  • 1. Data: 2008-07-15 15:21:31
    Temat: obrona własna?
    Od: "marek" <g...@w...pl>

    Witam
    Osiedle w duzym miescie jak ich wiele. Bardzo dużo nie przyjemnego
    towarzystwa. Zdarzają się zaczepki, prowokowanie. Czy jeśli zostanie osoba
    zaatakowana przez osobe pod wpływem alkoholu, bardzo agresywną i w obronie
    własnej użyje np: gazu, paraliżatora to będzie miała jakieś problemy z
    prawem?

    Pytanie czysto z ciekawości ciekwe jak to jest w rzeczywistosci.

  • 2. Data: 2008-07-15 15:42:44
    Temat: Re: obrona w
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    marek napisał(a) :
> [...]
    > zaatakowana przez osobe pod wpływem alkoholu, bardzo agresywną i w obronie
    > własnej użyje np: gazu, paraliżatora to będzie miała jakieś problemy z

    Na pewno będzie miała problemy z adminem tej grupy, jak nie
    zapozna się z archiwum i tematem wałkowanym wielokrotnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 3. Data: 2008-07-15 15:43:56
    Temat: Re: obrona własna?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

  • 4. Data: 2008-07-15 15:59:11
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "marek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawem?
    >
    > Pytanie czysto z ciekawości ciekwe jak to jest w rzeczywistosci.

    czysto teoretycznie,
    http://www.zbigniewziobro.org/
    i ewentulanie streszczenie. Masz kilkadziesiat fragmentow wyrokow SN.

    P.
    ps
    bede musial niedlugo zaslonic oczy i skrocic nazwisko na zdjeciu :)) .. ilez
    ja na to czekalem :))

  • 5. Data: 2008-07-15 15:59:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    marek pisze:
> [...]
    > prawem?
    >
    > Pytanie czysto z ciekawości ciekwe jak to jest w rzeczywistosci.

    Teoretycznie nie powinieneś mieć problemów. W praktyce jak tam ten okaże
    się dość dziany, żeby wynająć dostatecznie skurwionego adwokata i
    jeszcze trafisz na niekompetentnych/skorumpowanych asesorków - wszystko
    jest możliwe.

    W sumie nie wiem, czy nie byłoby bezpieczniejsze zastrzelenie drania -
    przynajmniej nie mógłby wtedy opowiadać bajeczek wymyślonych przez adwokata.

  • 6. Data: 2008-07-15 17:00:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "marek" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > towarzystwa. Zdarzają się zaczepki, prowokowanie. Czy jeśli zostanie osoba
    > zaatakowana przez osobe pod wpływem alkoholu, bardzo agresywną

    To jest cała gama różnych przypadków. Wszystko zależy od tego co to za atak.

    >i w obronie własnej użyje np: gazu, paraliżatora to będzie miała jakieś
    >problemy z prawem?

    Obrona konieczna-czyli wyłączenie odpowiedzialności. Bronisz się przed
    bezprawnym zamachem, ale proporcjonalnie do zagrożenia. Zagrożone jest
    zdrowie, broniąc się możesz narazić czyjeś zdrowie. Narażone jest życie
    możesz narazić życie atakującego. Nigdy więcej. Tyle teorii.
    W praktyce wszystko zależy od dowodów jakie będą zebrane, a wiesz... jak
    jest tylko słowo na słowo to różnie bywa...czasem ciężko dowieść prawdy.

  • 7. Data: 2008-07-15 20:57:12
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Tue, 15 Jul 2008 19:00:02 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > zdrowie, broniąc się możesz narazić czyjeś zdrowie. Narażone jest życie
    > możesz narazić życie atakującego. Nigdy więcej. Tyle teorii.

    Taaa... czyli w teorii kiedy ktoś mnie napadnie mam się go grzecznie
    zapytać czy chce mnie tylko pobić czy też zabić żeby wiedzieć jak się
    bronić?

    > W praktyce wszystko zależy od dowodów jakie będą zebrane, a wiesz... jak
    > jest tylko słowo na słowo to różnie bywa...czasem ciężko dowieść prawdy.

    W praktyce najlepiej byłoby zabić co by nie mógł się bronić.

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080715-0, 2008-07-15
    Przetestowano na: 2008-07-15 22:57:12

  • 8. Data: 2008-07-15 21:15:12
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Martin Fox pisze:

    > W praktyce najlepiej byłoby zabić co by nie mógł się bronić.

    jeżeli już mówimy o praktyce to najkorzystniej jest użyć do tego młotka
    lub w ostateczności śrubokręta

    andy_nek

  • 9. Data: 2008-07-16 04:18:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Martin Fox napisał(a):

    [...]

    > W praktyce najlepiej byłoby zabić co by nie mógł się bronić.

    Jakieś przykłady z praktyki?

    j.

  • 10. Data: 2008-07-16 18:19:06
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia 16 Jul 2008 06:18:09 +0200, januszek napisał(a):

    > Jakieś przykłady z praktyki?

    Z praktyki wiem że martwy się w sądzie nie wypowie - więc można mówić co
    tylko adwokat podpowie żeby wyjść na biednego pokrzywdzonego.

    I tak, jest to ironia, ale nasze prawo pod tym względem jest... co najmniej
    kontrowersyjne, bo gdy ktoś mnie napada automatycznie zakładam że chce mnie
    zabić, a nie się zastanawiam co chce mi zrobić i jakie środki obrony będą
    adekwatne.

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm
    http://fox.cn.com.pl

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080716-0, 2008-07-16
    Przetestowano na: 2008-07-16 20:19:06