedy sorki, ale niech sobie szuka
    > innego słupa...

    I dlatego, ze szeroki, to wyleźli na ulicę?

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-04-03 22:45:36
    Od: Kviat

    > Szkoda, ze pomijasz i nie dopuszczasz do siebie myśli, że są ludzie
    > rozumiejący, że siadanie na jezdni w żadnym stopniu nie wpłynie na
    > rzeczywistość.

    A mogłeś nie spać na lekcjach historii.
    Dopuściłbyś do siebie myśl, że są ludzie rozumiejący, że siadanie na
    jezdni wpływa na rzeczywistość.

    > Dokąd protestujący innym ludziom nie przeszkadzają,

    Normalnym ludziom nie przeszkadzają.

    > to ich prawo.

    I obowiązek.

    > Ale jak zaczynają brać przechodniów za zakładników, to
    > zaczyna się z tego robić normalny terroryzm polityczny.

    Nie. Terroryzm polityczny zaczyna się, gdy normalnych ludzi zjeby
    próbują rozjechać samochodem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 33. Data: 2021-04-04 04:06:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może - ale generalnie to jest wycinek wyroku ("po drugie") w niewiadomo
    > jakiej sprawie. Nawet nie wiadomo czy rzczywiście wyrok czy luźna
    > interpretacja.

    Ta interpretacja jest logiczna i spójna, ale niekoniecznie aż tak
    czarno-biała jak by się mogło wydawać. No to raz jeszcze:

    Sąd Najwyższy, w swym wyroku z początku lat 90. wskazuje, że przez
    wyrażenie ,,zakłócenie porządku publicznego" należy rozumieć ,,wywołanie
    takiego stanu, który w danym miejscu, czasie i okolicznościach, zgodnie
    z przyjętymi zwyczajami i obowiązującymi przepisami, uważa się za
    nienormalny i który odczuwany jest jako utrudnienie lub uniemożliwienie
    powszechnie akceptowanego sposobu zachowania się w miejscach dostępnych
    dla bliżej nie określonej liczby osób".

    Czy każda manifestacja w obronie określonych praw jest niezgodna z
    przyjętymi zwyczajami? Czy ewentualne i jakiekolwiek utrudnienia są tak
    powszechnie nieakceptowalne? Czy takie utrudnienia nie są wręcz normą?
    Mało to osób staje, gapi się i blokuje ruch? To są często rzeczy umowne
    "...w danym miejscu, czasie i okolicznościach...". Zapewne większość
    niemnifestujących osób z łatwością zaakceptuje pewne utrudnienia
    wynikające z protestu. To czego zapewne wielu nie zaakceptują to
    utrudnienia uniemozliwiające im normalne codzienne funcjonowanie w
    sprawach krytycznych (możliwość dotarcia do domu, odbiór dziecka z
    przedszkola itp.).

    No więc MZ, nawet jeśli siedziała na tym chodniku tak, że trzeba ją było
    ominąć, to nie musi to być od razu zakłócenie porządku publicznego.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2021-04-04 06:41:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > No więc MZ, nawet jeśli siedziała na tym chodniku tak, że trzeba ją było
    > ominąć, to nie musi to być od razu zakłócenie porządku publicznego.

    Dokładnie tak.

    Ale sprytne. Wyjdzie na to, że wszyscy co łamali konstytucję
    rozporządzeniami sa winni co najwyżej 51 k.w.

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2021-04-04 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zygmunt Yörgensen z...@g...com ...

    > I zadałem pytanie, gdzie są prawa tych którzy chcą przejść po
    > chodniku czy gdzieś dojechać samochodem. I podstawowa sprawa
    > (pismaki mogły pominąć) czy było pozwolenie na tuptanie?

    Czyli w momencie kiedy jest w miescie jakis maraton, etc to sa łamane
    twoje prawa? Takich sytuacji gdzie zamykane sa ulice jest przeciez
    wiele.
    Uwielbiam takie "praworzadne" argumentacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 36. Data: 2021-04-04 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dziennikarze właśnie przeważnie celem osiągnięcia odpowiedniego
    > skutku i przekonania czytelników do wejścia do artykułu używają
    > takich sztuczek. Mamy tytuł "Czy Prezydent RP jest gejem?", a po
    > kliknięciu i przebiciu się prze stos reklam i zgód dowiadujemy
    > się, że dziennikarzowi nic na ten temat nie wiadomo. Ot tak chłop
    > z wieczora się nad tym zastanawia.

    Zrownujesz clickbajtowy tytuł z trescia w ktorej jest cytat z zarzutu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 37. Data: 2021-04-04 10:09:51
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com>

    Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zygmunt Yörgensen z...@g...com ...
    > Czyli w momencie kiedy jest w miescie jakis maraton, etc to sa łamane
    > twoje prawa? Takich sytuacji gdzie zamykane sa ulice jest przeciez
    > wiele.

    Manify i maratony są zwykle zgłaszane. Nu a tu? Nie wiadomo
    czy zgłosili tuptanie, gdyby zgłosili wtedy by o tym chętnie poinformowali.

    > Uwielbiam takie "praworzadne" argumentacje.

    Ano.
    cyt.
    Należy zauważyć, że skutek ten musi dotknąć przynajmniej jednej osoby,
    pokrzywdzonego czynem sprawcy, bez konieczności równoczesnego wskazania,
    iż skutek mógł ponadto dotknąć jeszcze inne osoby.

    Tak więc skutek mógł dotknąć tylko jednego policjanta i mandacik się należy.

  • 38. Data: 2021-04-04 10:22:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2021 o 22:45, Kviat pisze:

    > Normalnym ludziom nie przeszkadzają.

    Zapytaj tych, co stali w korku. W tym tramwaju, czy w tych samochodach.

    --
    Robert Tomasik

  • 39. Data: 2021-04-04 10:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 08:59, Budzik pisze:
    > Czyli w momencie kiedy jest w miescie jakis maraton, etc to sa łamane
    > twoje prawa? Takich sytuacji gdzie zamykane sa ulice jest przeciez
    > wiele.

    Wówczas organizuje się objazdy. Po za tym trzeba rozróżnić skalę
    problemu. Jeśli kilka tysięcy chce pobiegać, to kilka tysięcy może
    poczekać. Ale jak (na zdjęciu mamy kilku) chce sobie posiedzieć, to mogą
    to na ławce w parku zrobić i niekoniecznie muszą na środku dwupasmówki.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2021-04-04 10:33:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 09:59, Budzik pisze:

    > Zrownujesz clickbajtowy tytuł z trescia w ktorej jest cytat z zarzutu?

    Może, ale wiele osób nie wchodzi w te artykuły w ogóle. Jak
    dziennikarzom zabroniono przetwarzania danych bez zgody, a potem
    zobowiązano, że domyślnie mają zakładać brak takich zgód, to teraz
    jeszcze trzeba zaznaczać, ze się nie uważa, że to ich prawo, że mogą
    sobie to przetwarzać. Wchodząc w artykuł najpierw muszę odklinać, że nie
    jest - moim zdaniem - uzasadnionym interesem liczenie, ile razy
    kliknąłem w reklamę - przykładowo.
    --
    Robert Tomasik