  • 21. Data: 2023-05-31 20:58:15
    Temat: Re: Mis
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]

    No wiem, ale raczej nie naprawiacie wtedy mostu ani nie gasicie pożaru
    na 14. piętrze.

    > No a kto ma być? Wojsko, myśliwi?

    Jakiś weterynarz ze strzelbą z usypianiem by się nie znalazł? Nb. w
    takich rejonach to bym się nawet spodziewał, że policja/leśniczy ma coś
    takiego na stanie i potrafi użyć. Coś na zasadzię, że gdzieś
    jest/powinno być zawsze dostępne antidotum na jad żmiji, a w szeroko
    rozumianym powiecie to nawet może i kobry, królewskiej.

    Jakby to było gdzieś pod Wrocławiem to dostałby 60x taserem i na samych
    elektrodach by się go z miasta wywlokło.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2023-06-01 01:28:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No wiem, ale raczej nie naprawiacie wtedy mostu ani nie gasicie pożaru
    > na 14. piętrze.

    Różnie z tym bywa. :-)

> [...]
    > jest/powinno być zawsze dostępne antidotum na jad żmiji, a w szeroko
    > rozumianym powiecie to nawet może i kobry, królewskiej.

    Dokumentacyjnie nie jest to takie proste, jak się wydaje. Weterynarz nie
    miewa pozwolenia na broń. Myśliwy nie może posiadać środków medycznych.
    Uczestniczyłem w takich "zabawach", ale zgranie tego nie jest proste, a
    jak masz taką potrzebę w środku nocy, to w ogóle robi się problem
    wysokiego ryzyka. Natomiast nie zawsze jest potrzeba usypiania miśka
    (czy innego zwierzaka).

    > Jakby to było gdzieś pod Wrocławiem to dostałby 60x taserem i na samych
    > elektrodach by się go z miasta wywlokło.

    Tylko po co? Z misiem był ten problem, że jest duży i może ze strachu
    komuś krzywdę zrobić. Ale pomniejsze dzikie zwierzęta są u mnie normą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-06-01 03:43:05
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

> [...]
    > jak masz taką potrzebę w środku nocy, to w ogóle robi się problem
    > wysokiego ryzyka. Natomiast nie zawsze jest potrzeba usypiania miśka

    Kilka lat temu w parku na Powiślu w Warszawie spacerowała sobie para
    dzików. Zadzwoniłem pod 112, ale mnie olali.

    A akurat w pobliżu przechodził patrol policji. No to im zgłosiłem, że w
    pobliżu kręcą się dziki. Pochodzili, postukali pałką w pobliskie
    ogrodzenie i chyba uznali, że konfabuluję, po czym się oddalili. Po
    niecałej minucie zauważyłem te dziki; patrol był jeszcze w pobliżu, więc
    ich zawołałem.

    "Jejku, patrz, to naprawdę dziki!" odezwała się policjantka do swojego
    partnera z patrolu. Ów partner zaraz gdzieś zadzwonił (raczej nie na
    112); przyjechały dwie dodatkowe załogi, a później łowczy z Lasów
    Państwowych.
    Co było dalej - nie wiem.

    Robercie - ów łowczy zapewne miał i odpowiednią amunicję (ze środkiem
    usypiającym) i pozwolenie na taką broń.

    --

    P.

  • 24. Data: 2023-06-01 06:13:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakiś weterynarz ze strzelbą z usypianiem by się nie znalazł?

    Może i się znajdzie - ale trzeba go najpierw znaleźć. No i wypadałoby
    żeby ktoś całość akcji ogarniał a nie na hurra.

    > Jakby to było gdzieś pod Wrocławiem to dostałby 60x taserem i na samych
    > elektrodach by się go z miasta wywlokło.

    Raczej by się miś wkurwił i dopiero byłby burdel:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-06-01 06:17:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2023 o 03:43, PiotRek pisze:

    > Robercie - ów łowczy zapewne miał i odpowiednią amunicję (ze środkiem
    > usypiającym) i pozwolenie na taką broń.

    W DC zwykle zajmuje się zwiarzakami ekopatrol straży miejskiej - pewnie
    mają umowę z gościem którego widziałeś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-06-01 14:01:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jun 2023 03:43:05 +0200, PiotRek wrote:

> [...]
    > partnera z patrolu. Ów partner zaraz gdzieś zadzwonił (raczej nie na
    > 112); przyjechały dwie dodatkowe załogi, a później łowczy z Lasów

    Warszawiacy :-)

    Dziki są normalnym widokiem w Świnoujsciu, w Krynicy, ostatnio w
    Gdyni, w zasadzie w całym kraju - i nikt afery nie robi :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=yAwKN6oQG1o
    https://www.youtube.com/watch?v=rpOvOLNbZjw
    https://youtu.be/uGhC17APOSA?t=163
    https://www.youtube.com/watch?v=gIliZLSU_xk

    Uprzedzam tylko - do małych dzików sie nie zblizamy, nie próbujemy
    pogłaskac, dzieci i psy trzymamy z daleka. Bo duze dziki pilnują swoje
    młode.

    A tak nalezy postępowac z misiem
    https://www.youtube.com/watch?v=9I_-8RdgE1g
    https://www.youtube.com/watch?v=8-9sF8nI6oY

    J.

  • 27. Data: 2023-06-01 14:06:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 May 2023 16:33:58 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No więc ja osobiście planowałem - w razie konieczności - użycie strzelby
    > MOSSBERG z amunicją W-8 - skoro chcesz znać szczegóły. Ale wystarczyło

    Kałasza nie macie?

    > "zapędzenie" go samochodami w kierunku lasu.

    A to na jakiej podstawie prawnej ? :-)

    Ale ale ... a jakby miś radiowóz uszkodził?

    > Strzelanie miało by mieć miejsce w oparciu o art. 47 pkt 5 Ustawy z dnia
    > 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej, gdyby
    > sytuacja się tak rozwinęła, że zaszłoby takie zagrożenie. Ustawa ta
    > przewiduje również użycie pałki, ale w odniesieniu do niedźwiedzia nie
    > wydaje się to dobry pomysł.

    Mnie sie tam ŚPB kojarzą z kajdankami, pałką, taserem, innymi, bronią
    palną - w tej kolejności :-)

    > Ustawa jeszcze mówi o użyciu siły fizycznej,
    > siatki obezwładniającej, wodnych środków obezwładniających, pocisków
    > niepenetracyjnych, chemicznych środków obezwładniających oraz tasera,
    > ale to przepisy ogĂłlne i w wypadku niedĹşwiedzia niekoniecznie wszystkie
    > mogą być sensowne. 9 x 19 PARA też ne jest dobrym pomysłem.

    Eee, tam, wystarczy o tym nie wiedziec :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=eVOh7nmLCYs

    To co prawda tylko dzik, ale miś jakiś twardszy?

    J.

  • 28. Data: 2023-06-01 14:14:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jun 2023 01:28:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Różnie z tym bywa. :-)

    > Dokumentacyjnie nie jest to takie proste, jak się wydaje. Weterynarz nie
    > miewa pozwolenia na broń.

    Ale moze miec.

> [...]
    > jak masz taką potrzebę w środku nocy, to w ogóle robi się problem
    > wysokiego ryzyka. Natomiast nie zawsze jest potrzeba usypiania miśka

    Praktyka jest chyba taka, ze ustawa mówi, ze to problem gminy,
    wiec gmina zawiera umowę z weterynarzem, lub inną kompetną osobą czy
    organizacją, i w razie czego do nich dzwoni.

    > Tylko po co? Z misiem był ten problem, że jest duży i może ze strachu
    > komuś krzywdę zrobić. Ale pomniejsze dzikie zwierzęta są u mnie normą.

    w jakim sensie? d* Wam zawracają mniejszymi?
    I co wtedy - taser, siatka, pętla na kiju?

    J.

  • 29. Data: 2023-06-01 19:47:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2023 o 14:01, J.F pisze:

    > Warszawiacy :-)

    Zapewne wprost przeciwnie;) Zresztą u nas też dziki i łosie nie robią
    już sensacji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-06-01 19:48:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2023 o 14:14, J.F pisze:

    > w jakim sensie? d* Wam zawracają mniejszymi?
    > I co wtedy - taser, siatka, pętla na kiju?

    Normalnie - umorzenie z powodu niewykrycia sprawcy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!