  • 1. Data: 2003-08-07 19:42:47
    Temat: Nadanie numeru nip
    Od: Schliesky <s...@g...pl.invalid>

    Czy do nadania numeru nip jest potrzebny nip i pieczątka pracodawcy?
    Właśnie podjąłem pracę na umowę-zlecenie a w US powiedzieli, że muszę
    mieć nip i pieczątkę pracodawcy. Wydaje mi się to bzdurą, bo z wniosku
    NIP-3: http://www.tf.pl/download/podatki/nip_3.pdf (sekcja E) wynika, że
    jest to tylko opcjonalne - gdy wniosek ten wysyła do US pracodawca, a
    nie samodzielnie osoba fizyczna.

    Mam rację?

    --
    *Schliesky* email: schliesky at gazeta kropka pl
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,

  • 2. Data: 2003-08-07 20:58:06
    Temat: Re: Nadanie numeru nip
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > NIP-3: http://www.tf.pl/download/podatki/nip_3.pdf (sekcja E) wynika, że
    > jest to tylko opcjonalne - gdy wniosek ten wysyła do US pracodawca, a

    Mnie tez sie to wydawalo kompletna bzdura tym niemniej Urzad Skarbowy nie
    przyjal ode mnie formularza dopoki nie znalazla sie tam stosowna pieczec.

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2003-08-07 23:32:19
    Od: Schliesky <s...@g...pl.invalid>

    *Olo Kwasniak* wrote (2003-08-07 22:58):
    > Mnie tez sie to wydawalo kompletna bzdura tym niemniej Urzad Skarbowy nie
    > przyjal ode mnie formularza dopoki nie znalazla sie tam stosowna pieczec.

    Zrobiłem wywiad środowiskowy i wynika z niego, że moi koledzy nie mieli
    takich problemów, czyli wszystko zależy od interpretacji przepisów przez
    jakiegoś urzędniczynę. Zależy na jaki US się trafi. W związku z tym
    pytanie, czy można ten wniosek złożyć nie w urzędzie właściwym dla
    miejsca stałego zameldowania, a np. w miejscu zameldowania tymczasowego
    itp.?

  • 4. Data: 2003-08-08 07:15:08
    Od: ".:Homus:." <homus @nomail.post.pl>

> [...]
    > pytanie, czy można ten wniosek złożyć nie w urzędzie właściwym dla
    > miejsca stałego zameldowania, a np. w miejscu zameldowania tymczasowego
    To raczej jest chyba niemozliwe. Ale coby sie nie meczyc wiecej z
    urzedasmi. Napisz jakies pismo przewonie w stylu w zwiazku iz nie mozesz sie
    stawic osobiscie itp. itd. adres kontaktowy (tymczasowe miejsce zamiszkania,
    telefon - koniecznie) wszystko do koperty i poleceonym wyslac na adres US.
    Pozdrawiam
    Homus

  • 5. Data: 2003-08-08 09:24:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Urząd Skarbowy NI MOŻE nie przyjąć formularza. Może co najwyżej wydać
    decyzję administracyjną odmawiającą nadaniu numeru NIP, gdzie trzeba podać
    podstawę prawną.

  • 6. Data: 2003-08-08 21:12:01
    Od: Schliesky <s...@g...pl.invalid>

    *.:Homus:.* wrote (2003-08-08 09:15):
> [...]
    > telefon - koniecznie) wszystko do koperty i poleceonym wyslac na adres US.

    Dzięki, tak chyba zrobię, jak się nie da jednak z nimi dogadać.

  • 7. Data: 2003-08-08 23:04:03
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > pytanie, czy można ten wniosek złożyć nie w urzędzie właściwym dla
    > miejsca stałego zameldowania, a np. w miejscu zameldowania tymczasowego

    Owszem jest to mozliwe, przynajmniej w moim przypadku. Zameldowanie: Krakow,
    brak zam. tymczasowego. Organ wydajacy NIP: W-wa Srodmiescie :)

    Pozdrawiam,

    Witek