  • 1. Data: 2020-03-24 14:31:42
    Temat: No dobra - a co z uprawianiem sportu rekreacyjnego na zewnątrz...
    Od: r...@o...pl

    Pytam, bo akurat dla mnie to ważne - nic tak nie odstresowuje jak wysiłek, a
    nic tak nie wpędza w choroby jak zamknięcie w czterech ścianach. Siłowni
    urządzać nie zamierzam, zresztą nie trawię takiej "rekreacji"

    W tym roku niemal zarzuciłem jazdę rowerem na rzecz nauki biegania, ale jazdy
    nie chcę "zapomnieć" - tylko mi nie mówcie o trenażerze, bo mam ale to porażka.

    Że co, że policja będzie ścigać biegających w parkach albo jeżdżących
    rekreacyjnie rowerami? Kilometr ode mnie jest spory las, wielu tam biega
    i jeździ - i co, zamkną z zakazem wstępu jak już w niektórych nadleśnictwach?

    Podejrzewam, że ludzie będą "uciekać do lasu" szukając sposobu na rekreacyjne
    uprawiania sportu - pytanie, czy, kto i z jakiego paragrafu ich będzie ścigał?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2020-03-24 15:27:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 06:31:42 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > i jeździ - i co, zamkną z zakazem wstępu jak już w niektórych nadleśnictwach?

    Mnie też to dotyka, bo biegam w osiedlowym parku. Czynię to między 6 i 7
    rano, to może jeszcze będą spali.

    Psa nie mam, ale ciekawe, czy trzeba będzie nauczyć je korzystać z kuwety.

    > Podejrzewam, że ludzie będą "uciekać do lasu" szukając sposobu na rekreacyjne
    > uprawiania sportu - pytanie, czy, kto i z jakiego paragrafu ich będzie ścigał?

    W niektórych regionach już obowiązuje zakaz wstępu do lasu prze wirusa:
    https://zakazywstepu.bdl.lasy.gov.pl/zakazy/

    Złośliwi twierdzą, że fajniej rżnie się drzewa bez świadków, bo poza
    miejscami typu Trzy Korony albo Wąwóz Homole zagrożenie zarażeniem jest
    żadne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2020-03-24 15:42:27
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 15:27:39 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

    > Mnie też to dotyka, bo biegam w osiedlowym parku. Czynię to między 6 i 7
    > rano, to może jeszcze będą spali.

    Pozamiatane! Schodzimy do PODZIEMIA! :)

    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-
    zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem

    Cytat:

    "Czy mogę wyjść na spacer do parku lub lasu, pójść pobiegać lub wyjść z dziećmi
    na plac zabaw?

    Nie! Wprowadzamy obostrzenia w przemieszczaniu się po to, aby ograniczyć
    kontakty z ludźmi na czas walki z epidemią koronawirusa. Nowe zasady nie
    dotyczą jednak dojazdu do i z pracy, załatwiania spraw niezbędnych do
    codziennego funkcjonowania - takich jak zakup jedzenia, lekarstw czy opieki nad
    bliskimi. Wyjścia rekreacyjne do parku, lasu, na spotkania są zakazane."

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 4. Data: 2020-03-24 15:48:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 07:42:27 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > "Czy mogę .. pójść pobiegać
    >
    > Nie!

    Tego im, kurna, nie zapomnę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-03-24 16:30:36
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 15:48:31 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

    > Tego im, kurna, nie zapomnę.

    Ktoś się chyba zreflektował - bo z tego co widzę już znikło to co wkleiłem ze
    strony internetowej rządu... Ale nie ma rekreacji w "wyjątkach" - więc trzeba
    poczekać na treść rozporządzenia i na "uliczną praktykę" - upominania
    biegaczy przez panów w mundurach bym na razie nie wykluczał...

    Aaaaa... MAM! CB-radio dla biegacza lub rowerzysty! ;-)
    - tu Czarny7, miśki stoją na skrzyżowaniu x/y, nie biegnijcie tam
    - widzę! biegnijcie w stronę (...), bo właśnie ruszyli i jadą w kierunku (...)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 6. Data: 2020-03-24 16:35:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 08:30:36 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > Aaaaa... MAM! CB-radio dla biegacza lub rowerzysty! ;-)
    > - tu Czarny7, miśki stoją na skrzyżowaniu x/y, nie biegnijcie tam
    > - widzę! biegnijcie w stronę (...), bo właśnie ruszyli i jadą w kierunku (...)

    Emocje zapowiadają się prawie jak w stanie wojennym, ale może chociaż nie
    będą gazować, bo potem przez kilka dni czadzi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-03-24 16:40:28
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 16:30:39 UTC+1 użytkownik r...@o...pl napisał:

> [...]
    > - tu Czarny7, miśki stoją na skrzyżowaniu x/y, nie biegnijcie tam
    > - widzę! biegnijcie w stronę (...), bo właśnie ruszyli i jadą w kierunku (...)

    Relacja LAJW:

    "Czy mogę wyjść na spacer do parku lub lasu, wyjść z dziećmi na plac zabaw?

    Przepisy odnoszą się do niezbędnych codziennych potrzeb. Do takiej kategorii
    można zaliczyć spacer czy wyjście do lasu, ale z zachowaniem ograniczeń
    odległości oraz limitu przemieszczających się osób (maksymalnie dwie osoby, z
    wyłączeniem rodzin). Zalecamy, aby ograniczać tego typu wyjścia do niezbędnego
    minimum.

    Ograniczenia dotyczą natomiast placów zabaw, które są miejscem gromadzenia się
    różnych osób, a tym samym wysokiego ryzyka zakażenia."

    Jest HACZYK - to ma być spacer, nie bieganie, nie jazda rowerem - aczkolwiek
    nie napisano co można robić w lesie - zatem do lasu wyjść pieszo, a po lesie
    cokolwiek się chce - no ale do lasu można zabronić wejścia, ot tak prewencyjnie
    w całym kraju, a co! Leśnicy do dzieła! :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 8. Data: 2020-03-24 16:43:29
    Od: z <...@...pl>

    A Wy to macie pokręcone te zwoje.
    Kurwa normalnie PRAWNICY ;-)

  • 9. Data: 2020-03-24 17:27:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dobra, ale jeśli plac zabaw jest na ogrodzonym terenie prywatnym Spółdzielni lub
    Wspólnoty Mieszkaniowej?

    -----

  • 10. Data: 2020-03-24 17:47:38
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 16:40:31 UTC+1 użytkownik r...@o...pl napisał:

> [...]
    > cokolwiek się chce - no ale do lasu można zabronić wejścia, ot tak prewencyjnie
    > w całym kraju, a co! Leśnicy do dzieła! :)

    Naród tworzy prawo online :) Relacji LAJF cd.:

    "Czy złamaniem obostrzeń jest samodzielne uprawianie sportu na zewnątrz, w tym
    rekreacyjna jazda na rowerze?

    Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji niezbędnych
    codziennych potrzeb. Do takiej kategorii można zaliczyć np. jednorazowe wyjście
    w celach sportowych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu odpowiedniej
    odległości od innych oraz o tym, że powinniśmy uprawiać sport w grupie
    maksymalnie dwuosobowej (nie dotyczy to jednak rodzin)."

    I tak myślę, że kwestią czasu może być zabronienie i tego... Choć jeśli tak
    będzie, to wcześniej coś musi być zaostrzone w zakładach pracy, bo obecne
    zalecania to dziecko z przedszkola by wymyśliło - i naprawdę nie rozumiem,
    dlaczego tu się nic nie dzieje...

    Pracodawcy sami coś wymyślają, ale nie wiem czy można wprowadzać wszystko co
    się chce, jeśli nie ma jakiegoś przepisu, który to nakazuje - wszystko co
    w mojej pracy się pojawiło odnośnie epidemii musiało przejść przez prawnika
    przed oficjalnym ogłoszeniem - a i tak z punktu widzenia szeregowego pracownika
    jest to jest lipa, ochrona jest czysto teoretyczna i niestety ludzie o tym
    wiedzą...

    Pozdr-
    -Rowerex