  • 91. Data: 2017-08-29 11:48:46
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:34, J.F. pisze:

    > Tak prawde mowiac ... grype jak najbardziej leczysz sam.
    > Na grype nie ma lekarstwa.

    Ale że to grypa, a nie sepsa, albo jakaś śmiertelna jej odmiana - tego
    już sam nie wykryjesz.

    > Ale to trzeba odwaznego lekarza lub googla :-)

    Skoro leczysz się w googlu, jak i tam szukasz porad prawnych, to nie
    oczekuj potem, że z powodu twojego rażącego niedbalstwa państwo będzie
    zmieniać prawo.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2017-08-29 11:50:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:45, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > 1) musisz mieć konto w tym samym banku

    Z tym chyba nie ma problemu? Na pewno jest to łatwiejsze niż
    ustanawianie jakichś sądowych lub notarialnych depozytów.

    > 2) natychmiastowe to one są, jeśli robisz w siedzibie banku, jeśli
    > robisz zewnętrznie (np przez internet) to one mogą być co najwyżej
    > prawie natychmiastowe, ale mogą być, bo to jest normalne zlecenie,
    > obrabiane na bieżąco przez system (jeśli operacje przetwarzania przez
    > system jest włączona i nie przeciążona).

    Są banki, gdzie są natychmiastowe natychmiast. Trzeba się umówić na
    odpowiedni bank.

    > 3) przy większych sumach, często są wstrzymywane przez system (zdarzyło
    > mi się) i wykonywane są do Ciebie telefony, czy rzeczywiście taka kwota
    > winna wpłynąć na Twoje konto (to samo z wypływem) więc operacja
    > 'natychmiastowa' nagle wydłuża się i może potrwać...

    Być może. Siła wyższa, trzeba poczekać. To i tak szybciej i prościej niż
    depozyty urzędowe.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-08-29 11:53:11
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 29.08.2017 10:35, Liwiusz wrote:
    > Naprawdę - nie ma obowiązku sprzedaży na kredyt. Kasa-stół cały czas
    > działa.

    Kasa-stół czy szybki przelew to może sprzedającego zabezpiecza. Kupujący
    może się po paru dniach obudzić z ręką w nocniku, gdy się dowie, że
    sprzedający sprzedał tego dnia tę samą nieruchomość kilku kupującym.

    Jedynym rozwiązaniem byłoby wspomniane Escrow, ale jakoś żaden bank nie
    oferuje takiej usługi.

  • 94. Data: 2017-08-29 11:56:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >może się po paru dniach obudzić z ręką w nocniku, gdy się dowie, że
    >sprzedający sprzedał tego dnia tę samą nieruchomość kilku kupującym.

    No, tu akurat nasze wladze troche pomyslaly i notariusz od razu
    zglasza fakt sprzedazy.
    Ale mimo elektroniki czy to aby na pewno tak "od razu" dziala to nie
    wiem.

    >Jedynym rozwiązaniem byłoby wspomniane Escrow, ale jakoś żaden bank
    >nie
    >oferuje takiej usługi.

    Alez oferuja ... tylko jakos nie dla krajowych transakcji.
    No i pozostaje kwestia bankructwa banku :-)

    J.

  • 95. Data: 2017-08-29 11:58:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:50, Liwiusz pisze:

> [...]
    > ustanawianie jakichś sądowych lub notarialnych depozytów.

    > Są banki, gdzie są natychmiastowe natychmiast. Trzeba się umówić na

    Pokaż który, bo jeśli tak jest, musiałbyś mieć ze strony bezpośredni
    dostęp do bazy systemu głównego, jeśli któryś tak robi, to ja będę
    omijał go szerokim łukiem, bo to jest 1) niebezpieczne 2) niezgodne z
    jakimkolwiek dobrym tworzeniem systemu dla takich instytucji.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 96. Data: 2017-08-29 12:03:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z tym chyba nie ma problemu?

    W zasadzie nie ma, ale sa tez szybkie przelewy miedzybankowe.

    A jak sie sprzedawca po przelewie rozmysli i nie podpisze ? :-)

    >Są banki, gdzie są natychmiastowe natychmiast. Trzeba się umówić na
    >odpowiedni bank.

    Z drugiej strony jednak, to wiekszosc nabywcow kupuje na kredyt ...

    >Być może. Siła wyższa, trzeba poczekać.

    Jesli pol godziny, to nie ma sprawy, a jesli potrwa dluzej ?

    >To i tak szybciej i prościej niż depozyty urzędowe.

    Ale przy depozycie nie trzeba czekac i sie denerwowac.
    Potrwa 7 dni roboczych, ale zostanie zalatwione.
    No chyba, ze tacy jak Ty beda bronic urzednikow jak komornikow -
    depozyt zniknie i nikt nie jest winny :-)

    J.

  • 97. Data: 2017-08-29 12:06:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale że to grypa, a nie sepsa, albo jakaś śmiertelna jej odmiana -
    >tego już sam nie wykryjesz.

    Lekarz na pierwszej wizycie tez nie wykryje.
    I tu sie google moze przydac bardziej niz druga wizyta :-)

    >Skoro leczysz się w googlu, jak i tam szukasz porad prawnych, to nie
    >oczekuj potem, że z powodu twojego rażącego niedbalstwa państwo
    >będzie zmieniać prawo.

    Jakos tak czytam o wielu wypadkach "wyludzenia nieruchomosci".
    Moze i panstwo nie widzi problemu, bo to nawet promil nie jest, ale ja
    widze.

    J.

  • 98. Data: 2017-08-29 12:10:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 11:34:29 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Wygląda na to, że przelew wewnątrzbankowy jest ok.

    Dla paranoików nie będzie ok
    W którym momencie kupujący ma zrobić przelew wg Ciebie?

    > Odroczone płatności są słabe dla sprzedającego.

    Przelew natychmiastowy też nie jest 100% pewny
    Przy wyższych kwotach bank może wstrzymać przelew do weryfikacji np.;)
    Kupujący odmówi potwierdzenia a akt notarialny podpisany;)

    a tak na poważnie to kilka nieruchomości w życiu kupiłem i sprzedałem i najczęściej
    było tak że jako kupujący deklarowałem ze przelew zrobię w terminie 3 dni od
    podpisania aktu i taki przelew robiłem.
    Raz bodajże sprzedająca chciała gotówkę więc wypłaciłem jej u notariusza.
    Jak sprzedawałem to również podawałem nr konta i kupujący deklarował wpłacić w
    terminie 3 dni.

  • 99. Data: 2017-08-29 12:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:34, Wojtek pisze:

    >To też nie oznacza prawdziwości. Zaletą podpisu jest to, że czasem
    >można "za rękę" złapać tego, kto sfałszował podpis. W przypadku
    >samego wydruku jest to praktycznie niemożliwe.

    Postawi jakis niewyrazny zawijas, to nie wiem czy zlapiesz.
    O ile postawi, a nie da do podpisania komus innemu, na ktorego juz nie
    trafisz.

    A sledztwo tak czy inaczej zacznie sie od tego, kto ten papier
    przyniosl.

    No i negujesz wierzenie bankom, a przeciez tutaj bedziesz im wierzyl
    bezgranicznie - podejrzany mowi, ze zaswiadczczenie dostal w banku,
    bank mowi, ze nic nie wie o zaswiadczeniu.

    Imienna pieczatka bylaby jakims dowodem, ale te z komputera robione
    dzisiaj :-)

    J.

  • 100. Data: 2017-08-29 12:18:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 12:12, J.F. pisze:

    > Postawi jakis niewyrazny zawijas, to nie wiem czy zlapiesz.

    Niewyraźny zawijas nie jest podpisem.

    > O ile postawi, a nie da do podpisania komus innemu, na ktorego juz nie
    > trafisz.

    Nie twierdzę, że w każdym przypadku. Ale jakby co, to będzie materiał do
    porównania kto podpisał. A nie, że drukarkę się będzie aresztować.

    > A sledztwo tak czy inaczej zacznie sie od tego, kto ten papier przyniosl.

    Trudno, aby zaczęło się od kogoś innego.

    --
    Liwiusz