  • 1. Data: 2002-02-01 18:00:57
    Temat: Kolizja i sprawa w sadzie grodzkim
    Od: "Odi" <l...@a...waw.pl>

    Witam,

    Mam nastepujace pytanie. Moze ktos mi w tym pomoze.
    Swego czasu uczesniczylem w kolizij a wygladalo to tak.
    Ja wyjezdzalem z drogi wewnetrznej na normalna droge osiedlowa na ktorej
    mozna jechac 60km/h.
    Bylo slisko bo byl to grudniowy dzien.
    Przy wyjezdzie jest bardzo wysoki plot odrazu przy drodze przez ktory nie
    widac nawet na 10 m czy cos jedzie czy nie.
    Wiec powoli wychylilem sie samochodem jakies 40 cm aby zobaczyc czy cos nie
    jedzie.
    Niestety jechalo i to z duza predkoscia. Facet jechal subaru z predkoscia ok
    60 - 70 km/h na sliskiej nawierzchni nie mogl wychamowac ani odbic wiec
    uderzyl mnie delikatnie w przod nic wielkiego sie nie stalo popekal zderzak
    i jest do wymiany. U niego podobne straty. Ja w czasie kolizji stalem w
    miejscu.

    Mial dwoch pasazerwo ktory po zatrzymaniu uciekli szybciutko z miejsca
    kolizji.
    Potem stwierdzilismy obaj ze kazdy pokrywa wlasne straty i nie ma problemu.
    Na wszelki wypadek wymienilismy sie kurtuazyjnie wizytywkami aby byla pelna
    kultura.
    Ja chcialem dzwonic po policje ale gosc wyraznie stwierdzil ze lepiej jak
    sie dogadamy sami wiec sie na to zgodzilem i tak tez zostalo.

    Rozjechalismy sie do domow.
    Cala sytuacja miala miejsce o 7:15 rano.
    Po czym facet ok 15 po poludniu pojechal sobie na policje i stwierdzil ze
    mial ze mna kolizje a i uwaza ze to ja jestem winny.

    Potem policja miesiac pozniej wezwala mnie w roli oskarzonego i zglosila
    sprawe do sadu grodzkiego.

    Jak moge sie z tego wydobyc. Sprawiedliwosc jest po mojej stronie ale prawo
    chyba nie. Czlowiek sklamal ale jak mu to udowodnic.
    Jak udowodnic mu ze byl pod wplywem alkoholu i jak wygrac sprawe w sadzie
    grodzkim.

    Ile kosztuje sprawa w sadzie grodzkim

    za pomoc serdecznie dziekuje

    Leszek Giza

  • 2. Data: 2002-02-01 20:45:54
    Temat: Re: Kolizja i sprawa w sadzie grodzkim
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    "Jak udowodnic mu ze byl pod wplywem alkoholu i jak wygrac sprawe w sadzie
    grodzkim"

    W opisie zdarzenia nic nie mowiles ze "przeciwnik" byl pijany.Pijaka
    pusciles nie wzywajac policji? Nieladnie.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-02-02 07:44:56
    Od: "Odi" <l...@a...waw.pl>

    No moze nie byl pijany ze nie mogl chodzic, ale byl prawdopodobnie po nocy w
    ktorej sobie troszke popil.
    Byl to poniedzialek rano a on jest zwyklym robolem ktory z zasady poswieca
    niedziele na picie.
    Wiec mogl miec ponizej promila. A ja chcialem mu pojsc na reke i nie wzywac
    policji i nie robic sprawy bo uwazalem ze wina jest po obu stronach.

    A tu tak wlasnie sie dobroc ludzka konczy.

    Leszek Giza

  • 4. Data: 2002-02-02 09:05:33
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Kwestie o zwyklym robolu wyglos w sadzie.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-02-02 15:54:50
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Odi" <l...@a...waw.pl> napisał:

    >A tu tak wlasnie sie dobroc ludzka konczy.
    Wlasciwa nazywa to 'naiwnosc ludzka', a nie dobroc.
    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-02-02 16:38:45
    Od: "Arek" <Use-Author-Supplied-Address-Header@[127.1]>

    > Potem policja miesiac pozniej wezwala mnie w roli oskarzonego i zglosila
    > sprawe do sadu grodzkiego.

    Na marginesie mam takie pytanko: czy policja moze zglosic sprawe do SG
    bez wzywania i przesluchania oskarzonego ?

    ----
    Arek

  • 7. Data: 2002-02-02 23:16:57
    Od: "Wieca" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Odi" <l...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Mial dwoch pasazerwo ktory po zatrzymaniu uciekli szybciutko z miejsca
    > kolizji.

    Brak świadków.

    > Ja chcialem dzwonic po policje ale gosc wyraznie stwierdzil ze lepiej jak
    > sie dogadamy sami wiec sie na to zgodzilem i tak tez zostalo.

    Brak protokołu Policji.

    > Rozjechalismy sie do domow.
    > Cala sytuacja miala miejsce o 7:15 rano.

    Brak świadków ?

> [...]
    prawo
    > chyba nie. Czlowiek sklamal ale jak mu to udowodnic.

    Pal głupa że widzisz go pierwszy raz w życiu. Wizytówkę znalazł, jego
    świadkowie podstawieni, zderzak uszkodziłeś o słupek parkingowy, a koleś
    chce cię wrobić.

    > Jak udowodnic mu ze byl pod wplywem alkoholu i jak wygrac sprawe w sadzie
    > grodzkim.

    Ale pijanemu to bym nie popuścił. Nawet jeżeli moja wina. Pijany za
    kierownicą to morderca.

    Wieca

  • 8. Data: 2002-02-03 08:40:11
    Od: "bolek" <b...@s...pl>

    Użytkownik Arek <Use-Author-Supplied-Address-Header@[127.1]> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:2...@m...zedz.net...

    > Na marginesie mam takie pytanko: czy policja moze zglosic sprawe do SG
    > bez wzywania i przesluchania oskarzonego ?

    Moze