  • 1. Data: 2002-02-01 19:57:37
    Temat: MPK - wyłudzenie
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Witam.
    Latem zeszłego roku jechałem sobie "dwunastką" (tamwajem) przez Poznań. A
    że opłacony czas przejazdu kończył się, trzymałem w ręku następny, "czysty"
    bilet. W czasie kontroli biletów "kanar" stwierdził, że gdy dojedziemy do
    następnego przystanku czas minie, a liczy się rzeczywisty czas jazdy.
    Oczywiście tego biletu nie skasowałem, bo kasowniki były zablokowane.
    Wysiedliśmy na przystanku, dałem się "spisać" i zapłaciłem 35,- na miejscu.
    Kanar wypełnił zielony papierek - przepraszam, poprawił - nadpisał tylko
    moje nazwisko w miejsce poprzedniego, podał mi go i odszedł. Po jakimś
    czasie zorientowałem się, że "mandat" jest źle wypełniony: zła linia, zły
    powód wystawienia.
    Napisałem pisemko do "Konsolu" z żądaniem zwrotu pieniędzy, pisemnych
    przeprosin i 14,- odszkodowania. Otrzymałem seryjne zapewnienie, że na pewno
    nie mam racji. Napisałem do firmy jeszcze raz - już nie odpowiedzieli.
    Ratunku!!! Co mogę jeszcze zrobić, żeby chociaż odzyskać 35 złotych? Proszę
    o pomoc,
    Tomasz Nowak

  • 2. Data: 2002-02-03 13:04:11
    Temat: Re: MPK - wyłudzenie
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 1 Feb 2002 20:57:37 +0100, w <a3j5e2$m2o$1@news.tpi.pl>, "Tomasz
    Nowak" <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Ratunku!!! Co mogę jeszcze zrobić, żeby chociaż odzyskać 35 złotych? Proszę

    Napisz do MPK.

  • 3. Data: 2002-02-03 15:24:30
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Ale poczekaj do nastepnego lata;)))))

    Leszek

  • 4. Data: 2002-02-03 20:59:41
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Niestety pozostaje tylko droga sądowa. Kosztować to będzie 30 zł + ine wydatki
    (np. opinia beigłego, koszty wezwania świadków itp.). Poza tym pewnie będą
    trudności dowodowe - jak udowodnisz, że racja jest po Twojej stronie ? Nawet
    jeśli masz te bilety, to jeszcze za mało. Bilety + świadek (a lepiej dwóch, z
    tego jeden nie rodzina i nie znajomy). W sumie szkoda prądu. Lepiej było nie
    przyjąc i nie płacić - wówczas to oni musieliby udowodnić swoje racje. W sumie
    to szkoda zachodu, ale jeśli jesteś bardzo wkurzony to może będziesz chciał
    zrobić im na złość. Jeśli wygrasz sprawę, to zwrócą Ci koszty, ale jeżeli
    przegrasz obciążą Cię kosztami zastępstwa procesowego (w tym wypadku 50-200 zł).

    Jest jeszcze jedna możliwość - zawezwanie do próby ugodowej - będą musieli się
    stawić w sądzie i negocjować. Oczywiście nie muszą zawrzeć z Tobą ugody. Ale to
    kosztuje 15 zł i nie narażasz się na żadne inne koszty.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-02-04 18:30:36
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Bardzo słuszne uwagi mojego poprzednika.
    Jak się nie chce ponosić kosztów na starcie, to najlepiej poczekać, aż druga
    strona przekaże sprawę do sądu. W międzyczasie mogą nadmuchać.
    Można natomiast im zarzucić, że mają kasowniki nie zabezpieczone i że każdy
    może w nich pogrzebać i zmienić daty - w związku z tym nie powinny być one
    (kasowniki) uznane.
    Ale najważniejsze w tym, to odpowieadać na wszelkie POLECONE listy. I tylko
    takie = resztę olać.

  • 6. Data: 2002-02-05 20:01:22
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale poczekaj do nastepnego lata;)))))

    Trzeci raz? Przedawnienie czy cos takiego jest po roku od przewozu, wiec
    termin juz tuz tuz ;)

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-02-05 20:03:59
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (kasowniki) uznane.
    > Ale najważniejsze w tym, to odpowieadać na wszelkie POLECONE listy. I

    Dziękuję za rady! Mam jednego świadka, znajomą, ale bilety kontroler podarł
    i wrzucił do kosza na przystanku... I to ja do nich wysyłałem listy
    polecone.

    --
    pozdrawiam