  • 11. Data: 2008-07-16 12:37:11
    Temat: Re: Kto poświadcza notariusza?
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Znaczy ustawowo wierzą napisowi Notariusz Kowalski, a napisowi Obywatel
    > Tristan nie?

    Nie trzeba wierzyc na slowo. Na stronie www Krajowej Rady Notarialnej
    masz spis notariuszy i adresy ich kancelarii. Ponadto kazdy notariusz
    posiada stosowna legitymacja, o ktorej okazanie mozesz poprosic
    notariusza przed ktorym stajesz.

  • 12. Data: 2008-07-16 15:35:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 16 lipiec 2008 14:37
    (autor Heming
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5kq1n$i2s$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > masz spis notariuszy i adresy ich kancelarii. Ponadto kazdy notariusz
    > posiada stosowna legitymacja, o ktorej okazanie mozesz poprosic

    No ale Unizeto przed nim nie staje. Chodzi mi o to, że czemu Unizeto nie
    wierzy w papierek podpisany Tristan, a dostarczony przeze mnie, zaś wierzy
    w papierek podpisany Notariusz, nadal dostarczony przeze mnie. Gdyby tenże
    notariusz poświadczał to podpisem elektronicznym, to bym rozumiał.
    --
    Tristan

  • 13. Data: 2008-07-16 16:17:08
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > To jest taka społeczna umowa, założenie.

    Żadna umowa społeczna :) Społeczeństwo sie nie umawiało, tylko zostało mu to
    narzucone ustawowo. Właściwie nie mam pojęcia po co ...

    Pozdrawia mPrzemek

  • 14. Data: 2008-07-16 16:25:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    > I tak się
    > zastanawiam, kto poświadcza notariusza? Skąd wiedzą, że jego poświadczenie
    > jest wiarygodne?

    Co rozumiesz przez wiarygodne?
    To jest po prostu trzecia strona, dodatkowy świadek, przeszkolony co do
    tego, na co ma zwrócić uwagę i jeszcze "namaszczony";) Zawsze można
    sprawdzić co on poświadczał i jego zapytać.

  • 15. Data: 2008-07-16 17:11:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 16 lipiec 2008 18:25
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5l7cs$rcl$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > Co rozumiesz przez wiarygodne?

    Skąd wiedzą, że to notariusz poświadczył, a nie Zosia spod siódemki?
    On tego nie poświadcza podpisem elektronicznym niestety.

    > To jest po prostu trzecia strona, dodatkowy świadek, przeszkolony co do
    > tego, na co ma zwrócić uwagę i jeszcze "namaszczony";) Zawsze można
    > sprawdzić co on poświadczał i jego zapytać.

    No mnie też można zapytać :D

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-07-16 17:25:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    > Skąd wiedzą, że to notariusz poświadczył, a nie Zosia spod siódemki?

    To prawda. Ale zawsze podnosi to poprzeczkę wyżej, dla oszustów. Można
    nazwisko notariusza sprawdzić na liście, trzebaby mieć podrobione pieczęcie
    itp. To jest utrudnienie. W razie czego, choć post factum, można sprawdzić u
    notariusza czy on coś takiego poświadczał, bo jak rozumiem jeśli to prawda
    to zostanie u niego kopia.

    > No mnie też można zapytać :D

    Co dwie głowy (świadków) to nie jedna. A notariuszu ma jakąś tam wyższą niż
    przeciętna wiarygodność, w końcu jakiś dobór i nadzór nad tym zawodem jest.

  • 17. Data: 2008-07-16 18:47:32
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Tristan pisze:

    > No ale Unizeto przed nim nie staje. Chodzi mi o to, że czemu Unizeto nie
    > wierzy w papierek podpisany Tristan, a dostarczony przeze mnie,

    Hmm... mi uwierzyli :) Notariusza nie musiałem odwiedzać :D

  • 18. Data: 2008-07-16 18:49:32
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Tristan pisze:

    [cut]

    Papierek podpisuje Tristian, tyle ze w obecnosci notariusza, ktory
    poswiadcza, ze ten papierek podpisal nikt inny, a wlasnie Tristian.

  • 19. Data: 2008-07-16 18:54:40
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Co dwie głowy (świadków) to nie jedna. A notariuszu ma jakąś tam wyższą niż
    > przeciętna wiarygodność, w końcu jakiś dobór i nadzór nad tym zawodem jest.

    Poswiadczane dokumenty nie zostaja u notariusza. Przechowuje jedynie
    oryginaly aktow notarialnych przez okres 10 lat (potem przekazuje je do
    Sadu). Jedyny slad jaki zostaje po poswiadczeniu w kancelarii to wpis
    w repertorium A.