  • 11. Data: 2022-10-05 13:02:21
    Temat: Re: Miliard złotych za mandaty
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Akarm pisze:

    > Jedyna konkretna zmiana w przepisach dotycząca bezpieczeństwa, odnosiła
    > się do pieszych. W prawie o ruchu drogowym dodany został przepis
    > zabraniający pieszym patrzenia w ekran zamiast na drogę.
    > Tylko wyjątkowy kretyn może przypisywać temu artykułowi wzrost liczby ofiar.

    Tak ci się drogowy mordulcu wydaje:

    https://www.dogmatykarnisty.pl/2021/06/pierwszenstwo
    -pieszego-wchodzacego-na-przejscie/

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 12. Data: 2022-10-05 16:45:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Oct 2022 01:46:59 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ważna jest również kampania informacyjna. Przekonuje się, że pieszy może
    > bez rozglądania się wchodzić na przejście. To nie jest do końca prawda,
    > bo nadal nie wolno mu wejść tuż przed nadjeżdżającym pojazdem, ale na
    > moje odczycie ilość "nieśmiertelnych" się zwiększyła. Zobaczymy z końcem
    > roku, jak wypadną statystyki.

    KGP publikuje tez miesieczne statystyki, ale uwaga - nieco
    przeklamane.

    J.

  • 13. Data: 2022-10-05 16:56:07
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > zabraniający pieszym patrzenia w ekran zamiast na drogę.
    > Tylko wyjątkowy kretyn może przypisywać temu artykułowi wzrost liczby

    To co się stało, że się zesrało - Wąski?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 14. Data: 2022-10-05 19:50:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 05.10.2022 o 16:56, Wiesiaczek pisze:

    > To co się stało, że się zesrało - Wąski?

    Zmiany, narzucane pieszym, nie wpływają na zachowanie kierowców. Z tego
    wynika, że najlepsze nawet zmiany w prawie, które mają za zadanie
    narzucenie pieszym dbanie o własne bezpieczeństwo, nie przełożą się na
    zmianę zachowań kierowców.
    Dopóki za kierownicę będą siadały tępe kutasy, dopóty będą wypadki.

    --
    -
    Akarm

  • 15. Data: 2022-10-05 21:38:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2022 o 16:45, J.F pisze:

    > KGP publikuje tez miesieczne statystyki, ale uwaga - nieco
    > przeklamane.

    One muszą być przekłamane. Za śmiertelną ofiarę wypadku drogowego - z
    tego co pamiętam - uważa się osobę, która zmarła do 30 dni od wypadku.
    Trochę trudno przewidzieć, kto umrze.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-10-07 17:04:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Henryk Hajdan napisał(a) :
    > https://www.rp.pl/policja/art37173301-ponad-miliard-
    zlotych-z-mandatow-w-osiem-miesiecy-to-dwa-razy-wiec
    ej-niz-przed-rokiem

    > to średnio 4.166.000 zł dziennie
    >
    > Czyli mają extra pieniądze.

    Zacytuję klasyka: