  • 1. Data: 2008-07-09 16:09:04
    Temat: Kwalifikacje rolnicze
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Biegłych w tłumaczeniu z polskiego na nasze proszę o rozwianie
    wątpliwości:

    W Art.6. 3 Ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego jest napisane: "uważa
    się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli: 1)
    uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub
    wykształcenie średnie lub wyższe, lub"

    Art 7.2. tejże ustawy podaje: "Dowodem potwierdzającym posiadanie
    kwalifikacji rolniczych jest: świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły z
    uzyskanym tytułem zawodowym albo dyplom uzyskania tytułu zawodowego lub
    dyplom potwierdzający kwalifikacje rolnicze"

    Czy należy to rozumieć tak, że kwalifikacje rolnicze ma każdy, kto
    ukończył:
    a) jakąkolwiek szkołę średnią lub wyższą,
    b) szkołę średnią lub wyższą zakończoną pracą dyplomową ( technik
    elektryk na przykład, albo technik żywienia)
    c) szkołę średnią lub wyższą o profilu rolniczym (tylko skąd to
    wynika) ?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 2. Data: 2008-07-09 17:11:50
    Temat: Re: Kwalifikacje rolnicze
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > elektryk na przykład, albo technik żywienia)
    > c) szkołę średnią lub wyższą o profilu rolniczym (tylko skąd to

    Zasadnicza szkoła rolnicza też może być.

    Pozdro Przemek

  • 3. Data: 2008-07-09 17:21:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):

    > Zasadnicza szkoła rolnicza też może być.

    To jako oczywistą oczywistość pominęłam, bo akurat ten etap
    wykształcenia jest czarno na białym w ustawie uwzgledniony, bardziej
    interesuje mnie kwestia tych wyższych stopni edukacji.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 4. Data: 2008-07-10 10:11:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Wiem - napisane niejasno ale oznacza to:

  • 5. Data: 2008-07-10 13:04:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > Dnia Wed, 09 Jul 2008 18:09:04 +0200, krys napisał(a):
    >
    > Wiem - napisane niejasno ale oznacza to:

    Mam nadzieję, że masz rację, tyle, ze następny artykuł mówi o
    potwierdzaniu kwalifikacji dyplomami. A taka na przykład matura z LO to
    nie dyplom.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 6. Data: 2008-07-10 13:28:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Jul 2008 15:04:35 +0200, krys napisał(a):

    > Mam nadzieję, że masz rację, tyle, ze następny artykuł mówi o
    > potwierdzaniu kwalifikacji dyplomami. A taka na przykład matura z LO to
    > nie dyplom.

    Potraktuj to tak:

    Art 7.2. Dowodem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji rolniczych jest:

  • 7. Data: 2008-07-10 13:43:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > jest: (świadectwo) lub (dyplom ukończenia szkoły z uzyskanym tytułem
    > zawodowym) albo (dyplom uzyskania tytułu zawodowego) lub (dyplom

    Z tego wynika, że ogólniak kwalifikacji jednak nie daje. Ale nic to, i
    tak w domowym archiwum znajdzie się dyplom zawodowca;-). Dzięki za
    zainteresowanie.
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 8. Data: 2008-07-10 14:10:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Jul 2008 15:43:24 +0200, krys napisał(a):

    > Z tego wynika, że ogólniak kwalifikacji jednak nie daje. Ale nic to, i
    > tak w domowym archiwum znajdzie się dyplom zawodowca;-). Dzięki za
    > zainteresowanie.

    Jak to nie daje jesli a art.6.3 wynika, że daje a 7.2 z kolei dopuszcza
    świadectwo ukończenia szkoły jako dowód kwalifikacji?

  • 9. Data: 2008-07-10 14:13:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq pisze:

    A to:
    http://www.edu.edu.pl/zoopsycholog,kurs,3613.htm

    wystarczy ?? :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 10. Data: 2008-07-10 17:40:22
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > Jak to nie daje jesli a art.6.3 wynika, że daje a 7.2 z kolei
    > dopuszcza świadectwo ukończenia szkoły jako dowód kwalifikacji?

    No właśnie ja jako laik a nie prawnik mam wątpliwości, bo art 6. 3 mówi
    o wykształceniu rolniczym co najmniej zasadniczym LUB średnim, lub
    wyższym. A z kolei w 7.2 jest IMO wyraźnie napisane "świadectwo lub
    dyplom ukończenia szkoły _z uzyskanym tytułem zawodowym_".
    To pytam mądrzejszych, jak to należy interpretować ( i marzę, żeby
    wreszcie ktoś napisał jakąkolwiek ustawę po polsku jednoznacznie
    brzmiacą).

    --
    pozdrawiam
    Justyna