  • 41. Data: 2018-04-17 12:32:54
    Temat: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:01, Wojtek pisze:

    > Rodzice podejmują wiele decyzji, często ważniejszych niż decyzje
    > polityczne, za dzieci. Z czasem dzieci się usamodzielniają. Co w tym
    > jest niezwykłego?
    > Do pewnego momentu rodzice decydują za dzieci.

    decydują ale nie we wszystkich rzeczach. Natomiast podejmowane dziś
    decyzje polityczne będą miały wpływ na życie tych dzieci.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 42. Data: 2018-04-17 12:33:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:29, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Bzdurzysz waść...

    To jest tylko twoje zdanie, którym nie muszę się przejmować.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2018-04-17 12:34:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:31, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A jaką masz pewność, że jest niewykształcone... Czytaj uważnie, może się
    > okazać, co nie znaczy, że wiele osób wtedy nie ma już wykształconego
    > światopoglądu.

    Mimo to mamy cenzus wieku, a nie cenzus badań psychologicznych i
    intelektualnych (to drugie byłoby o tyle niebezpieczne, że zapewne nie
    przeszłoby ich większość dorosłych).

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2018-04-17 12:40:28
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 11:06, Wojtek pisze:

    > Problem: dwoje rodziców ma różne poglądy i mają 5 dzieci.
    > Rozwiązanie problemu: matka głosując oddaje 2,5 głosa ojciec głosując
    > oddaje 2,5 głosa.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie jest tylko problem matematyczny?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 45. Data: 2018-04-17 13:08:18
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 12:32, Liwiusz pisze:

    > Da się.

    Na kartce papieru.

    ?

    > Będzie mógł zrobić to, co w dniu dzisiejszym, czyli nie głosować.

    W dniu dzisiejszym sprawa jest jasna. Nie ma prawa głosu i już.

    > Bo i sam do tego źle podchodzisz - pomysł nie polega na tym, aby dzieci
    > miały głos (bo go nie mają), tylko aby większy głos miała dorosła osoba,
    > która ma dzieci. Tylko to, i aż to.

    Bo i sam do tego źle podchodzisz. W _praktyce_ część dzieci będzie miało
    prawo głosu (za pośrednictwem rodziców), a część nie. Dzieci (w sensie
    prawa do głosowania), to nie tylko niemowlaki.
    O dzieleniu dzieci na części też wspomniałem.

    Na rozwiązanie tych i wielu innych _praktycznych_ problemów też masz
    jakieś pomysły?

    I jeszcze wypadałoby sensownie uzasadnić, dlaczego patol pijak mający 10
    dzieci i żyjący z socjalu, ma mieć więcej głosów. Od 20 lat nie był na
    żadnych wyborach i ma na to centralnie wylane i nagle stałby się łakomym
    kąskiem. Powiedzą na kogo ma głosować, dadzą flaszkę i nawet limuzynę mu
    podstawią i podwiozą do urny.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 46. Data: 2018-04-17 13:11:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Apr 2018 12:32:16 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Bo i sam do tego źle podchodzisz - pomysł nie polega na tym, aby dzieci
    > miały głos (bo go nie mają), tylko aby większy głos miała dorosła osoba,
    > która ma dzieci. Tylko to, i aż to.

    No właśnie; lewactwo naczytało się o środkach antykoncepcyjnych, więc się
    słabo mnoży, a u suwerena inszallah, przeto dziecka wyłażą z dziur w
    podłodze jak myszy i zupełnie nie można nad tym zapanować. Ciekawe, że
    Orban jeszcze na to nie wpadł, tylko kombinuje z ordynacją.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 47. Data: 2018-04-17 13:14:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:08, Kviat pisze:

    > Na kartce papieru.

    Czyli i w realu.

    > ?

    "Samotna matka z dzieckiem będzie miała 2 głosy, a zamężna 1,5 głosa?"

    > W dniu dzisiejszym sprawa jest jasna. Nie ma prawa głosu i już.

    Nic się nie zmieni w tej materii.

    > Bo i sam do tego źle podchodzisz. W _praktyce_ część dzieci będzie miało
    > prawo głosu (za pośrednictwem rodziców), a część nie. Dzieci (w sensie

    To tak jak teraz, część dzieci ma prawo głosu przez rodziców, a część nie.

    > Na rozwiązanie tych i wielu innych _praktycznych_ problemów też masz
    > jakieś pomysły?

    Przede wszystkim to nie są żadne problemy, a już na pewno nie takie,
    które by wymagały rozwiązywania.

> [...]
    > żadnych wyborach i ma na to centralnie wylane i nagle stałby się łakomym
    > kąskiem. Powiedzą na kogo ma głosować, dadzą flaszkę i nawet limuzynę mu

    Tu już dochodzimy do odwiecznego problemu demokracji - pijaka spod budki
    z piwem i profesora. To jest po prostu cecha demokracji. Może ci się to
    nie podobać, ja na przykład z tego powodu preferuję systemy
    dyktatorskie, niemniej jednak nie możesz bronić obecnego stanu obecnego
    tym, że w nowych propozycjach głosy będzie miała patola, bo teraz jest
    identycznie.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2018-04-17 13:16:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:40, Kviat pisze:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie jest tylko problem matematyczny?

    Przede wszystkim to nie jest problem, tak samo jak problemem nie jest
    to, czy zjeść dziś ryż, czy ziemniaki. To jest tylko kwestia dokonania
    wyboru, przy czym nieważnym jest co do zasady co się wybierze, tylko że
    się wybierze.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2018-04-17 13:19:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:14, Liwiusz pisze:
> [...]
    > dyktatorskie, niemniej jednak nie możesz bronić obecnego stanu obecnego
    > tym, że w nowych propozycjach głosy będzie miała patola, bo teraz jest

    no właśnie nie jest identycznie, bo tu zaczyna sie wyróżniać kogoś,
    tylko dlatego, że ma dzieci, niezależnie od tego,czy je wychowuje czy
    nie. Daje się większą siłę głosu bezsensownie, bo jakoś to, że ma zgraje
    niewychowanych dzieci nie przekonuje mnie w tym, że podejmowane decyzje
    są wiecej warte niż osoby która może wychowa 1-2 dzieci, ale właściwie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 50. Data: 2018-04-17 13:26:50
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:32, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > decydują ale nie we wszystkich rzeczach. Natomiast podejmowane dziś
    > decyzje polityczne będą miały wpływ na życie tych dzieci.

    Podejmowane, przez rodziców, decyzje w sprawie zdrowia, edukacji,
    żywienia itd dzieci mają wpływ na przyszłość dzieci. Więc co
    proponujesz? By rodzice nie podejmowali takich decyzji?

    Pozdrawiam,
    Wojtek