  • 111. Data: 2021-04-08 13:22:34
    Temat: Re: Nie siadaj na chodniku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 13:09, J.F. pisze:
    > Osrodek byl wczesniej "milicyjny", czy zawsze sie to nazywalo "MSW" ?

    Nie wiem. A jakie to ma znaczenie? On tam kilka sezonów sobie dorabiał
    jako uczeń.

    --
    Robert Tomasik

  • 112. Data: 2021-04-08 13:27:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie wiem. A jakie to ma znaczenie?

    O tyle, ze ciekawi mnie, czy wczesniej byl "milicyjny", a potem w
    ramach reorganizacji obsluge zakwalifikowano do "SB",
    czy zawsze byl SB,
    czy moze zawsze byl "MSW", a potem w ramach reorganizacji obsluge
    zaliczono do SB ...

    J.

  • 113. Data: 2021-04-08 13:40:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 13:27, J.F. pisze:

> [...]
    > ramach reorganizacji obsluge zakwalifikowano do "SB", czy zawsze byl
    > SB, czy moze zawsze byl "MSW", a potem w ramach reorganizacji

    Nikt niczego tam nie zaliczał. Komendant Wojewódzki Milicji
    Obywatelskiej miał pulę etatów i to, czy Kowalski pracował w SB, czy MO
    zależało od tego, gdzie był wolny etat, a nie co robił. Oczywiście w SB
    większość była na etatach SB, ale tam były chyba wyższe etaty, więc jak
    chcieli jakiegoś zasłużonego Milicjanta awansować, to równie dobrze
    mogli go zawiesić w SB, choć on dalej był milicjantem. Na pewno wiele
    osób chcących iść na szkołę oficerską tak trafiało na czas szkoły.
    Musieli mieć etat oficerski, a pod koniec lat 80-tych nikt do SB już nie
    chciał iść, więc było sporo wakatów. Ludziom się wydawało, ze co za
    różnica, gdzie wisi, skoro i tak rok jest na szkole. A potem przyszli
    kretyni i z tych tabelek zaczęli wróżyć.

    --
    Robert Tomasik

  • 114. Data: 2021-04-08 15:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >MO
    >zależało od tego, gdzie był wolny etat, a nie co robił.

    Zaraz zaraz - z tego wynika, ze pracowal w MO, a w ramach tego MO to w
    SB, lub w "zwyklym MO".
    Przynajmniej w jakims tam okresie, gdy SB nie byla juz samodzielną
    sluzba ...
    No chyba, ze pracowal w USW.

    Poza tym czytam np ze w 1964 do SB przeniesiono z MO "pion
    paszportow", wiec jakies tam reorganizacje byly, i ktos mogl zaczac
    pracowac w MO i skonczyc w SB, mimo, ze ciagle robil to samo :-)

> [...]
    >różnica, gdzie wisi, skoro i tak rok jest na szkole. A potem przyszli
    >kretyni i z tych tabelek zaczęli wróżyć.

    I mimo powyzszego twierdzisz, ze w WUSW prawie na pewno zadnych
    "wywiadowcow SB" nie bylo ? :-P

    J.

  • 115. Data: 2021-04-08 15:54:03
    Od: Kviat

> [...]
    > różnica, gdzie wisi, skoro i tak rok jest na szkole. A potem przyszli
    > kretyni i z tych tabelek zaczęli wróżyć.

    To może trzeba wyciągnąć wnioski i zacząć dostrzegać różnicę gdzie i dla
    kogo się pracuje, zamiast popełniać błędy z przeszłości...

    Skoro ci ludzie mieli wylane, bo "co za różnica", to do kogo mają teraz
    pretensje? Teraz mają wylane, bo "co za różnica" kogo legitymują i jakie
    rozkazy dostają. A jak się ten cyrk skończy, to znowu będą płakać, że
    kretyni wróżą z tabelek.
    Było się na tabelkę nie pchać.

    Wiedząc co się w kraju działo i czym było SB, to trzeba było mieć nieźle
    popierdolone w głowie żeby było "bez różnicy", czy się pracuje na etacie
    w SB, czy nie.

    Piszesz, że w SB było sporo wakatów, bo nikt do SB już nie chciał iść -
    czyli ludzie dokładnie wiedzieli z czym mają do czynienia. I w tym samym
    zdaniu piszesz, że ludziom się wydawało "co za różnica"...
    To sprzeczność.

    A ci kretyni to może jednak nie byli tak do końca kretynami. Jakiś
    powód, że "nikt do SB już nie chciał iść", chyba był, nie? Ludzie którzy
    mieli wylane, bo "co za różnica" tak samo przyczyniali się trwania
    tamtego systemu, jak ci, którzy brali w tym czynny udział.

    Tak samo jak teraz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 116. Data: 2021-04-08 16:10:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >iść - czyli ludzie dokładnie wiedzieli z czym mają do czynienia. I w
    >tym samym zdaniu piszesz, że ludziom się wydawało "co za różnica"...

    No bo nie szli "pracowac do SB" tylko do MO.
    Czyli robili dobra milicyjna robote jaka chcieli, to co im za roznica
    gdzie ich tam zakwalifikowali organizacyjnie.
    Moze nawet nie bardzo bylo widac te kwalifikacje.

    Tylko ... w latach 80-tych to i MO raczej sie nie cieszylo szacunkiem
    :-)

    J.

  • 117. Data: 2021-04-08 16:58:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 13:12, J.F. pisze:

    > Sa. Ale za korki bez demonstracji mam pretensje do zarzadu drog, za
    > maraton do prezydenta, za Parade Rownosci do p**** :-), za ostanie do
    > "kobiet" :-)

    Poniekąd niesłusznie. Korki tworzą głownie korkowicze;)

    > A mamy takie swietne miejsce pod lokalna siedziba PiS, mozna tam i pare
    > godzin protestowac nikomu spoza PiS nie przeszkadzajac :-)

    Pretensja do kulsonów. Nie wpuszczają;)

    --
    Shrek