  • 1. Data: 2006-02-01 15:20:15
    Temat: List polecony z sadu - adresat wyjechal.
    Od: "Andrzej m." <O...@o...pl>

    Witam,
    Musze wyjechac z kraju na kilka miesiecy. Podczas mojej nieobecnosci
    odbedzie sie rozprawa (stawiennictow nieobowiazkowe). Zalozmy, ze sad wyda
    wyrok i wysle go listem poleconym zanim powroce. List nie zostanie odebrany,
    nie bede mial zatem mozliwosci zapoznania sie z trescia wyroku, a co za tym
    idzie nie bede mial mozliwosci ustosunkowania sie do wyroku (ew. apelacja
    itp.).

    Pyt. 1. Czy wyrok bedzie czekal na uprawomocnienie az do mojego zapoznania
    sie z jego trescia?

    Zalozmy ze przychodzi listonosz z zadresowanym do mnie listem poleconym z
    sadu (np. z nakazem stawienia sie w sadzie).

    Pyt. 2. Jaka informacje powinni udzielic domownicy listonoszowi/poczcie -
    czy wystarcz po prostu nie odbierac listu, czy pownni podac przyczyne -
    adresat wyjechal.

    Domownicy znaja date mojego powrotu do kraju
    Pty. 3. Czy moga/powinni o tym poinformowac sad (np. po to aby ponownie
    wyslal list gdy bede juz w domu).

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2006-02-01 15:33:32
    Temat: Re: List polecony z sadu - adresat wyjechal.
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Andrzej m. napisał(a):
> [...]
    > idzie nie bede mial mozliwosci ustosunkowania sie do wyroku (ew. apelacja

    Będziesz miał ... Zwrócisz się po powrocie o odpis wyroku ...

    > Pyt. 1. Czy wyrok bedzie czekal na uprawomocnienie az do mojego zapoznania
    > sie z jego trescia?

    Nie.

> [...]
    > Pyt. 2. Jaka informacje powinni udzielic domownicy listonoszowi/poczcie -
    > czy wystarcz po prostu nie odbierac listu, czy pownni podac przyczyne -

    Żadnej .. zostawia awizo (niestety sądówek nie może odbierać
    osoba 3)

    > Domownicy znaja date mojego powrotu do kraju
    > Pty. 3. Czy moga/powinni o tym poinformowac sad (np. po to aby ponownie
    > wyslal list gdy bede juz w domu).

    Nie ma takiej możliwości.
    Po powrocie zwracasz się do sądu z wnioskiem o przywrócenie
    terminu do podjęcia jakiejść czynności (np apelacja) z tego tyt.
    , że nie mogłeś tego zrobić w normalnym terminie nie ze swojej
    winy. Na czas nieobecności możesz wskazać nowy adres koresp
    poczcie (ta będzie forwardować przesyłki) albo sądowi.

    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum
    []=******=[] http://skocz.pl/jedz-na-narty - Przemyśl - Tylko w
    nartach !

  • 3. Data: 2006-02-01 16:09:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
    > Żadnej ..

    obojętnie jakiej udzielą i tak pismo będzie uznane za doręczone

    zostawia awizo (niestety sądówek nie może odbierać osoba 3)

    w mieszkaniu może (dorosły domownik), awizowanych nie

    > Na czas
    > nieobecności możesz wskazać nowy adres koresp poczcie (ta będzie
    > forwardować przesyłki) albo sądowi.

    nie tyle może, co powinien...

    KG

  • 4. Data: 2006-02-01 16:09:52
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej m. napisał(a):
    > Musze wyjechac z kraju na kilka miesiecy. Podczas mojej nieobecnosci
    > odbedzie sie rozprawa (stawiennictow nieobowiazkowe). Zalozmy, ze sad wyda
    > wyrok i wysle go listem poleconym zanim powroce.

    jakie to postępowanie? bo zapewne sąd nic nie wyśle

    > Pyt. 1. Czy wyrok bedzie czekal na uprawomocnienie az do mojego zapoznania
    > sie z jego trescia?

    nie

    w postępowaniu cywilnym możesz ustanowić osobę upoważnioną do odbioru
    pism albo w ogóle pełnomocnika procesowego

    KG

  • 5. Data: 2006-02-03 20:37:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej m. wrote:
    > Witam,
    > Musze wyjechac z kraju na kilka miesiecy. Podczas mojej nieobecnosci

    To pamiętaj o wymeldowaniu się.

    Reszta - jak pisze kam.