  • 1. Data: 2010-10-04 21:42:39
    Temat: Mieszkanie gminne i glowny najemca
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Od 20 lat mieszkam z ojcem który jest głównym najemcą lokalu.
    Najpierw było to mieszkanie służbowe, potem zakładowe, a od kilku lat
    budynek jest oddany gminie więc jest gminne.
    Umowa najmu nie była zmieniana i widnieje w niej ojciec i ja jako syn.
    W chwili obecnej zameldowani w lokalu to mój ojciec (główny najemca) ,
    ja ,a od 2 lat też moja żona i dziecko.
    Ojciec jest inwalidą na skutek choroby i niestety jego stan stale się
    pogarsza i nic nie da się zrobić, lekarze rozkłądają ręce.
    Moje pytanie brzmi, gdyby ojca kiedyś zabrakło to czy ja wchodzę
    automatycznie jako główny najemca? Po prostu chce wiedziec czy gmina
    mnie z mieszkania nie wywali.
    Znajomy który troche sie interesuje prawem powiedział żeby zostawić jak
    jest bo w razie "odejścia" ojca stanę się głównym najemcą na
    dotychczasowych warunkach z automatu. A jesli pojde do gminy teraz by
    zmienić głównego najemcę na mnie to gmina może chcieć podnieść mi czynsz
    i opłaty korzystając z okazji.
    Podpowiedzcie jak sprawa się ma tak naprawde bo wolałbym mieć pewność i
    znać możliwe opcje.
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za porade.
    Norbert