  • 421. Data: 2015-03-17 23:29:42
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: <5...@1...232942.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w praktycznie mój
    <news:mea95k$eau$1@node1.news.atman.pl>:

    > Skoro raz nie udało ci się zrozumiale wysłowić, to po co mam tracić czas
    > na więcej

    Skoro tak, to dlaczego tyle czasu straciłeś...

    > tym bardziej, że widzę, że wcale nie po dyskusję tu przyszedłeś.

    Masz rację, nie jesteś zbytnio rozgarniętym interlokutorem, więc zakończę, i
    cię pożegnam czule w ogóle. Pa.
    --
    'Tom N'

  • 422. Data: 2015-03-18 08:43:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 21:43, Tomasz Myrdin pisze:

    > Zwracam tylko uwagę że pożyczanie czegokolwiek osobie która nie
    > zawsze oddaje jest ryzykowne. Czy masz jakieś zastrzeżenia do
    > powyższego twierdzenia?

    Żadnego. Z tym, że pożyczający często nie wie, że osoba jest nieuczciwa.
    A Ty jeszcze do tego chcesz dodać usilnie ryzyko, że jakiś komornik na
    pałę jej tę rzecz odbierze, bo mu się będzie wydawało, że może sobie ja
    zająć.

  • 423. Data: 2015-03-18 08:58:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 20:40, Tomasz Myrdin pisze:

    > Robercie. Gdy dłużnik od kogoś pożyczył samochód i w wyniku działań
    > komornika nie może go oddać to mamy prawdziwy dramat. Dla dłużnika
    > jest niewyobrażalne że pożyczył coś od kogoś i nie może oddać.
    > Ciekawe że przy pożyczonych pieniądzach dłużnicy nie odczuwają
    > takiego wewnętrznego przymusu oddawania, przeciwnie, zrobią wszystko
    > by nawet grosza nie oddać.

    A wydawało mi się, że samochody to raczej się użycza, a nie pożycza...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 424. Data: 2015-03-18 09:01:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 22:15, Shrek pisze:

    > Czyli kłopoty ma dłużnik, kupujący traktor, sąsiad dłużnika, tylko
    > asesor niewinny i niewiadomo czemu się go prokurator czepia o
    > przekroczenie czynności?

    W tej dyskusji przeplatają się dwa wątki. Jeden to działanie konkretnego
    asesora, który mając zając ruchomości sąsiada dokonał zajęcia cokolwiek
    przypadkowego ciągnika należącego do sąsiada / szwagra dłużnika,
    stojącego po prostu na sąsiedniej nieruchomości w odniesieniu do którego
    nie ma możliwości wykazania jakiegokolwiek związku z dlużnikiem. Drugi,
    to rozważania teoretyczne, czy komornik może lub powinien się
    zastanowić, czyją własność faktycznie stanowi zajmowany przez niego
    przedmiot.

    Tomek usilnie próbuje nas przekonać, ze komornik, to w zasadzie za nic
    nie odpowiada i ma wykonywać wolę wierzyciela, a jak nawet coś sknoci,
    to ma za to odpowiadać wierzyciel. I ja przede wszystkim z tym jego
    poglądem walczę. Komornik, to funkcjonariusz publiczny i w swoich
    działaniach musi przede wszystkim reprezentować prawo. Dlatego on nie
    może podchodzić do tego w ten sposób,ze ma robić, co mu kazał
    wierzyciel. Bo gdyby ustawodawcy chodziło o takie działanie, to by
    wprost zezwolił wierzycielowi, by sam najechał dłużnika i zabrał mu to,
    co chce.

  • 425. Data: 2015-03-18 09:07:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 22:22, Liwiusz pisze:

    > Nie, to Ty musisz wskazać podstawę, dla której komornik mógłby odmówić
    > egzekucji poprawnemu tytułowi wykonawczemu.

    Nie dostrzegasz w tym idiotyzmu? I to oczywistego? A jak ja mam wykazać,
    że nie mnie miał na myśli sąd pisząc Robert Tomasik?

    > Pozew jest ok, ale w tytule i tak sąd wpisze to, co ma w swoim szymelku.
    > Nie ma w nim danych, które byś chciał, a wniosek o uzupełnienie zleje,
    > ponieważ taki tytuł wykonawczy jest poprawny bez uzupełniania.

    A próbowałeś? Bo ja ćwierć wieku temu miałem taki krotki epizod
    zajmowania się odzyskiwaniem długów i właśnie tak pisałem pozwy. Wiązano
    to za dziwactwo, ale większość sędziów w Krakowie się do tego
    przekonała, a w ostateczności kierując sprawę do komornika wysyłałem mu
    tytuł wykonawczy wraz z pozwem, w którym były stosowne dane.

  • 426. Data: 2015-03-18 09:09:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 22:34, Liwiusz pisze:

    > No właśnie, to jest linia obrony dłużnika (a nie odmowa wszczęcia
    > egzekucji przez komornika).

    Jakiego dłużnika?Przypadkowej osoby, która ma to nieszczęście, że ma
    takie samo i mię i nazwisko, co dłużnik - którego może nawet nie znać.

  • 427. Data: 2015-03-18 09:40:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie dostrzegasz w tym idiotyzmu? I to oczywistego? A jak ja mam wykazać,
    > że nie mnie miał na myśli sąd pisząc Robert Tomasik?

    Odwróć pytanie - jak wierzyciel ma wykazać, że to ten RT?

> [...]
    > przekonała, a w ostateczności kierując sprawę do komornika wysyłałem mu
    > tytuł wykonawczy wraz z pozwem, w którym były stosowne dane.

    Świetnie. Czyli jednak komornik opierał się tylko na tym, co napisałeś
    we wniosku, a nie na jakichś obiektywnych przesłankach (pozwów to ja
    mogę sobie wygenerować dowolną ilość na dowolne dane).

    Chyba nie chciałbyś aby komornik odmówił egzekucji, bo to, że sam
    oświadczasz kto jest dłużnikiem, to za mało, prawda?

    --
    Liwiusz

  • 428. Data: 2015-03-18 09:40:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jakiego dłużnika?Przypadkowej osoby, która ma to nieszczęście, że ma
    > takie samo i mię i nazwisko, co dłużnik - którego może nawet nie znać.

    Osoby, wobec której skierowano egzekucję.

    --
    Liwiusz

  • 429. Data: 2015-03-18 10:07:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-03-15 o 09:40, Liwiusz pisze:

    > Osoby, wobec której skierowano egzekucję.

    I nie uważasz, ze już samo skierowanie egzekucji przeciwko innej osobie
    powinno być podstawą do wszczęcia postępowania wyjaśniającego? By w
    przyszłości daną nieprawidłowość wykluczyć.

  • 430. Data: 2015-03-18 10:09:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > we wniosku, a nie na jakichś obiektywnych przesłankach (pozwów to ja
    > mogę sobie wygenerować dowolną ilość na dowolne dane).

    Zwłaszcza tych opatrzonych wpływówką sądu.

    > Chyba nie chciałbyś aby komornik odmówił egzekucji, bo to, że sam
    > oświadczasz kto jest dłużnikiem, to za mało, prawda?

    Nie chciałem i właśnie dlatego tak to robiłem. Jeśli sąd w wyrok nie
    wpisywał danych, to wzywałem do uzupełnienia. Później się już
    przyzwyczaili do tego udziwnienia i wpisywali.