  • 1. Data: 2002-03-02 12:38:28
    Temat: Leasing i powazny problem (wazne)
    Od: "Adam Kowalski" <a...@s...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Z racji doswiadczenia grupy chcialem zapytac
    co dzieje sie z osoba posiadajaca w leasingu samochod
    (np wartosci 70000, prawie nowy) ktora to przez okolicznosci
    losu musiala zamknac dzialalnosc gospodarcza, nie posiada
    zadnego majatku, i nie stac jej na utrzymanie samochodu.
    Oczywiscie wywiazanie sie z umowy leasingowej
    (czyli poniesienie tych wszystkich kar i kosztow nie
    wchodzi w gre z powodu realnego braku pieniedzy )

    Czy w takim przypadku firmy leasingowe daja sobie
    spokuj z dochodzeniem swoich pieniedzy zadowalajac sie samochodem ?
    Jezeli nie to jak dlugo bedzie meczony czlowiek z ktorego
    naprawde nie da sie nic wycisnac? Czy jest jakis okres po ktorym
    sprawa zostaje "umorzona" ? Jak to wyglada w praktyce ?

    Licze na Wasza pomoc i bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi
    i podpowiedzi, co pomoze komus (to w koncu kolega i chce mu pomoc)
    w zyciowym problemie i pomylce.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-03-04 07:45:24
    Temat: Re: Leasing i powazny problem (wazne)
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    Doradzam przeczytać uważnie umowę.
    Bardzo często są tam zapisy mówiące, że jeżeli leasingobiorca
    zwróci przedmiot leasingu przed zakończeniem umowy to i tak
    zobowiązany jest do płacenia rat, a niejednokrotnie dodatkowo kary umownej.
    A jeżeli popadłeś np na CLIF to klops na całej linii.
    Pozdrawiam
    Tatuasz

  • 3. Data: 2002-03-04 09:43:11
    Od: "Adam Kowalski" <a...@s...pl>

    Witam
    Dzieki za odzew.

    To nie CLIF ale wlasnie taki zapis istnieje. Ja chce sie tylko
    dowiedziec jaka jest sciagalnosc z czlowieka ktory nic nie ma,
    i jaka przy tym jest determinacja leasingodawcow. :(

  • 4. Data: 2002-03-04 10:03:31
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

> [...]
    > dowiedziec jaka jest sciagalnosc z czlowieka ktory nic nie ma,
    > i jaka przy tym jest determinacja leasingodawcow. :(

    Zawsze warto spróbować negocjacji - bowiem porozumienie zawsze
    jest możliwe - szczególnie gdy np wskażesz osobę chętną do przejęcia
    zobowiązań wynikłych z umowy leasingowej lub zaproponujesz im znalezienie
    takiej osoby - nawet ze stratą - może okazać się korzystne.
    Determinacja w ściąganiu przez firmy leasingowe, banki itp
    podobne organizacje jest zazwyczaj bezwzględna i może sięgać nawet rodziny -
    jeśli prowadziłeś przedsięwzięcie jako osoba fizyczna - odpowiadasz całym
    majątkiem jaki masz - przykre - współczuję.