  • 1. Data: 2002-01-06 18:31:09
    Temat: KRADZIEZ
    Od: <o...@p...onet.pl>

    WITAM
    3 września 2001 r. do mojego domu przyszła policja i zażądali wydania komputera
    na podstawie postanowienia o przeszukaniu. Postanowienie to wydał prokurator
    Robert olszewski z Prokuratury Rejonowej w Kielcach dznia 20 sierpnia 2001 r.
    Zatrzymanie komputera dotyczyło sprawy publicznego znieważenia kleru na stronie
    internetowej www.ateizm pl.
    Na podst. art. 257 kodeksu karnego.
    art. 257 kodeksu karnego;
    "Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej
    przynależności narodowej, etnizcnej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej
    bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."
    Zabrali mi wtedy komputer czyli jednostkę stacjonarną wraz z monitorem oraz
    klawiaturą i myszką oraz skaner, drukarkę , kamerę interrnetową.
    Potem ja i moja rodzina byliśmy przesłuchiwani na policji w Mielcu.
    Numer tel. jak i dom jest zapisany na moja matkę. Na policji oświadczyłem , że
    to ja jestem właścicielem komputera a mimo to jestem traktowany przez
    prokurature i sąd tak jak gdyby sprawa ta mnie w ogóle nie dotyczyła.
    Policja przyjęła do wiadomości czyi jest komputer bo przyszło mi pismo w którym
    policja to stwierdza. Prokurator ma prawo zatrzymać mi komputer na 3 m-ce
    chyba , że prokurator nadrzędny to przedłuży.
    3 m-ce minęły a komputer do mnie nie wrócił. Mało tego.! Do moich rodziców
    przyszło pismo stwierdzające, że prokurator w Kielcach zwrócił się do Sądu
    Rejonowego o zasądzenie przepadku komputera wraz z osprzętem. Posiedzenie w tej
    sprawie odbyło się 21 grudnia 2001 r. i byli na niej moi rodzice. Sąd
    postanowił o przepadku komp. Nie doręczono uzasadnienia. JEST TO JAWNA
    KRADZIEŻ!!! Sąd nie miał prawa nawet rozpatrywać przepadku komputera bo można
    to zrobić dopiero po wydaniu wyroku skazującego. Tymczasem nikt zamieszany w te
    sprawę nie został skazany. Nikomu nawet nie przedstawiono zarzutów.
    Napisałem zażalenie na postanowienie sądu i teraz czekam na odpowiedź.
    Sygn. akt sądowych; II KO 1192 /01/kl.

    Chcialbym wiedziec co moge zrobic gdy jestem bezprawnie i bezczelnie okradany
    przez wladze?????!!!!!

    Okradziony
    Ps. Sprzet jest znacznej wartosci.

  • 2. Data: 2002-01-06 19:37:51
    Temat: Re: KRADZIEZ
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > Sygn. akt sądowych; II KO 1192 /01/kl.
    >
    > Chcialbym wiedziec co moge zrobic gdy jestem bezprawnie i bezczelnie

    myślę, że powinieneś zainteresować się poradą prawnika.

    --

    ########################
    Raku

  • 3. Data: 2002-01-06 21:51:28
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Raku napisał(a):

    > myślę, że powinieneś zainteresować się poradą prawnika.

    Ja bym napisała skargę do Ministra Sprawiedliwości.

  • 4. Data: 2002-01-07 14:28:02
    Od: "Ludwika" <r...@b...ru>

    o...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
    <1...@n...onet.pl>...

    jezeli udowodnia ci przestepstwo w sadzie - wtedy moga zasadzic kare w
    postaci przewidzianej przez kk

    to jest zwykla kradziez - zbieraj dokumenty - wysylaj do trybunalu
    miedzynarodowego (bo w tym kraju bezprawia nic nie zdzialasz) !!!!!!!!

  • 5. Data: 2002-01-07 14:54:02
    Od: <b...@p...onet.pl>

    No i zrobił się maly mentlik.
    Ponieważ twoi rodzice byli na sprawie, więc z urzędu nie przysługuje im (jako
    obecnej na sprawie stronie) uzasadnienie na piśmie. A dopiero mając w ręku
    takowe uzasadnienie można występować w takiej sprawie wyżej. Jeżeli stroną są
    Twoi rodzice, to ty sam nic nie możesz w tej sprawie zrobić. (Chyba, że
    zgłosisz prywatny pozew do dądu przeciwko prokuraturze o kradzież komputera,
    pod warunkiem, że możesz udokumentować jakoś ten fakt.) To strona w sprawie
    może domagać się uzasadnienia wyroku wraz z podaniem drogi odwoławczej.
    Proszę o kontakt prywatny na adres z...@b...pl lub b...@o...pl
    W skrócie wygląda to jak Ubeckie najście z dawnych lat...

  • 6. Data: 2002-01-08 09:22:11
    Od: "Ako" <a...@i...pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > WITAM
    > 3 września 2001 r. do mojego domu przyszła policja i zażądali wydania
    komputera
    [ciach]
    Zainteresuj tym prasę, zrobi się niezła afera.
    Albo idz pod budynek sadu z transparentem, na ktorym w jednym zdaniu opisz
    fakt (zgodnie z prawda) i poczekaj az prasa, radio czy telewizja same sie
    zglosza ;)

    Ako

  • 7. Data: 2002-01-08 10:27:44
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Sytuacja od strony prawnej jest, delikatnie mówiąc, pomieszana. Jeżeli to ty
    jesteś zarejestrowanym właścicielem domeny ateizm.pl, to dlaczego ta domena
    znikneła? Przecież TY nie miałeś rozprawy sądowej, jak z tego rozumiem, tylko
    Twoi rodzice. Chyba,że to jednak Ty byłeś oskarżony przez sąd, to w takim razie
    proces odbył się zaocznie (obecność rodziców nic tu nie zmienia). W takim razie
    powinieneś wystąpić do sądu z wnioskiem o przysłanie pisemnego uzasadnienia
    wyroku wraz z podaniem drogi odwoławczej - wtedy możesz się odwoływać w
    następnej instancji. Jeżeli to rodzice zostali oskarżeni (nie jest to jasne z
    postu), to w takim razie pozostaje Ci zwrócić się do prokuratury z żadaniem
    zwrócenia komputera, który jest przecież Twoją własnością (jak piszesz) a nie
    Twoich rodziców. Nawet po zakończeniu, a w zasadzie to właśnie po zakończeniu
    procesu, dowód winny w sprawie osoby trzeciej, będący w tym momencie Twoją
    własnością. powinien wrócić do Ciebie, nie zależnie od tego, jaki był wyrok.
    Jeżeli wyrok nie dotyczy Ciebie, to komputer w myśl obowiązującego prawa
    powinien być Ci oddany, a jeżeli wyrok dotyczy Ciebuie, to masz możliwość
    dalszego procesowania się zarzucając sądowi, że nie dopełnił formalności
    dostarczenia wyroku wraz z uzasadnieniem osobie sądzonej zaocznie - w tym
    momencie wszelkie terminy powinny obowiązywać od momentu doręczenia pocztą w/w
    dokumentu. A jeżeli nie będą go chcieli przysłać w terminie, to pozostaje
    skarga do Prezesa sądu i z złożenie odwołania w dowolnym terminie podając jako
    podstawę brak doręczenie wyroku stronie.
    Osobną sprawą jest postępowanie NASKu - ale to wszystko nie jest dla mnie
    całkiem jasne, dopóki nie otrzymam dodatkowych informacji.
    Mailnij pod z...@b...pl
    i pod b...@o...pl
    ponieważ mamy jakieś kłopoty z naszym serwerem i nie wiem kiedy będę mógł
    oglądać normalną pocztę

    Pozdrawiam
    Zbigniew Jakubcewicz
    www.bezpartyjni.pl