  • 1. Data: 2004-12-05 20:16:57
    Temat: Mandat art.97 k.w.
    Od: "Pawel K." <U...@i...pl>

    Czesc.
    Miałem dostac ostatnio mandat za wjechanie tam gdzie był zakaz wjazdu :-)
    ale policjant okazl skruche i wypisal mi bardziej lajtowy mandat art97 k.w.
    ale juz nie chcialem sie pytac co to takiego. Na necie znalazlem:
    "Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku
    ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo
    karze nagany." ale mi to za wiele nie mowi. Czy moglby mi ktos bardziej
    czytelnie to przedstawic?
    Dzieki wielkie.

  • 2. Data: 2004-12-05 20:30:13
    Temat: Re: Mandat art.97 k.w.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel K." <U...@i...pl> napisał w wiadomości

    To wszystko to, czego nie opisano w innych artykułach dotyczących ruchu
    drogowego.

  • 3. Data: 2004-12-05 21:51:59
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    > Użytkownik "Pawel K." <U...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To wszystko to, czego nie opisano w innych artykułach dotyczących ruchu
    > drogowego.

    Tyle, ze ten przepis nie moze wystepowac sam i powinien byz w zwiazku z art Ustawy
    prawo o ruchu......

    pozdr
    bogen

  • 4. Data: 2004-12-05 22:02:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Tyle, ze ten przepis nie moze wystepowac sam i powinien
    > byz w zwiazku z art Ustawy prawo o ruchu......

    Oczywiście, ze powinien :-))

  • 5. Data: 2004-12-06 20:33:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm> napisał:

    >Tyle, ze ten przepis nie moze wystepowac sam
    A z czego wynika to stwierdzenie ?

    > powinien byz w zwiazku z art Ustawy prawo o ruchu......
    Powinien, nie znaczy musi ;-)
    Należy zauważyć, że przepisy nt. porządku na drogach publicznych nie
    zawiera tylko jedna ustawa PoRD.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-12-07 08:48:27
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A z czego wynika to stwierdzenie ?

    > Powinien, nie znaczy musi ;-)
    > Należy zauważyć, że przepisy nt. porządku na drogach publicznych nie
    > zawiera tylko jedna ustawa PoRD.

    Znaczy sie, nie moze wystepowac sam:)

    pozdr
    bogen

  • 7. Data: 2004-12-07 12:04:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Znaczy sie, nie moze wystepowac sam:)

    Na mandacie czy w postanowieniu/wyroku sądu musi być pełna podstawa prawna.
    Ponieważ art. 97 nie określa jednoznacznie czynu zabronionego, to podaje się
    go, a przynajmniej powinno wspólnie z podstawa z PoRD lub innej ewentualnie
    ustawy (chwilowo nie chce mi się spierać z Arturem, ale nie przypominam
    sobie, by gdzieś indziej były przepisy, których naruszenie może skutkować
    odpowiedzialnością z tego art.)